Ansvarforsikring når børn ødelægger noget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2016

Anonym trådstarter

Ønskebarnet2014 skriver:

Sidder i et stort forsikringsselskab.

Det hedder ting før ansvar, det vil sige den der ejer genstanden skal bruge sin forsikring (uanset hvem der har lavet skaden). Har man så ikke en forsikring (elektronik) så er det (modparten/skadevolders forsikring (ansvar) der skal indrages.

Så forældre til drengen som ejer iPaden skal have fat i deres forsikringsselskab og høre om de er dækket eller ej. Er de dækket, kører sagen igennem deres selskab. Er de ikke dækket fordi de ikke har elektronik dækning så får de et afvisningsbrev som du skal bruge til dit forsikringsselskab også kører sagen igennem jeres selskab.

Der er højst sandsynlig en selvrisiko, men det er et uforsikret krav, så det vil selskaberne ikke kræve af hinanden, men det kan i finde ud af indbydes.

God aften 

Vil du forklare igen det du mener med uforsikret krav og selvrisiko? Hvem kommer til at betale det hvis ikke de har elektronikforsikring?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2016

Ønskebarnet2014

Anonym skriver:

Ok, tak for dit svar. Kan deres forsikring selskab afvise at dække pga omstændighederne - dvs kombinationen af ipad, børnehave, leg og dermed højnrisiko for skade?

Nej de vil ikke afvise pga omstændighederne, men kan afvise hvis de ikke har tegnet tilvalgsdækning elektronik.

Anmeld Citér

18. november 2016

Ønskebarnet2014

Anonym skriver:

Vil du forklare igen det du mener med uforsikret krav og selvrisiko? Hvem kommer til at betale det hvis ikke de har elektronikforsikring?

Hvis de har en dækning og en selvrisiko så skal de selv betale for selvrisikoen selvom det ikke er dem der har forvoldt skaden.

(derfor kan i hvis ovenstående er tilfældet snakke indbyrdes og evt lave en aftale om at i betaler evt. Selvrisiko. Men det er ikke noget i skal / men evt noget man kan gøre for at undgå at blive uvenner)

Hvis ikke de har en dækning så skal du bruge dit forsikringsselskab og hvis du har en selvrisiko så skal du selv betale for den (præcis som ovenstående) 

Anmeld Citér

18. november 2016

Kamilla-m

Anonym skriver:

Mener du vi skal erstatte ipaden så? Hvor gammel er din søn og hvad har han lavet?

Jeg ville gøre det ja, i hvertfald halv skade. 

Min søn har adhd og er udadreagerende så har smadret for 100.000 i skolen på to år. Der i blandt 5-7 ipad

Anmeld Citér

18. november 2016

Anonym trådstarter

H-Nielsen skriver:

Jeg ville gøre det ja, i hvertfald halv skade. 

Min søn har adhd og er udadreagerende så har smadret for 100.000 i skolen på to år. Der i blandt 5-7 ipad

Wow, det lyder da helt ekstremt! Kan skolen ikke stille op med noget til at forebygge situationer hvor din søn ødelægger ting? Tænker at der er også en øget risiko for personskade eller?

Hvad gør I når forsikringen ikke vil dække længere?

Anmeld Citér

18. november 2016

Anonym trådstarter

Ønskebarnet2014 skriver:

Hvis de har en dækning og en selvrisiko så skal de selv betale for selvrisikoen selvom det ikke er dem der har forvoldt skaden.

(derfor kan i hvis ovenstående er tilfældet snakke indbyrdes og evt lave en aftale om at i betaler evt. Selvrisiko. Men det er ikke noget i skal / men evt noget man kan gøre for at undgå at blive uvenner)

Hvis ikke de har en dækning så skal du bruge dit forsikringsselskab og hvis du har en selvrisiko så skal du selv betale for den (præcis som ovenstående) 

Ih, så hvis de ikke har en elektronikforsikring så skal vi selv betale selvrisikoen på 1000? Øv øv Men tusind tak for forklaringen ��

Anmeld Citér

18. november 2016

Ønskebarnet2014

Anonym skriver:

Ih, så hvis de ikke har en elektronikforsikring så skal vi selv betale selvrisikoen på 1000? Øv øv Men tusind tak for forklaringen ��

Korrekt

Anmeld Citér

18. november 2016

modesty

hejså

Jeg står i en lidt kedelig situation og ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den an. Sagen er at det har været legetøjsdag i mit barns børnehave idag. Et barn Fra børnehaven tager en ipad med, min søn låner denne og mens den er i min søns varetægt går skærmen i stykker. 

Jeg skal nu til at kontakte det andet barns forældrene, men er rimelig meget i tvilvl om hvad jeg skal foreslå ift denne problemstilling. På den ene side synes jeg at det er jo vores ansvar at erstatte eller give en kompensation når vores barn ødelægge andres ting. På den anden side tænker jeg at det må også være de andres forældre ansvar når de vælger at sende den slags dyre ting med i børnehaven, da risikoen for at tingerne går i stykker er betydelig forhøjet end under almindelige vilkår. 

Hvad mener I? Hvad er rimeligt at gøre i denne situation?

Jeg kan godt se din pointe, men jeg ville erstatte den. Og så eventuelt tage en snak med børnehaven efterfølgende om at lave en politik på området. Men nu hvor skaden er sket, ville jeg erstatte.

Derudover vil jeg så også sige at hvis det var mig der havde givet min søn iPad med til legetøjsdag (hvilket jeg aldrig ville gøre) så ville jeg dække skaden selv.

Anmeld Citér

18. november 2016

Tvillingemor80

Synes virkelig ikke det er dit ansvar .. ! 

MEN hvis mit barn med VILJE havde ødelagt noget ville jeg nok betale en form for erstatning og så ville jeg tage fat i BH og få lavet nogle regler for hvad der medbringes .. Jeg arbejder selv i institution og synes det lyder meget fjollet at der må medbringes ipads .. 

Anmeld Citér

18. november 2016

Mortilah

Og.. så mener jeg det er langt ude at forsikringer dækker den slags. Det er jo en stor risiko at sende ipads med børn i børnehave- gandske enkelt som at sende en elefant i et glashus.. hvorfor skal det tørres af på alle andre forsikringstagere.. det forstår jeg slet ikke. I mine øjne er og bliver det forældrene til "ipadbarnet" som af egen lomme må dække. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.