Børnepenge.. Nye regler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2016

Anonym

Abracadabra skriver:

Jeg er enig. Tiltaget vil forhåbentlig medføre, at familier med en stor afhængighed af offentlige ydelser ikke får mange børn - ordene ser grimme ud på skrift, men det ER jo nødvendigt at forsøge at påvirke dele af befolkningen til at få færre børn. Desværre.

Når Børnefamilieydelsen er det eneste man modtager af offentlige ydelser, så er man vel på lige fod med andre

Jeg har ikke sat mig selv i en den situation jeg er i nu og derfor er studerende nu, jeg fik en arbejdsskade, da jeg arbejdede som afdelingssygeplejerske. 

Jeg HAVDE fuldtidsjob, karriere, hus, hjem, børn osv.

Så mistede jeg mit højt elskede arbejde, og måtte sadle om, dette gør at min mand, jeg og vores 4 børn lever stramt for, at sidde i vores hus, og få råd til 4 børns overtøj, støvler mv. 

Men sommetider er man ikke selv herre over hvad der sker for en, jeg er ikke kontanthjælpsmodtager, modtager ej heller hverken boligtilskud, børnetilskud eller forøget et eller andet.

Jeg modtager KUN børnefamilieydelsen og min SU.

Hvor jeg syntes det er ærgeligt, at man bliver sat i bås, som en "nasser"!

Jeg håber aldrig det sker for nogle, at de pludselig mister deres indtægtsgrundlag på baggrund af en skade, men ikke selv pådrog sig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2016

Anonym

Sprit25 skriver:

Og nu får jeg med sikkerhed hug! Men i min optik, skal man ikke få flere børn end man selv kan forsøge dem uden BP... 

UNDSKYLD FOR DEN HOLDNING!

Når Børnefamilieydelsen er det eneste man modtager af offentlige ydelser, så er man vel på lige fod med andre

Jeg har ikke sat mig selv i en den situation jeg er i nu og derfor er studerende nu, jeg fik en arbejdsskade, da jeg arbejdede som afdelingssygeplejerske. 

Så mistede jeg mit højt elskede arbejde, og måtte sadle om, dette gør at min mand, jeg og vores 4 børn lever stramt for, at sidde i vores hus, og få råd til 4 børns overtøj, støvler mv. 

Men sommetider er man ikke selv herre over hvad der sker for en, jeg er ikke kontanthjælpsmodtager, modtager ej heller hverken boligtilskud, børnetilskud eller forøget et eller andet.

Jeg håber aldrig det sker for nogle, at de pludselig mister deres indtægtsgrundlag på baggrund af en skade, men ikke selv pådrog sig. 

Anmeld Citér

27. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Undskyld, men jeg bliver simpelthen nød til at kommentere her. Men Løkke har da ikke valgt for dig, at du skulle have fire børn, og være under uddannelse? Så egentlig kan jeg ikke se hvorfor du skriver som du gør? 

du får den da også lige!

Og nej, Løkke er ikke skyld i mine 4 børn, men jeg er satme heller ikke skyld i han sidder hvor han gør! 

Anmeld Citér

27. september 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Du føler dig ramt uden grund.

Fordelen ved et loft på børnepengene er, at det vil påvirke beslutningen omkring at få 3., 4., og 5. barn.

Din beslutning omkring 4 børn var formentlig og forhåbentlig uafhængig af børnepenge. 

Vil det være synd for jer, hvis I kun får børnepenge for 2,75 barn? Ja, men forhåbentlig ikke en katastrofe. I den ideelle verden, vil jeres tab dækkes af jeres gevinst ved tiltaget, såsom skattelettelse eller afgiftsnedsættelse betalt af statens mindre udgift til børnepenge.

Anmeld Citér

27. september 2016

Anonym

Abracadabra skriver:

Du føler dig ramt uden grund.

Fordelen ved et loft på børnepengene er, at det vil påvirke beslutningen omkring at få 3., 4., og 5. barn.

Din beslutning omkring 4 børn var formentlig og forhåbentlig uafhængig af børnepenge. 

Vil det være synd for jer, hvis I kun får børnepenge for 2,75 barn? Ja, men forhåbentlig ikke en katastrofe. I den ideelle verden, vil jeres tab dækkes af jeres gevinst ved tiltaget, såsom skattelettelse eller afgiftsnedsættelse betalt af statens mindre udgift til børnepenge.

Jeg vil blive ramt, idet børnefamilieydelsen for vores 4 børn udgør ca 16.000,- 

Men ja, jeg håber da det bliver indfriet ex. ved skattelettelser, men min tillid til Løkke er ikke ret stor og jeg frygter vil bliver ramt hårdt 

Anmeld Citér

27. september 2016

Anonym

En skattelettelse skal være ret så stor, hvis du skal have en gevinst på ca 1200 om måneden for et lille barn. 

Derudover er det også afhængigt af, at man har en løn. For der er godt nok forskel på en skattelettelse på 5% på en som får 20.000 om måneden, og en der får 60.000kr om måneden. 

Diversiteten i Danmark forsvinder. Personligt er jeg fascineret af, at der findes forskellige familier, som både har 0 børn og 4 børn og 12 børn. 

Men fair nok, hvis man synes, det bliver et bedre samfund, hvis vi alle får 2, 75 barn og selv betaler, hvis vi/eller et familiemedlem bliver syge. 

Det er ikke alle, som kan eller har mulighed for at arbejde i højtlønnede job. Og det smerter mig personligt, at tolerancen over for hinanden og stemingen om at vi skal hjælpe hinanden, synes at være forsvundet. Den er i stedet erstattet af: Ja, hvis du er syg, så kan du selv betale, du er selv uden om de børn du får.

Faktum er: Hvis det koster penge, så afholder folk sig fra at få lavet tænder, tjekket helbred og få børn.

Et andet faktum er: Hvem skal passe de børn, der bliver født? Kvinder. Hvem får ikke uddannelse igen- Kvinder. De er de første, som ryger ud af arbejdsmarkedet. Og dermed begynder en ond spiral ligeså langsomt at komme til udtryk.

Så ja, lad os endelig få sat børnepengene ned, så lavtlønnede ikke kan få deres børn i institution, give børnene og sig selv et ordenligt liv. Så kan jeg som højt uddannet og højtlønnet sidde med mine 5% mere udbetalt om være en privilegeret kvinde, som gerne ser andre kæmpe. Jep! Det er jeg bare klar på. Så kan jeg jo bare håbe på, at mit helbred holder rigtig, rigtig godt, og at ingen bliver syge, for så har vi ikke længere råd til, at vores børn kan komme i institution. Også må jeg gå hjemme...

Anmeld Citér

27. september 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

En skattelettelse skal være ret så stor, hvis du skal have en gevinst på ca 1200 om måneden for et lille barn. 

Derudover er det også afhængigt af, at man har en løn. For der er godt nok forskel på en skattelettelse på 5% på en som får 20.000 om måneden, og en der får 60.000kr om måneden. 

Diversiteten i Danmark forsvinder. Personligt er jeg fascineret af, at der findes forskellige familier, som både har 0 børn og 4 børn og 12 børn. 

Men fair nok, hvis man synes, det bliver et bedre samfund, hvis vi alle får 2, 75 barn og selv betaler, hvis vi/eller et familiemedlem bliver syge. 

Det er ikke alle, som kan eller har mulighed for at arbejde i højtlønnede job. Og det smerter mig personligt, at tolerancen over for hinanden og stemingen om at vi skal hjælpe hinanden, synes at være forsvundet. Den er i stedet erstattet af: Ja, hvis du er syg, så kan du selv betale, du er selv uden om de børn du får.

Faktum er: Hvis det koster penge, så afholder folk sig fra at få lavet tænder, tjekket helbred og få børn.

Et andet faktum er: Hvem skal passe de børn, der bliver født? Kvinder. Hvem får ikke uddannelse igen- Kvinder. De er de første, som ryger ud af arbejdsmarkedet. Og dermed begynder en ond spiral ligeså langsomt at komme til udtryk.

Så ja, lad os endelig få sat børnepengene ned, så lavtlønnede ikke kan få deres børn i institution, give børnene og sig selv et ordenligt liv. Så kan jeg som højt uddannet og højtlønnet sidde med mine 5% mere udbetalt om være en privilegeret kvinde, som gerne ser andre kæmpe. Jep! Det er jeg bare klar på. Så kan jeg jo bare håbe på, at mit helbred holder rigtig, rigtig godt, og at ingen bliver syge, for så har vi ikke længere råd til, at vores børn kan komme i institution. Også må jeg gå hjemme...

Du har mange, mange gode pointer. 

Tanken om, at man skal lade økonomi spille en større rolle i valget om det 4. barn er mig dog mindre farlig. Hvis man har 3 børn i forvejen, ved man dog trods alt lidt om, hvad en baby koster.

Jeg synes også, at diversitet er vidunderlig. Jeg synes dog, at det er skønnere, hvis den er primært selvbetalt. Det er et stort ansvar at få mange børn. Nu bliver det forhåbentlig mindre attraktivt for de svageste familier. 

Anmeld Citér

27. september 2016

MysteriousAngel

Sprit25 skriver:

I min optik er der forskel på børnepenge og på tilskud til institutioner. 

Helt ok, at vi ser forskelligt på det. Jeg mener bare at tilskud er tilskud, uanset hvem og hvor noget man får. 

Anmeld Citér

27. september 2016

MysteriousAngel

Abracadabra skriver:

Haha!

Jeg siger intet af det, du tillægger mig. Jeg siger bare, at dit argument med, at vi alle er statsstøttede gennem tilskuddet til daginstitutionen og din medfølgende afstandtagen til at lade børneantal styre af økonomi IKKE holder.

Vi er relativt mange, som ville være fuldt selvkørende uden statsstøtte, hvis ikke staten nappede halvdelen af vores penge - derfor holder argumentet med daginstitution ikke.

Og NEJ!, jeg har aldrig gjort mig til talsmand for, at kun højtlønnede må få børn - hvor Søren læser du dét henne?! Jeg vil dog gerne argumentere for, at de familier, der er meget afhængige af statsstøtte fravælger en børneflok på 5. Det kan et loft på børnepenge hjælpe med at gøre.

Vores menneskesyn er dybt forskellige kan jeg høre. Jeg har intet problem med at donere knap halvdelen af mine penge, så alle kan nyde godt af dem. Vi har alle forskellige kompetencer og færdigheder og livsbetingelser så derfor synes jeg, at det er vores pligt, som medborgere i det samfund vi nu har, at byde ind med de kvalifikationer og kompetencer vi nu hver især har. Nogle har det nemmere end andre. Jeg siger ikke, at bare fordi man kan, at man så skal sætte 17 børn i verdenen og leve af de tilskud man får. 

Jeg synes nu det holder. For tilskud er vel tilskud uanfægtet hvad de hedder og hvor de kommer fra? 

Anmeld Citér

27. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

du får den da også lige!

Og nej, Løkke er ikke skyld i mine 4 børn, men jeg er satme heller ikke skyld i han sidder hvor han gør! 

Tror da hellere ikke Løkke har givet dig skyld for det!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.