Ansvarforsikring når børn ødelægger noget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Pyha, ja. Jeg har tænkt mig at skrive til dem i aften. Ved dog ikke helt hvordan jeg skal formulere mig... ved vi kommer til at møde barnetsforældre i morgen ifm en fødselsdag. Skal virkelig tænke mig om hvad jeg skal sige til dem...

Du siger: 'Årh mand, hvor er det ærgerligt. Jeg prøver at ringe til mit forsikringsselskab på mandag for at høre, hvordan vi skal gribe det her an.'

Så har du ikke sagt for meget.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2016

Abracadabra

Abracadabra skriver:

Du siger: 'Årh mand, hvor er det ærgerligt. Jeg prøver at ringe til mit forsikringsselskab på mandag for at høre, hvordan vi skal gribe det her an.'

Så har du ikke sagt for meget.

Sorry for spam. En endnu bedre idé er at sige:

'Skal vi ikke begge ringe til hver vores forsikringsselskab mandag og høre, hvad de har at sige?'

Hvis du er heldig, behøver du ikke gøre mere end det, hvis deres eget forsikringsselskab fortæller dem, at de selv er ansvarlige. Bare det at foreslå dem at ringe selv, giver dem et eget ansvar, hvilket er en god ting.

Anmeld Citér

18. november 2016

Mortilah

Pyha. Det her er en af de få tråde der kan få mig til at blive helt irriteret indvendigt. Jeg kan ikke på nogen måde forstå, hvordan de kan sende ipad med i bh! Jeg synes bh er et helt forkert sted at sætte barnet foran skærmen- de burde lege med hinanden.. og det er urimelt at sende noget med det så let går i stykker. Pædagoerne kan jo ikke spilde deres tid på at passe på ipads og i som forældre har ikke en jordisk chance for at passe på at jeres børn ikke er skyld i en ødelagt ipad. Jeg håber i ikke dækker.. det er dybt forkert i mine øjne og det andet forældrepar burde have det dårligt med at stille dit barn og jer i den situation! 

Min dreng har ødelagt 3 iphones og en macbook fra 2-5 år min datter ødelagde en iphone.. men det er da mit eget problem! Det kan aldrig være barnets skyld når de er så små. I mine øjne kan man slet ikke holde børn ansvarlige for den slags, ej heller forældrene når i ikke har en jordisk chance for at passe på. Noget andet er hvis barnet var i jeres varetægt:-) så det ok synes jeg.

Anmeld Citér

18. november 2016

klmf

Synes ikke du skal kontakte forældrene og tilbyde erstatning. Det må være deres eget ansvar. Hvis de henvender sig til dig, kunne du jo sige at det var meget ærgerligt med den Ipad, men at du ikke vil betale for at de sender sådan en dyr ting med i BH (hvilket man kun skal gøre, hvis man vil tage risikoen for skader). Det er helt urimeligt at pålægge andre forældre den udgift, I har jo ikke haft mulighed for at sige nej tak til at jeres barn må lege med den.

Anmeld Citér

18. november 2016

Kløver

Normalt går jeg ind for at dække hvad mine børn ødelægger, men her hvor jeg ikke er tilstede har man jo ingen mulighed ifht kontrol af situationen. Jeg ville ikke erstatte den. Denkunne lige så godt være lagt i garderoben og ryge på gulvet. 

Anmeld Citér

18. november 2016

alenemor42

Umiddelbart syntes jeg ikke du skal kontakte dem. Det er ikke dit ansvar og jeg undrer mig over at pædagogen beder dig om at finde ud af det, det er alene drengens forældre der må erstatte  den selv. En ipad hører ikke hjemme i en institution uden at være klar over den risiko der er.

Derudover er det vel kun glasset der er gået ? Det kræver jo ikke en ny ipad.

Tal kun med dem omkring det hvis de selv henvender sig. Er helt sikker på de selv må æde den da det ligesom er høj risiko at sende den med i en børnehave 

Anmeld Citér

18. november 2016

klokkeblomsten85

Anonym skriver:

hejså

Jeg står i en lidt kedelig situation og ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den an. Sagen er at det har været legetøjsdag i mit barns børnehave idag. Et barn Fra børnehaven tager en ipad med, min søn låner denne og mens den er i min søns varetægt går skærmen i stykker. 

Jeg skal nu til at kontakte det andet barns forældrene, men er rimelig meget i tvilvl om hvad jeg skal foreslå ift denne problemstilling. På den ene side synes jeg at det er jo vores ansvar at erstatte eller give en kompensation når vores barn ødelægge andres ting. På den anden side tænker jeg at det må også være de andres forældre ansvar når de vælger at sende den slags dyre ting med i børnehaven, da risikoen for at tingerne går i stykker er betydelig forhøjet end under almindelige vilkår. 

Hvad mener I? Hvad er rimeligt at gøre i denne situation?

Jeg har stået i lidt samme situation. Min datter fik ødelagt et par briller af et andet barn i børnehaven. Jeg ringede til mit forskringen selskabet. Det var vores egen forskringen der skulle dække det da børn under 5 ikke kunne holdes ansvarlig for der. Vi fik pengene af voresforskning selskab. Ved ikke om det er anderledes når det handler om en ipad. I min datters børnehave må man ikke have ipads og sådan nogle ting. Vi har fået af vide af børnehaven ar det legetøj børnene har med er på eget ansvar. 

Anmeld Citér

18. november 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Med mindre din søn har taget den fra barnet og bevidst ødelagt den ville jeg ikke mene du skal erstatte noget.  Men din søn kunne måske lave en tegning og give en lille ting med et kort hvor der står i er kede af det. 

Som de andre forstår jeg hverken forældrene giver lov eller børnehaven tillader det. 

Jeg ville ikke tilbyde noget. Se hvad forældrene selv siger måske er de lige så fornuftige som alle i denne tråd

Anmeld Citér

18. november 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

hejså

Jeg står i en lidt kedelig situation og ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den an. Sagen er at det har været legetøjsdag i mit barns børnehave idag. Et barn Fra børnehaven tager en ipad med, min søn låner denne og mens den er i min søns varetægt går skærmen i stykker. 

Jeg skal nu til at kontakte det andet barns forældrene, men er rimelig meget i tvilvl om hvad jeg skal foreslå ift denne problemstilling. På den ene side synes jeg at det er jo vores ansvar at erstatte eller give en kompensation når vores barn ødelægge andres ting. På den anden side tænker jeg at det må også være de andres forældre ansvar når de vælger at sende den slags dyre ting med i børnehaven, da risikoen for at tingerne går i stykker er betydelig forhøjet end under almindelige vilkår. 

Hvad mener I? Hvad er rimeligt at gøre i denne situation?

Vi har også legetøjsdag og det er under eget ansvar. 

I øvrigt forstår jeg slet ikke pædagogerne har tilladt ipad til legetøjsdag. 

Anmeld Citér

18. november 2016

Klumpe-dumpe

Nu er jeg så en af de der idiot forældre, som sendte IPad med i bhv, sammen med 9 ud af 10 af de andre forældre  

-Og jeg beklage jeg "pisser" folk af, over mit stakkels barn ikke legede fysisk med de andre, men at de rent faktisk hyggede sig og spillede fælles både om lærerige spil og bare for sjov spil 

-Og ja nu hun går i 1. Klasse for hun både sin iPad med og Iphone!

Hvis der er et andet barn, der kommer til at ødelægge disse enheder, forventer jeg absolut ikke at det bliver erstattet af forældrene. MEN ødelægger min datter noget, vil jeg selvfølglig tilbyde at erstattet det! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.