Anonym skriver:
hejså
Jeg står i en lidt kedelig situation og ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den an. Sagen er at det har været legetøjsdag i mit barns børnehave idag. Et barn Fra børnehaven tager en ipad med, min søn låner denne og mens den er i min søns varetægt går skærmen i stykker.
Jeg skal nu til at kontakte det andet barns forældrene, men er rimelig meget i tvilvl om hvad jeg skal foreslå ift denne problemstilling. På den ene side synes jeg at det er jo vores ansvar at erstatte eller give en kompensation når vores barn ødelægge andres ting. På den anden side tænker jeg at det må også være de andres forældre ansvar når de vælger at sende den slags dyre ting med i børnehaven, da risikoen for at tingerne går i stykker er betydelig forhøjet end under almindelige vilkår.
Hvad mener I? Hvad er rimeligt at gøre i denne situation?
Dette lyder nok forkert i nogens øre men.
Jeg vil personligt ikke gøre noget.
Jeg vil holde på at det som medbringes er eget ansvar. Så hvis forældrene har tænkt at deres barn er stor nok til at passe på en iPad så må de også have taget snakken med deres barn om hvad der kan ske hvis man låner den ud til andre.
Om det er en i Pad eller en bil er for mig det samme. Min søn tager også ting med i børnehave og vi snakker hver fredag om at hvis ringen går i stykker når de andre prøver den. Så kan det godt være han bliver ked af det. Men det er hvad der kan ske når der er andre som låner ens ting.
Havde det været en bil dit barn havde ødelagt ville du så også erstatte Den.
Jeg vil i jeres situation snakke med institutionen om deres politik omkring legetøj. Og den situation i står i. Og samtidig sige at i ikke mener det er jeres ansvar som det ikke er børnehavens at tingene går i stykker.
I næste uge er der måske 3 børn som har en iPad med så bliver det dyrt i længden at have en legetøjs dag.
Anmeld
Citér