Børnepenge.. Nye regler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.214 visninger
63 svar
140 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. september 2016

Anonym trådstarter

Har hørt tale om, at der er kommet nye regler for børnepenge..

At man kun får børnepenge for de første 2 børn, og at man så ikke længere får noget for alle børn derover.

Er der andre der har hørt om dette, eller??

Har ikke personligt hørt tale om det i medierne, det var en veninde der fortalte mig det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2016

Mo9ca

Jeg har hørt om det. Jeg tror ikke det er blevet vedtaget endnu da ca. 2 af partierne ikke støtter op om det, men jeg ved at i hvert fald det 3. barn får man reduceret børnepenge for, og alt over 3 børn får man ingen penge for, hvis det bliver vedtaget.

Mvh. M

Anmeld Citér

27. september 2016

CBbaby

Det er et forslag fra venstre i forbindelse med Løkkes 2025-plan. Det har været en del i medierne i hvertfald noget af det i hans 2025-plan som er trukket op til debat. 

Det er ikke vedtaget og flere partier imod. 

Hvis det vedtages får du børnepenge for 2 børn og 75% for det tredje. Har du flere, får ikke en krone mere. 

Anmeld Citér

27. september 2016

Rauw

Det er noget de overvejer at indføre, lidt ligesom det der blev indført sidst med et loft på børnepengene.

Men må indrømme jeg ikke håber det blir indført. Jeg er enlig på su, og med kun et barn på adressen (mit og min eks barn nr 3) falder de penge på et meget nødvendigt sted for mig. Hvis man pludselig kun får for de to ældste, er det kun min eks mand der får børnepenge da de store bor hos ham. Men man kan jo ikke rigtig andet end vente og se. Og så ta den derfra 

Anmeld Citér

27. september 2016

Anonym

Med 4 små børn og under uddannelse, tænkte jeg på om Løkke ville bytte plads?!

Kæft, vi får smæk, hvis det blir vedtaget! 

Men nej, intet endnu er vedtaget, heldigvis! 

Anmeld Citér

27. september 2016

Tascha26

Jeg synes det er fint.. Kan godt se det vil ramme nogle som så vil få det lidt svært, men det vil også ramme på gode steder så dk ikke skal betale unødvendigt til nogle borgere. 

Anmeld Citér

27. september 2016

Sprit25

Tascha25 skriver:

Jeg synes det er fint.. Kan godt se det vil ramme nogle som så vil få det lidt svært, men det vil også ramme på gode steder så dk ikke skal betale unødvendigt til nogle borgere. 

Og nu får jeg med sikkerhed hug! Men i min optik, skal man ikke få flere børn end man selv kan forsøge dem uden BP... 

UNDSKYLD FOR DEN HOLDNING!

Anmeld Citér

27. september 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg synes faktisk også at det er en okay regel de vil vedtage, hvis den bliver vedtaget for dem som ikke har fået det antal børn endnu. Forstået på den måde at jeg kan godt se at det kan blive meget stramt for dem der har over 3 børn nu, og jeg synes ikke at de skal rammes af det, men synes også at det er fint af de familier der ikke har 3 endnu, skal tænke over om de selv kan afholde udgifterne til en stor familie, eller om skal ha hjælp fra staten, og kan man ikke klare det uden må man jo strengt taget " lukke" for familie forøgelsen. Man kan jo sige at hvis man har 2-3 børn er man jo ikke ligefrem barnløs.

Anmeld Citér

27. september 2016

Abracadabra

Sprit25 skriver:

Og nu får jeg med sikkerhed hug! Men i min optik, skal man ikke få flere børn end man selv kan forsøge dem uden BP... 

Jeg er enig. Tiltaget vil forhåbentlig medføre, at familier med en stor afhængighed af offentlige ydelser ikke får mange børn - ordene ser grimme ud på skrift, men det ER jo nødvendigt at forsøge at påvirke dele af befolkningen til at få færre børn. Desværre.

Anmeld Citér

27. september 2016

Tascha26

Sprit25 skriver:

Ikke hug af mig for jeg er enig med dig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.