Ansvarforsikring når børn ødelægger noget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.128 visninger
67 svar
168 synes godt om
18. november 2016

Anonym trådstarter

hejså

Jeg står i en lidt kedelig situation og ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den an. Sagen er at det har været legetøjsdag i mit barns børnehave idag. Et barn Fra børnehaven tager en ipad med, min søn låner denne og mens den er i min søns varetægt går skærmen i stykker. 

Jeg skal nu til at kontakte det andet barns forældrene, men er rimelig meget i tvilvl om hvad jeg skal foreslå ift denne problemstilling. På den ene side synes jeg at det er jo vores ansvar at erstatte eller give en kompensation når vores barn ødelægge andres ting. På den anden side tænker jeg at det må også være de andres forældre ansvar når de vælger at sende den slags dyre ting med i børnehaven, da risikoen for at tingerne går i stykker er betydelig forhøjet end under almindelige vilkår. 

Hvad mener I? Hvad er rimeligt at gøre i denne situation?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2016

Kamilla-m

I vores børnehave får alle forældre afvide at tingene der kommer med er eget ansvar, men jeg ville nok erstatte den alligevel.

Anmeld Citér

18. november 2016

esioul

Anonym skriver:

hejså

Jeg står i en lidt kedelig situation og ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den an. Sagen er at det har været legetøjsdag i mit barns børnehave idag. Et barn Fra børnehaven tager en ipad med, min søn låner denne og mens den er i min søns varetægt går skærmen i stykker. 

Jeg skal nu til at kontakte det andet barns forældrene, men er rimelig meget i tvilvl om hvad jeg skal foreslå ift denne problemstilling. På den ene side synes jeg at det er jo vores ansvar at erstatte eller give en kompensation når vores barn ødelægge andres ting. På den anden side tænker jeg at det må også være de andres forældre ansvar når de vælger at sende den slags dyre ting med i børnehaven, da risikoen for at tingerne går i stykker er betydelig forhøjet end under almindelige vilkår. 

Hos os er det på eget ansvar de ting børnene medbringer. Der er heldigvis ingen der tager så dyre ting med. 

Anmeld Citér

18. november 2016

Anonym trådstarter

H-Nielsen skriver:

I vores børnehave får alle forældre afvide at tingene der kommer med er eget ansvar, men jeg ville nok erstatte den alligevel.

Jeg synes bare at det er vildt mange penge at komme af med da den koster 2-3000kr. Samtidig risikerer vi at det sker igen en anden gang så det kan nemt blive til en rigtig dyr fornøjelse.

Jeg er ret træt over at være kommet i denne situation. Synes de er træls at de forældre som sender ipads med i bh sætter potentielt alle  andre forældre i lignende situation.

Anmeld Citér

18. november 2016

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Hos os er det på eget ansvar de ting børnene medbringer. Der er heldigvis ingen der tager så dyre ting med. 

Jeg tror også det hedder at man tager ting med på eget ansvar. BH fraskriver sig ansvaret, hvilket er selfølgeligt fint. Mit dilema er mere omkring hvilket ansvar vi har i situationen...

Anmeld Citér

18. november 2016

esioul

Anonym skriver:

Jeg tror også det hedder at man tager ting med på eget ansvar. BH fraskriver sig ansvaret, hvilket er selfølgeligt fint. Mit dilema er mere omkring hvilket ansvar vi har i situationen...

Jeg ville kontakte forældrene og forklare at du er ked af at være bragt i denne situation. Og samtidig gøre opmærksom på, at det ifgl børnehaven regler er på eget ansvar det der medbringes. 

Jeg tror ærligt talt ikke jeg ville dække det... 

Anmeld Citér

18. november 2016

Pikku Myy

Anonym skriver:

hejså

Har du snakket med børnehaven om det? Tænker det kunne være fedt at have deres holdning i ryggen Personligt ville jeg ikke mene at du skal erstatte.

Anmeld Citér

18. november 2016

GrønStjerne

Tror egentlig det er ret enkelt. Tjek med jeres forsikring hvad de siger.

Der er vel nogle regler på området, og det er jo en gråzone. Kan godt forstå du synes det er træls at være sat i den situation. Hvis ingen af jeres forsikringer vil dække ville jeg nok slå halv skade... Og så få nogle regler i børnehaven om så dyre ting, så det ikke sker igen for jer eller andre..

Anmeld Citér

18. november 2016

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Har du snakket med børnehaven om det? Tænker det kunne være fedt at have deres holdning i ryggen Personligt ville jeg ikke mene at du skal erstatte.

Jeg blev meget overrasket og berørt af situationen så jeg tænkte ikke klart. Pædagogen var i gang med at trøste drengen, som var ked af at hans ipad var gået i stykker. Hun spurgte mig hurtigt om ikke jeg havde en ansvarsforsikring?  Jeg er rigtig træt af at jeg ikke fik snakket mere med personalet om det da jeg var der. Vil i hvert fald tager det op på mandag... så øv en situation 

Anmeld Citér

18. november 2016

Anonym trådstarter

GrønStjerne skriver:

Tror egentlig det er ret enkelt. Tjek med jeres forsikring hvad de siger.

Der er vel nogle regler på området, og det er jo en gråzone. Kan godt forstå du synes det er træls at være sat i den situation. Hvis ingen af jeres forsikringer vil dække ville jeg nok slå halv skade... Og så få nogle regler i børnehaven om så dyre ting, så det ikke sker igen for jer eller andre..

Ja, ringer selvfølgeligt til vores foriskring på mandag. Vi har en elektronikforsikring som dækker vores eget elektronik hvis vi/børnene kommer til at smadre nogqet. Er dog meget i tvivl omkring ansvarsforsikringen, hvad den dækker. Der er i hvert fald en selvrisiko på 1000kr, vil jeg tro. Har også tænkt på om det var rimeligt at dække udgiften under alle omstændigheder...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.