Børnepenge.. Nye regler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2016

Anonym

Abracadabra skriver:

Jeg er enig. Tiltaget vil forhåbentlig medføre, at familier med en stor afhængighed af offentlige ydelser ikke får mange børn - ordene ser grimme ud på skrift, men det ER jo nødvendigt at forsøge at påvirke dele af befolkningen til at få færre børn. Desværre.

Når Børnefamilieydelsen er det eneste man modtager af offentlige ydelser, så er man vel på lige fod med andre

Jeg har ikke sat mig selv i en den situation jeg er i nu og derfor er studerende nu, jeg fik en arbejdsskade, da jeg arbejdede som afdelingssygeplejerske. 

Jeg HAVDE fuldtidsjob, karriere, hus, hjem, børn osv.

Så mistede jeg mit højt elskede arbejde, og måtte sadle om, dette gør at min mand, jeg og vores 4 børn lever stramt for, at sidde i vores hus, og få råd til 4 børns overtøj, støvler mv. 

Men sommetider er man ikke selv herre over hvad der sker for en, jeg er ikke kontanthjælpsmodtager, modtager ej heller hverken boligtilskud, børnetilskud eller forøget et eller andet.

Jeg modtager KUN børnefamilieydelsen og min SU.

Hvor jeg syntes det er ærgeligt, at man bliver sat i bås, som en "nasser"!

Jeg håber aldrig det sker for nogle, at de pludselig mister deres indtægtsgrundlag på baggrund af en skade, men ikke selv pådrog sig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2016

Anonym

Sprit25 skriver:

Og nu får jeg med sikkerhed hug! Men i min optik, skal man ikke få flere børn end man selv kan forsøge dem uden BP... 

UNDSKYLD FOR DEN HOLDNING!

Når Børnefamilieydelsen er det eneste man modtager af offentlige ydelser, så er man vel på lige fod med andre

Jeg har ikke sat mig selv i en den situation jeg er i nu og derfor er studerende nu, jeg fik en arbejdsskade, da jeg arbejdede som afdelingssygeplejerske.