Jeg ville ikke dække.
Jeg vil ikke sende min søn i institution og hver dag frygte, at han kommer hjem med regninger på flere 1.000 kr. for ødelagt legetøj, når det udtrykkeligt hedder, at medbragt legetøj er på eget ansvar.
Jeg ville ganske simpelt ikke have råd til at betale 1.000, for ødelagte Ipads i tide og utide, for det vil sikkert ske igen, hvis du betaler. Måske ikke for jer, men så for andre.
Forældrene vidste det var på eget ansvar at den blev medbragt og nu gik det galt, det er selvfølgelig træls for dem, men de vidste at risikoen var der og den var de jo villig til at acceptere, siden han havde Ipaden med i børnehave, så må de også acceptere at dagen ikke gik som de håbede.
Min søn har dagligt legetøj med i børnehave enten ninja turtles, biler, superhelt eller legomænd og ja, det sker (ofte) at det bliver væk eller går i stykker. Så fortæller jeg min søn når jeg henter ham, at det selvfølgelig er træls, men at så måtte han have passet noget bedre på tingene. Han har i denne uge mistet 4 biler i børnehaven fordi han har leget med dem sine venner, men det vil jeg da ikke holde forældrene ansvarlige for. Det er og bliver min søns eget ansvar, at han ikke længere har de fire biler og om det er en Ipad eller biler, så må princippet være det samme. Reglerne er ikke anderledes fordi tingene er mere værd. Min søn ville også have hans store politi station til 700 kr. med i børnehave, men der fortalte jeg ham, at det kunne han ikke, for risikoen for, at den gik i stykker for ham, blev væk eller at nogle af de andre børn, kom til at ødelægge den, var for stor i børnehaven, så her mener jeg helt klart, at det er forældrene, der ikke har tænkt fornuftigt og at de nu må bide i det sure æble og selv for repareret deres Ipad. 
Anmeld
Citér