Børnepenge.. Nye regler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2016

Carina:-)

alenemor42 skriver:

Nej disse fradrag får man kun når man betaler am bidrag ... altså arbejder.

Man kan få op til 28800 i beskæftigelsesfradrag og som enlig yderligere 18800 om året i fradrag. 

Det kan betale sig at arbejde  ��

Hvis du tager 8% af 110 får du et ugentligt fradrag på 300 kr hverken mere eller mindre de 28000 er det max man kan få men man skal altså tjene pengene for det er 8% og ikke mere der trækkes fra. Og det er 300 kr pr uge hvis du tjener 110 i timen  som så gier en bruttoløn på 4000 til sammenligning får du 4200 på dagpenge og 3650 på kh ( Sidder selv med løn og godt nok får mine ansatte 125 men det er jo samme regler for alle ) 

Og ikke alle er enlige .... for ja det kan betale sig på mange fronter at  være enlig men så er der jo også kun en til at betale for transporten evt en bil hvis man bor i billig bolig ude på landet forsikringer osv osv.

Men hvis det kan betale sig er det da besynderligt at servicebranchen ikke kan få dansk arbejdskraft? 

Jeg kan ikke og fra mit netværk ved jeg det generelt er et stor prob i servicebranchen. Jeg ansatte lige en her som skulle skrive kontrakt i dag Hun sendte lige en sms i går aftes om at hun var blevet syg så måtte springe fra - Gad vide hvornår jeg bliver klogere og sletter de danske ansøgere med det samme frem for at spilde min tid? ( Men det er jo en helt anden diskution som du self heller ikke kan svare på :)  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2016

Abracadabra

Carina:-) skriver:

Hvis du tager 8% af 110 får du et ugentligt fradrag på 300 kr hverken mere eller mindre de 28000 er det max man kan få men man skal altså tjene pengene for det er 8% og ikke mere der trækkes fra. Og det er 300 kr pr uge hvis du tjener 110 i timen  som så gier en bruttoløn på 4000 til sammenligning får du 4200 på dagpenge og 3650 på kh ( Sidder selv med løn og godt nok får mine ansatte 125 men det er jo samme regler for alle ) 

Og ikke alle er enlige .... for ja det kan betale sig på mange fronter at  være enlig men så er der jo også kun en til at betale for transporten evt en bil hvis man bor i billig bolig ude på landet forsikringer osv osv.

Men hvis det kan betale sig er det da besynderligt at servicebranchen ikke kan få dansk arbejdskraft? 

Jeg kan ikke og fra mit netværk ved jeg det generelt er et stor prob i servicebranchen. Jeg ansatte lige en her som skulle skrive kontrakt i dag Hun sendte lige en sms i går aftes om at hun var blevet syg så måtte springe fra - Gad vide hvornår jeg bliver klogere og sletter de danske ansøgere med det samme frem for at spilde min tid? ( Men det er jo en helt anden diskution som du self heller ikke kan svare på :)  

Det er nemlig et meget interessant spørgsmål. Hvor er de danske stuepiger og jordbærplukkere? Jeg tror, at de er for 'syge' til den slags arbejde. Der er jo et helt katalog af psykiske og fysiske symptomer, man kan hive frem ved behov.

Anmeld Citér

28. september 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg er meget meget enig! Og jeg kender alt til problemerne med at skaffe dansk arbejdskraft til servicefagene - sørgeligt! 

Anmeld Citér

28. september 2016

MorTil4<3

Sætter de den plan i værk, så mister vi hus, bil og hvor vi må bo? ja det aner jeg ikke.. 

De børnepenge indgår i vores budget, mister vi dem mister vi alt. 

vi har kunne få vores 4 børn <3 fordi der er det net at få af hjælp, så det hele kan hænge sammen .. 

for få år siden skabede de sig o ver at vi var for få om nogle år hvis ikke de danske kom ind i kampen og fik flere børn! nu vil de fratage os de penge de gir os !! det kommer der ved gud da ikke flere børn af!! 

Mine drøm var 3 børn <3 men jeg er endt på 4 da de sidste var tvillinger! kan sku ikke være rigtigt at man må opgive drøm og alt hvis man stod i samme situation fordi der så ikke er råd til den 4 men kun den 3!!!!!!!

Anmeld Citér

28. september 2016

Skouboe

Jeg ville hellere at man gjorde BFY'en indkomstafhængig, så familier med mere end en given indtægt fik mindre - men det ville så næppe være i overensstemmelse med regeringens politik...

Anmeld Citér

28. september 2016

Abracadabra

Skouboe skriver:

Jeg ville hellere at man gjorde BFY'en indkomstafhængig, så familier med mere end en given indtægt fik mindre - men det ville så næppe være i overensstemmelse med regeringens politik...

Men den ER jo indkomstafhængig. Og dét virker jo modsat end hensigten.

Anmeld Citér

28. september 2016

Anonym

For mig... Som vægter arbejde højt, ser jeg desværre at det materielle behov Som penge betyder mest i vores samfund for mange Idag.... Ja jeg skal kunne betale mine regninger, men jeg sætter en ære i at arbejde, det giver mig så meget mere som person og menneske end at få smidt penge på kontoen fra fagforeningen eller kommune.... Os selvom det beløb der går ind på kontoen muligvis er lavere end dp... Mit arbejde giver mit liv så meget, og jeg viser samtidig mine unger hvad værdier for mig er....  Gud forbyde mine børn ender ud så materialistisk som mange er blevet....

Men jeg forstår dig godt, men vi er stadig mange der sætter pris på arbejdet, trods evt løn, arbejdstid og hårdt arbejde......

Anmeld Citér

28. september 2016

Sprit25

MorTil4<3 skriver:

Sætter de den plan i værk, så mister vi hus, bil og hvor vi må bo? ja det aner jeg ikke.. 

De børnepenge indgår i vores budget, mister vi dem mister vi alt. 

vi har kunne få vores 4 børn <3 fordi der er det net at få af hjælp, så det hele kan hænge sammen .. 

for få år siden skabede de sig o ver at vi var for få om nogle år hvis ikke de danske kom ind i kampen og fik flere børn! nu vil de fratage os de penge de gir os !! det kommer der ved gud da ikke flere børn af!! 

Mine drøm var 3 børn <3 men jeg er endt på 4 da de sidste var tvillinger! kan sku ikke være rigtigt at man må opgive drøm og alt hvis man stod i samme situation fordi der så ikke er råd til den 4 men kun den 3!!!!!!!

Jeg er simpelthen nød til at få en uddybelse her:

DU har VALGT at få fire børn fordi det var nemt at få tilskud? BP skal ifølge banken ikke indregnes i budgettet og hvis jeres bank har ladet jer købe hus på baggrund af dette, ville jeg faktisk klage!

Og JO, det kan passe du må opgive en drøm grundet økonomien! Jeg vil smadder gerne have en restaurant i Portugal, det er der bare ikke råd til!

Anmeld Citér

28. september 2016

Skouboe skriver:

Den bliver jo reguleret efter indkomst.

Den skal bare så ikke længere ned ,for så vil vi jo bare se en grp der vil spekulere i hvor vidt et job er noget man vil tage hvis det betyder man mister penge man ikke skal arbejde for.

Anmeld Citér

28. september 2016

Anonym skriver:

For mig... Som vægter arbejde højt, ser jeg desværre at det materielle behov Som penge betyder mest i vores samfund for mange Idag.... Ja jeg skal kunne betale mine regninger, men jeg sætter en ære i at arbejde, det giver mig så meget mere som person og menneske end at få smidt penge på kontoen fra fagforeningen eller kommune.... Os selvom det beløb der går ind på kontoen muligvis er lavere end dp... Mit arbejde giver mit liv så meget, og jeg viser samtidig mine unger hvad værdier for mig er....  Gud forbyde mine børn ender ud så materialistisk som mange er blevet....

Men jeg forstår dig godt, men vi er stadig mange der sætter pris på arbejdet, trods evt løn, arbejdstid og hårdt arbejde......

Du har fuldstændig ret .

Og jo der er heldigvis nogen inkl mig selv der ser en ære i at arbejde også selv om hårdt arbejde og mange timer ikke er ensbetydende med at man så får penge i den anden ende. 

Og helt ærligt jeg får da også indimellem tanken at hvorfor gider jeg ...?

Hvorfor arbejde så mange timer ,blive så slidt og være så træt indimellem at man næsten sidder og tuder hjem fra arbejde når man samtidig skal høre for at man er egoistisk fordi man godt vil have lidt mere af det man tjener med hjem.

Men så husker jeg på hvor langt jeg er kommet selv om jeg hører til i den statistik der sagde livslang off forsørgelse. ( Teenmor med ingen uddannelse og fra et dysfunktionelt hjem) Og så gider jeg lidt igen . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.