Ansvarforsikring når børn ødelægger noget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2016

Okt12Sep15

Jeg ville ikke dække.  Jeg vil ikke sende min søn i institution og hver dag frygte, at han kommer hjem med regninger på flere 1.000 kr. for ødelagt legetøj, når det udtrykkeligt hedder, at medbragt legetøj er på eget ansvar.  Jeg ville ganske simpelt ikke have råd til at betale 1.000, for ødelagte Ipads i tide og utide, for det vil sikkert ske igen, hvis du betaler. Måske ikke for jer, men så for andre.  Forældrene vidste det var på eget ansvar at den blev medbragt og nu gik det galt, det er selvfølgelig træls for dem, men de vidste at risikoen var der og den var de jo villig til at acceptere, siden han havde Ipaden med i børnehave, så må de også acceptere at dagen ikke gik som de håbede.  Min søn har dagligt legetøj med i børnehave enten ninja turtles, biler, superhelt eller legomænd og ja, det sker (ofte) at det bliver væk eller går i stykker. Så fortæller jeg min søn når jeg henter ham, at det selvfølgelig er træls, men at så måtte han have passet noget bedre på tingene. Han har i denne uge mistet 4 biler i børnehaven fordi han har leget med dem sine venner, men det vil jeg da ikke holde forældrene ansvarlige for. Det er og bliver min søns eget ansvar, at han ikke længere har de fire biler og om det er en Ipad eller biler, så må princippet være det samme. Reglerne er ikke anderledes fordi tingene er mere værd. Min søn ville også have hans store politi station til 700 kr. med i børnehave, men der fortalte jeg ham, at det kunne han ikke, for risikoen for, at den gik i stykker for ham, blev væk eller at nogle af de andre børn, kom til at ødelægge den, var for stor i børnehaven, så her mener jeg helt klart, at det er forældrene, der ikke har tænkt fornuftigt og at de nu må bide i det sure æble og selv for repareret deres Ipad. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vores dreng, da han var 3 år, tabte han morfars tablet ned i toilettet (når han lavede stort sad han ofte med en tablet ) det var hjemme hos morfar.

Den var ret dyr, da den var ret ny. 

Vi ringede til vores egen forsikring, men vores dreng kunne ikke gøres ansvarlig for skaden pga. Alder, som jeg husker det. 

Så det kom på morfars elektronik forsikring (hvis ikke det var indbo forsikringen der dækkede ), han havde så en selvrisiko på 1000kr og dem dækkede vi selvfølgelig da det var vores søn der havde ødelagt tabletten. 

Så delte bare lige vores erfaring i forhold til forsikringer 

Anmeld Citér

19. november 2016

Anonym trådstarter

Ønskebarnet2014 skriver:

Korrekt

Som du kan se, er der mange her i tråden, som mener at vi ikke burde stå til ansvar for skaden. Kan man nægte det i sådan en sag eller er man "tvunget" til at bruge sin forsikring, og betale selvrisikoen?

Anmeld Citér

19. november 2016

Okt12Sep15

Skovrup skriver:

Vores dreng, da han var 3 år, tabte han morfars tablet ned i toilettet (når han lavede stort sad han ofte med en tablet ) det var hjemme hos morfar.

Den var ret dyr, da den var ret ny. 

Vi ringede til vores egen forsikring, men vores dreng kunne ikke gøres ansvarlig for skaden pga. Alder, som jeg husker det. 

Så det kom på morfars elektronik forsikring (hvis ikke det var indbo forsikringen der dækkede ), han havde så en selvrisiko på 1000kr og dem dækkede vi selvfølgelig da det var vores søn der havde ødelagt tabletten. 

Så delte bare lige vores erfaring i forhold til forsikringer 

I sådan et tilfælde ville jeg altså også betale men der er jeg der også og har accepteret, at han låner den. Jeg ville også hvis min søn var hjemme ved en ven og kom til at ødelægge en tablet, for jeg har selv sagt god til at han tog med hjem men når jeg ikke vil i børnehaven, så er det fordi jeg ikke har accepteret at min søn låner en anden barns ipad, i sin institutions tid. I så fald vil jeg mene, at trådstarter burde være gjordt opmærksom på, at legetøjsdagen ikke var på eget ansvar alligevel og at hun ville skulle betale, hvis hendes søn ødelagt noget. For det er jo ikke det man forventer, når man aflevere sit barn om morgen.

Anmeld Citér

19. november 2016

Anoo

Hvad har de sagt i børnehavnen? har de givet udtryk for at du skulle løse det med barnet forældre? det syns jeg ville være mærkeligt. Syns ikke engang der skulle rettes henvendelse til jer.

Det er barnet forældres eget ansvar! Jeg syns det lyder for sindsygt at lade sit barn ha så dyr en henstand med i børnehave, helt ærligt, hvem gør det de må ihverfald ha penge nok! Risikoen var så stor da de gav barnet den med. Det er jo også derfor man ikke har legetøj med normalt, fordi det bliver måske væk osv osv..

Anmeld Citér

19. november 2016

Ønskebarnet2014

Anonym skriver:

Som du kan se, er der mange her i tråden, som mener at vi ikke burde stå til ansvar for skaden. Kan man nægte det i sådan en sag eller er man "tvunget" til at bruge sin forsikring, og betale selvrisikoen?

Jeg syntes du skal ringe på mandag og snakke med dit selskab

Anmeld Citér

19. november 2016

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Du skal ikke betale noget som helst.

kan sket ikke forstå at pædagogen henviser dig til de andre forældre mht forsikring.

medbragt legetøj er på eget ansvar. 

(Jeg er pædagog)

Anmeld Citér

19. november 2016

"Anarkisten"

Anonym skriver:

hejså

Jeg står i en lidt kedelig situation og ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den an. Sagen er at det har været legetøjsdag i mit barns børnehave idag. Et barn Fra børnehaven tager en ipad med, min søn låner denne og mens den er i min søns varetægt går skærmen i stykker. 

Jeg skal nu til at kontakte det andet barns forældrene, men er rimelig meget i tvilvl om hvad jeg skal foreslå ift denne problemstilling. På den ene side synes jeg at det er jo vores ansvar at erstatte eller give en kompensation når vores barn ødelægge andres ting. På den anden side tænker jeg at det må også være de andres forældre ansvar når de vælger at sende den slags dyre ting med i børnehaven, da risikoen for at tingerne går i stykker er betydelig forhøjet end under almindelige vilkår. 

Hvad mener I? Hvad er rimeligt at gøre i denne situation?

Hmm....er man sikker på det er din søn der har ødelagt den? Jeg mener bare, hvis ikke der lige havde været en pædagog i nærheden til at se hvad er skete, så kan man vel ikke holde nogen til ansvar. Og uanset hvad, så kan det sgu aldrig blive dit! 

Sender man ting og sager med sit barn i børnehave, I BØRNEHAVE, så man man selv betale for de skader der evt. måtte ske. 

Jeg ville på ingen måde betale for det der. 

Håber du kommer med en Update og at den falder ud til din fordel 

Anmeld Citér

19. november 2016

lineog4

Jeg kender ikke til der juridiske og der tænker jeg første skridt er at begge parter henvender sig til deres forsikringsselskaber. 

Men jeg vil egentlig bare spørge: havde en pigens børnehaven en dukke med og det ene øje gik i stykker mens din søn legede med den. Ville du så overveje at erstatte? Havde en dreng en bil med og hjulet faldt af mens din dreng legede med den, ville du så overveje at erstatte? 

Hvis du ville overveje at erstatte skal du også overveje det med iPad, for så er det en generel holdning du har om at det legetøj dit barn leger med og som går i stykker det ersstatter du. Hvis du ikke ville overveje det så skal du heller ikke med IPad, for den er kommet med i børnehave på lige fod med en dukke og en bil og det må forældrene have vurderet inden de sendte den med. Jeg synes heller ikke det er drengen der fik den meds ansvar, det er alene forældrene der sendte den meds ansvar. 

Jeg sender ikke noget med mine skolebørn (de havde heldigvis aldrig legetøjsdag i deres børnehave) som det ikke er okay forsvinder eller går i stykker, det er et alt for stort ansvar at give dem. Nu er jeg også "heldig" de er på en skole hvor telefoner i SFO ikke er tilladte før midt i 3. Klasse. Andet elektronik må kun bruges efter kl 15.30 og der er mine børn som oftest hentet. 

Anmeld Citér

19. november 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Jeg kan se at jeg skrev 4 men han er faktisk lige blevet 5 i tirsdags

Hvis dit barn er 5 år kan han faktisk godt stilles til ansvar for det, alt efter hvordan den er gået i stykker i hans varetægt. Hvis han f.eks har slået på skærmen i arrighed over et tabt spil, så kan det betegnes som bevist ødelæggelse af en ting, og så kan han hæfte for det. Har han derimod måske tabt den på gulvet fordi at en anden støtte ind i ham, er det ikke en bevist handling og i kommer nok ikke til at skulle dække noget. Jeg synes at det er helt almindelig pli af man lige kontakter sit forsikringsselskab og de andre forældre og finder ud af, hvordan løser vi det her, må indrømme at jeg kan slet ikke have at man bare har den holdning, at man bare skal lade som ingen ting, og det er lige meget hvad barnet har ødelagt, man kan sørme godt lige som forældre finde ud af, hvordan og hvorledes det skal løses

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.