Børnepenge.. Nye regler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2016

Anonym

Helt ærligt. Hvor har folk deres fakta fra?

Ser man på de udemærkede rapport, der er lavet på baggrund af store gennemgribende undersøgelser, viser de, at det er SÅ få, der spekulerer i penge frem for arbejde af lyst! Vi taler alt om promiller. Dvs et par og tusinde mennesker. 

Medierne og "visse" politikere er virkelig gode til fremstille folk på overførslesindkomster som nasserøve osv. 

Men de har selvfølgelig også en agenda. Hvis man kan spille folk ud mod hinanden, så kan man også bestemme over dem. Hvis de kan udpege en syndebuk, så har vi allesammen noget at råbe efter. Og hvem er nemmest at udpege som syndebuk? Folk med få ressourcer.

Det er blevet undersøgt og fremlagt igen og igen: Det er de store selskaber og de mange skuffeselskaber, som snyder DK for ekstremt mange penge. 

De som er på kontanthjælp osv, de kommer ofte i arbejde igen. Det er en MEGET, MEGET lille gruppe, der ikke kommer i arbejde. Og de er ofte syge. Og ja, så er der den promille, som ikke gider arbejde. Men det er IKKE dem, som koster staten penge. 

Den tankegang der er med at "skattelettelser" ville hjælpe på alt - se lige på de lande, hvor skatten er lav. De rige er rigest, og de fattige - ja de bliver fattigere og fattigere og det avler vold. 

At blive lykkelig handler om frihed til at være den man er. Det får man ikke at ekstra penge. Det er luksus. 

Man får da frihed at kunne blive syg og blive rask uden at skulle tænke over, om man kan få mad på bordet de næste 6 måneder.

Man får da frihed ved at kunne gå på arbejde og få kvalitet i sit liv, uden at skulle overveje om ens børn har det godt i skolen, fordi der er ressourcer og penge til alle børnenes velfærd og uddannelse.

Man får da frihed ved at vide, at gaden er sikker at gå på, fordi ingen er så fattige at de har behov for at slå dig ned og stjæle dine ting. (Ja, der vil altså være røvhuller - men dem kommer der flere af, hvis vi bliver ved med at tage penge fra ressourcesvage)

Jeg synes ikke, at frihed er, at kunne købe en ekstra stor bil, men så ikke vide, om man kan overleve og blive i sit hus, hvis familien bliver syg og man skal betale for hospitalet. 

Børnepenge er med til at opretholde en vis levestandart for mange mennekser og deres familier. 

Hvorfor fjerne det? Hvorfor gøre livet sværere for andre? Og nej, det er ikke det, som koster samfundet mest. Det er faktisk blivet slået fast i mange, mange undersøgelser. Slå ned på de der ikke betaler deres millardskat. Lad os dog passe på hinanden, så ALLE kan blive syge, ALLe kan få en god start på livet i trygge hænder, ALLE kan få en uddannelse de kan leve af og gør deres liv godt. Lad os passe på hinanden

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2016

Anonym

Jeg kommer fra et socialt belastet område, og det er faktisk ikke så lidt folk i det område, som har det helt fint med at tulle rundt der hjemme på kontanthjælp istedet for at arbejde. Selvfølgelig representerer de ikke hvordan det overordnet set er, men jeg kan sgu ikke lade være med at blive harm over det. De er Primært enlige kvinder. Et par af dem har endda direkte sagt at det ikke rigtig kan betale sig for dem at arbejde. De ved lige hvad de skal sige og gøre, så de kan få mest mulig fra kommunen, og samtidig skulle gøre mindst mulig for det. En af dem, en kvinde i starten af 40´erne, har været på kontanthjælp næsten non stop siden hun blev 18, kort afbrudt af lidt HG uddannelse der ikke blev gjort færdig, og lidt aktiverings arbejde hist og her. Hun ved lige hvad hun skal sige og gøre for at snyde sig udenom. Og hun er ikke engang flov over det, men sidder gerne og fortæller højt og bredt om det. Over 20 år på kontanthjælp, jeg begriber ikke hvordan det kan lade sig gøre.  Og så har hun selvfølgelig fået 4 børn i løbet af de år.  Det værste er næsten at hvis hun endelig ville have et arbejde, så tvivler jeg sgu på at hun kunne få det. Hun har ingen nævneværdig uddannelse, eller erfaring på arbejdsmarkedet. Hun er afhængig af børnepenge for at det hele kan løbe rundt, og også det nye kh-loft kommer til at ramme hende hårdt. Men ærlig talt, så tvivler jeg på at det får hende i arbejde. Hun skal sgu nok finde en eller anden måde at få det til at løbe rundt på. Sikkert ved at sætte sig selv i endnu mere gæld. 

Jeg er meget splittet. Overordnet set ved jeg sgu ikke om det hjælper med alle de nedskæringer og lofter på ting. Men på den anden side, så bliver jeg også bare så sur og harm, når jeg kender en kvinde som hende jeg har nævnt, som virkelig bare nasser på systemet.

Anmeld Citér

28. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg kommer fra et socialt belastet område, og det er faktisk ikke så lidt folk i det område, som har det helt fint med at tulle rundt der hjemme på kontanthjælp istedet for at arbejde. Selvfølgelig representerer de ikke hvordan det overordnet set er, men jeg kan sgu ikke lade være med at blive harm over det. De er Primært enlige kvinder. Et par af dem har endda direkte sagt at det ikke rigtig kan betale sig for dem at arbejde. De ved lige hvad de skal sige og gøre, så de kan få mest mulig fra kommunen, og samtidig skulle gøre mindst mulig for det. En af dem, en kvinde i starten af 40´erne, har været på kontanthjælp næsten non stop siden hun blev 18, kort afbrudt af lidt HG uddannelse der ikke blev gjort færdig, og lidt aktiverings arbejde hist og her. Hun ved lige hvad hun skal sige og gøre for at snyde sig udenom. Og hun er ikke engang flov over det, men sidder gerne og fortæller højt og bredt om det. Over 20 år på kontanthjælp, jeg begriber ikke hvordan det kan lade sig gøre.  Og så har hun selvfølgelig fået 4 børn i løbet af de år.  Det værste er næsten at hvis hun endelig ville have et arbejde, så tvivler jeg sgu på at hun kunne få det. Hun har ingen nævneværdig uddannelse, eller erfaring på arbejdsmarkedet. Hun er afhængig af børnepenge for at det hele kan løbe rundt, og også det nye kh-loft kommer til at ramme hende hårdt. Men ærlig talt, så tvivler jeg på at det får hende i arbejde. Hun skal sgu nok finde en eller anden måde at få det til at løbe rundt på. Sikkert ved at sætte sig selv i endnu mere gæld. 

Jeg er meget splittet. Overordnet set ved jeg sgu ikke om det hjælper med alle de nedskæringer og lofter på ting. Men på den anden side, så bliver jeg også bare så sur og harm, når jeg kender en kvinde som hende jeg har nævnt, som virkelig bare nasser på systemet.

Kan virkelig godt forstå dig! Jeg kender også selv en, som har været on/off på kontakthjælp i flere år. Han vil så gerne arbejde - men er hele tiden "uheldig". Så brækker han et ben, så kan man jo ikke søge arbejde, forsvuer sit håndled - så kan man heller ikke noget osv...

MEN, MEN, MEN, det er vitterligt ikke mange set i det store hele. Men Alle i DK kender nogen - og det er klart. I dk siges det, at vi alle ved hvem hinanden er i 5 led. 

MEN det er SÅ ærgeligt, at det er de få, som skal ødelægge det for de mange, som HAR brug for det. Som virkelig lever af det, og hvor det gør en forskel! 

Men skal man ikke starte med de store fisk? Dem som har råd til det? Dem som snyder for mange, mange millioner og millarder? Hvorfor spille de små fisk ud imod hinanden? Altså bortset fra, at man så som storsnyder kan blive ved med at snyde, fordi vi alle sammen har travlt med de andre småfisk i dammen, som vi kender og har hørt om. Bare for at føle os retfærdigt behandlet.

Jeg betaler gerne mere i skat. Og gerne med glæde!

Anmeld Citér

28. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Kan virkelig godt forstå dig! Jeg kender også selv en, som har været on/off på kontakthjælp i flere år. Han vil så gerne arbejde - men er hele tiden "uheldig". Så brækker han et ben, så kan man jo ikke søge arbejde, forsvuer sit håndled - så kan man heller ikke noget osv...

MEN, MEN, MEN, det er vitterligt ikke mange set i det store hele. Men Alle i DK kender nogen - og det er klart. I dk siges det, at vi alle ved hvem hinanden er i 5 led. 

MEN det er SÅ ærgeligt, at det er de få, som skal ødelægge det for de mange, som HAR brug for det. Som virkelig lever af det, og hvor det gør en forskel! 

Men skal man ikke starte med de store fisk? Dem som har råd til det? Dem som snyder for mange, mange millioner og millarder? Hvorfor spille de små fisk ud imod hinanden? Altså bortset fra, at man så som storsnyder kan blive ved med at snyde, fordi vi alle sammen har travlt med de andre småfisk i dammen, som vi kender og har hørt om. Bare for at føle os retfærdigt behandlet.

Jeg betaler gerne mere i skat. Og gerne med glæde!

Selvfølgelig er der ikke tale om mange i det store billede jeg synes bare det er svært ikke at lade sig farve af det når man kender sådan et par snyltere. De ødelægger det rigtig nok for alle de andre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.