Ansvarforsikring når børn ødelægger noget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2016

Patriark

Anonym skriver:

hejså

Jeg står i en lidt kedelig situation og ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den an. Sagen er at det har været legetøjsdag i mit barns børnehave idag. Et barn Fra børnehaven tager en ipad med, min søn låner denne og mens den er i min søns varetægt går skærmen i stykker. 

Jeg skal nu til at kontakte det andet barns forældrene, men er rimelig meget i tvilvl om hvad jeg skal foreslå ift denne problemstilling. På den ene side synes jeg at det er jo vores ansvar at erstatte eller give en kompensation når vores barn ødelægge andres ting. På den anden side tænker jeg at det må også være de andres forældre ansvar når de vælger at sende den slags dyre ting med i børnehaven, da risikoen for at tingerne går i stykker er betydelig forhøjet end under almindelige vilkår. 

Hvad mener I? Hvad er rimeligt at gøre i denne situation?

Det kan da aldrig være jeres ansvar. Det jo idiotisk at give sit barn en iPad med i børnehave. Og idioti kan man ikke forsikre sig imod.

Det havde været en helt anden sag, hvis han havde været gæst i deres hjem eller lignende omstændigheder.

Vorherre til hest. Jeg er oprigtig forarget over, at nogen kan give et lille barn en iPad med i børnehave. Magen til idioti! Men de har nok ikke overskud til at sætte grænser for deres barn.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2016

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Det kan da aldrig være jeres ansvar. Det jo idiotisk at give sit barn en iPad med i børnehave. Og idioti kan man ikke forsikre sig imod.

Det havde været en helt anden sag, hvis han havde været gæst i deres hjem eller lignende omstændigheder.

Vorherre til hest. Jeg er oprigtig forarget over, at nogen kan give et lille barn en iPad med i børnehave. Magen til idioti! Men de har nok ikke overskud til at sætte grænser for deres barn.

Jeg er ret enig i det, du skriver. Gad vide hvad barnets forældre tænker og forventer?! Det vil være så ærgeligt at ødelægge en ellers god relation pga denne sag 

Anmeld Citér

18. november 2016

komodo

I vores børnehave er det slet ikke tilladt at have elektronik med til legetøjsdag, for det første er det for dyrt og skrøbeligt og for det andet lægger det ikke op til leg med andre børn, som dukker og biler gør det.... når det så er sagt så tror jeg egentlig at jeg ville erstatte hvis mit barn ødelagde en andens legetøj, evt kan i finde et af de firmaer der reparere den slags istedet for at købe en helt ny... håber i finder en løsning og op med humøret 

Anmeld Citér

18. november 2016

Abracadabra

Det tror jeg oprigtigt, at deres egen forsikring og selvrisiko skal dække. Jeg ville ikke tilbyde at dække det. Hvis jeg blev spurgt, ville jeg sige, at det var mega ærgerligt og ikke kommentere yderligere. Blev jeg spurgt mere direkte, ville jeg gentage, at det var mega ærgerligt, og at det godt nok også er meget dyrt legetøj at have med i børnehave. Jeg ville ikke tilbyde at dække noget.

Ring til jeres forsikringsselskab hurtigst muligt og hør deres vurdering. Hvis de siger, at de gerne vil dække, så er det jo herligt, ellers må det stå for de andre forældres egen regning.

Anmeld Citér

18. november 2016

Pikku Myy

Anonym skriver:

Jeg blev meget overrasket og berørt af situationen så jeg tænkte ikke klart. Pædagogen var i gang med at trøste drengen, som var ked af at hans ipad var gået i stykker. Hun spurgte mig hurtigt om ikke jeg havde en ansvarsforsikring?  Jeg er rigtig træt af at jeg ikke fik snakket mere med personalet om det da jeg var der. Vil i hvert fald tager det op på mandag... så øv en situation 

Uden at vide det med sikkerhed, tror jeg ikke det er noget jeres forsikring dækker. Min søn havde ridset en bil på en parkeringsplads, og der var det bilens ejers kaskoforsikring der skulle dække. Vi endte med slet ikke at have noget ansvar. De har valgt at give deres tablet en dag i børnehaven med den risiko der nu er.

Anmeld Citér

18. november 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79
Abracadabra skriver:

Det tror jeg oprigtigt, at deres egen forsikring og selvrisiko skal dække. Jeg ville ikke tilbyde at dække det. Hvis jeg blev spurgt, ville jeg sige, at det var mega ærgerligt og ikke kommentere yderligere. Blev jeg spurgt mere direkte, ville jeg gentage, at det var mega ærgerligt, og at det godt nok også er meget dyrt legetøj at have med i børnehave. Jeg ville ikke tilbyde at dække noget.

Ring til jeres forsikringsselskab hurtigst muligt og hør deres vurdering. Hvis de siger, at de gerne vil dække, så er det jo herligt, ellers må det stå for de andre forældres egen regning.

Jeg er enig her!

I vores børnehave, var der en overgang rigtig mange der havde i-plads og Nintendo med, og helt ærlig, så syntes jeg overhovedet ik det er ok, at gi sit barn så dyr en ting med, med mindre man er indstillet på at det altså ka gå i stykker, blive væk osv.

Der var tit problemer med spil der blev væk, noget der gik i stykker osv, og ja det er bare øv bøv, men i sidste ende er det forældrenes ansvar.

Nu er det blevet forbudt at ha sådanne ting med, og det er bare dejligt! Vh stine

Anmeld Citér

18. november 2016

Abracadabra

Nu har jeg læst lidt op på reglerne, og det ser ikke ud til, at børn under 5 kan holdes personligt ansvarlige for skader på ting eller personer. 

Snak med jeres forsikringsselskab - og lad være med at tilbyde noget som helst! Det er nemmere at beholde det gode forhold, hvis man holder sig til reglerne og ikke lover noget, som man senere skal trække tilbage.

Anmeld Citér

18. november 2016

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Pyha, ja. Jeg har tænkt mig at skrive til dem i aften. Ved dog ikke helt hvordan jeg skal formulere mig... ved vi kommer til at møde barnetsforældre i morgen ifm en fødselsdag. Skal virkelig tænke mig om hvad jeg skal sige til dem...

Anmeld Citér

18. november 2016

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Jeg er enig her!

I vores børnehave, var der en overgang rigtig mange der havde i-plads og Nintendo med, og helt ærlig, så syntes jeg overhovedet ik det er ok, at gi sit barn så dyr en ting med, med mindre man er indstillet på at det altså ka gå i stykker, blive væk osv.

Der var tit problemer med spil der blev væk, noget der gik i stykker osv, og ja det er bare øv bøv, men i sidste ende er det forældrenes ansvar.

Nu er det blevet forbudt at ha sådanne ting med, og det er bare dejligt! Vh stine

Vil helt sikkert foreslå det samme til lederen i vores bh �� 

Anmeld Citér

18. november 2016

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Uden at vide det med sikkerhed, tror jeg ikke det er noget jeres forsikring dækker. Min søn havde ridset en bil på en parkeringsplads, og der var det bilens ejers kaskoforsikring der skulle dække. Vi endte med slet ikke at have noget ansvar. De har valgt at give deres tablet en dag i børnehaven med den risiko der nu er.

Hvor gammel var din søn?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.