Ansvarforsikring når børn ødelægger noget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2016

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Sorry for spam. En endnu bedre idé er at sige:

'Skal vi ikke begge ringe til hver vores forsikringsselskab mandag og høre, hvad de har at sige?'

Hvis du er heldig, behøver du ikke gøre mere end det, hvis deres eget forsikringsselskab fortæller dem, at de selv er ansvarlige. Bare det at foreslå dem at ringe selv, giver dem et eget ansvar, hvilket er en god ting.

Det var da et godt forslag. Tak  Har sådan en klump i halsen over det og er så træt af at vi skal stå i denne potentielt konfliktfyldt situation ☹️ 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2016

Anonym trådstarter

Mortilah skriver:

Pyha. Det her er en af de få tråde der kan få mig til at blive helt irriteret indvendigt. Jeg kan ikke på nogen måde forstå, hvordan de kan sende ipad med i bh! Jeg synes bh er et helt forkert sted at sætte barnet foran skærmen- de burde lege med hinanden.. og det er urimelt at sende noget med det så let går i stykker. Pædagoerne kan jo ikke spilde deres tid på at passe på ipads og i som forældre har ikke en jordisk chance for at passe på at jeres børn ikke er skyld i en ødelagt ipad. Jeg håber i ikke dækker.. det er dybt forkert i mine øjne og det andet forældrepar burde have det dårligt med at stille dit barn og jer i den situation! 

Min dreng har ødelagt 3 iphones og en macbook fra 2-5 år min datter ødelagde en iphone.. men det er da mit eget problem! Det kan aldrig være barnets skyld når de er så små. I mine øjne kan man slet ikke holde børn ansvarlige for den slags, ej heller forældrene når i ikke har en jordisk chance for at passe på. Noget andet er hvis barnet var i jeres varetægt:-) så det ok synes jeg.

Fuldstændig enig! Jeg synes hellere ikke at mine børn skal have ipad med i institution og har derfor heller aldrig fået lov til. 

Anmeld Citér

18. november 2016

Troldemommi

Total idiotisk at lade et lille barn tage så dyre ting med i børnehave, jeg syntes overhovedet ikke det er dit ansvar at dække over deres dumhed.

Anmeld Citér

18. november 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

hejså

Jeg står i en lidt kedelig situation og ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den an. Sagen er at det har været legetøjsdag i mit barns børnehave idag. Et barn Fra børnehaven tager en ipad med, min søn låner denne og mens den er i min søns varetægt går skærmen i stykker. 

Jeg skal nu til at kontakte det andet barns forældrene, men er rimelig meget i tvilvl om hvad jeg skal foreslå ift denne problemstilling. På den ene side synes jeg at det er jo vores ansvar at erstatte eller give en kompensation når vores barn ødelægge andres ting. På den anden side tænker jeg at det må også være de andres forældre ansvar når de vælger at sende den slags dyre ting med i børnehaven, da risikoen for at tingerne går i stykker er betydelig forhøjet end under almindelige vilkår. 

Hvad mener I? Hvad er rimeligt at gøre i denne situation?

Dette lyder nok forkert i nogens øre men.

Jeg vil personligt ikke gøre noget.

Jeg vil holde på at det som medbringes er eget ansvar. Så hvis forældrene har tænkt at deres barn er stor nok til at passe på en iPad så må de også have taget snakken med deres barn om hvad der kan ske hvis man låner den ud til andre.

Om det er en i Pad eller en bil er for mig det samme. Min søn tager også ting med i børnehave og vi snakker hver fredag om at hvis ringen går i stykker når de andre prøver den. Så kan det godt være han bliver ked af det. Men det er hvad der kan ske når der er andre som låner ens ting.

Havde det været en bil dit barn havde ødelagt ville du så også erstatte Den.

Jeg vil i jeres situation snakke med institutionen om deres politik omkring legetøj. Og den situation i står i. Og samtidig sige at i ikke mener det er jeres ansvar som det ikke er børnehavens at tingene går i stykker.

I næste uge er der måske 3 børn som har en iPad med så bliver det dyrt i længden at have en legetøjs dag.

Anmeld Citér

18. november 2016

Kamilla-m

Anonym skriver:

Jeg synes bare at det er vildt mange penge at komme af med da den koster 2-3000kr. Samtidig risikerer vi at det sker igen en anden gang så det kan nemt blive til en rigtig dyr fornøjelse.

Jeg er ret træt over at være kommet i denne situation. Synes de er træls at de forældre som sender ipads med i bh sætter potentielt alle  andre forældre i lignende situation.

Kan jeg godt forstå. Og jeg kender det selv, vores ansvar forsikring dækker ikke min ældste mere, fordi han har ødelagt så meget i skolen 

Anmeld Citér

18. november 2016

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Hvor gammelt er dit barn?

Anmeld Citér

18. november 2016

Ønskebarnet2014

Sidder i et stort forsikringsselskab.

Det hedder ting før ansvar, det vil sige den der ejer genstanden skal bruge sin forsikring (uanset hvem der har lavet skaden). Har man så ikke en forsikring (elektronik) så er det (modparten/skadevolders forsikring (ansvar) der skal indrages.

Så forældre til drengen som ejer iPaden skal have fat i deres forsikringsselskab og høre om de er dækket eller ej. Er de dækket, kører sagen igennem deres selskab. Er de ikke dækket fordi de ikke har elektronik dækning så får de et afvisningsbrev som du skal bruge til dit forsikringsselskab også kører sagen igennem jeres selskab.

Der er højst sandsynlig en selvrisiko, men det er et uforsikret krav, så det vil selskaberne ikke kræve af hinanden, men det kan i finde ud af indbydes.

God aften 

Anmeld Citér

18. november 2016

Anonym trådstarter

H-Nielsen skriver:

Kan jeg godt forstå. Og jeg kender det selv, vores ansvar forsikring dækker ikke min ældste mere, fordi han har ødelagt så meget i skolen 

Mener du vi skal erstatte ipaden så? Hvor gammel er din søn og hvad har han lavet?

Anmeld Citér

18. november 2016

Anonym trådstarter

Chrissi skriver:

Hvor gammelt er dit barn?

Jeg kan se at jeg skrev 4 men han er faktisk lige blevet 5 i tirsdags

Anmeld Citér

18. november 2016

Anonym trådstarter

Ønskebarnet2014 skriver:

Sidder i et stort forsikringsselskab.

Det hedder ting før ansvar, det vil sige den der ejer genstanden skal bruge sin forsikring (uanset hvem der har lavet skaden). Har man så ikke en forsikring (elektronik) så er det (modparten/skadevolders forsikring (ansvar) der skal indrages.

Så forældre til drengen som ejer iPaden skal have fat i deres forsikringsselskab og høre om de er dækket eller ej. Er de dækket, kører sagen igennem deres selskab. Er de ikke dækket fordi de ikke har elektronik dækning så får de et afvisningsbrev som du skal bruge til dit forsikringsselskab også kører sagen igennem jeres selskab.

Der er højst sandsynlig en selvrisiko, men det er et uforsikret krav, så det vil selskaberne ikke kræve af hinanden, men det kan i finde ud af indbydes.

God aften 

Ok, tak for dit svar. Kan deres forsikring selskab afvise at dække pga omstændighederne - dvs kombinationen af ipad, børnehave, leg og dermed højnrisiko for skade?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.