alenemor42 skriver:
Nej disse fradrag får man kun når man betaler am bidrag ... altså arbejder.
Man kan få op til 28800 i beskæftigelsesfradrag og som enlig yderligere 18800 om året i fradrag.
Det kan betale sig at arbejde
Hvis du tager 8% af 110 får du et ugentligt fradrag på 300 kr hverken mere eller mindre de 28000 er det max man kan få men man skal altså tjene pengene for det er 8% og ikke mere der trækkes fra. Og det er 300 kr pr uge hvis du tjener 110 i timen som så gier en bruttoløn på 4000 til sammenligning får du 4200 på dagpenge og 3650 på kh ( Sidder selv med løn og godt nok får mine ansatte 125 men det er jo samme regler for alle )
Og ikke alle er enlige .... for ja det kan betale sig på mange fronter at være enlig men så er der jo også kun en til at betale for transporten evt en bil hvis man bor i billig bolig ude på landet forsikringer osv osv.
Men hvis det kan betale sig er det da besynderligt at servicebranchen ikke kan få dansk arbejdskraft?
Jeg kan ikke og fra mit netværk ved jeg det generelt er et stor prob i servicebranchen. Jeg ansatte lige en her som skulle skrive kontrakt i dag Hun sendte lige en sms i går aftes om at hun var blevet syg så måtte springe fra - Gad vide hvornår jeg bliver klogere og sletter de danske ansøgere med det samme frem for at spilde min tid? ( Men det er jo en helt anden diskution som du self heller ikke kan svare på :)
Anmeld
Citér