Børnepenge.. Nye regler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2016

MysteriousAngel

Sprit25 skriver:

Og nu får jeg med sikkerhed hug! Men i min optik, skal man ikke få flere børn end man selv kan forsøge dem uden BP... 

UNDSKYLD FOR DEN HOLDNING!

På sin vis er jeg enig. Men på den anden side.. så kan man jo også vende den om og sige, at medmindre man kan klare sig uden tilskud fra det offentlige så burde man ikke få børn. Og i alle børnedaginstitutioner er der tilskud fra staten. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2016

Abracadabra

MysteriousAngel skriver:

På sin vis er jeg enig. Men på den anden side.. så kan man jo også vende den om og sige, at medmindre man kan klare sig uden tilskud fra det offentlige så burde man ikke få børn. Og i alle børnedaginstitutioner er der tilskud fra staten. 

Ultraliberalisten vil så sige, at hvis de højtuddannede og højtlønnede fik lov til at beholde mere af deres løn, ville vi have råd til daginstitution alligevel. Jeg betaler fx 20.000 i skat om måneden... 

Jeg er ikke ultraliberalist, men jeg synes alligevel ikke, at dit argument holder.

Anmeld Citér

27. september 2016

Anonym

Jeg er ambivalent iver emnet 

synes det er i orden at begrænse børnepengene. fx den sag med den mand med 17 børn 

men jeg synes det er synd at det rammer den enlige mor med 3-4 børn. Sidste år havde de en kampagne som hed: "bol for Danmark" og nu vil de give dig hug for at have sat børn til! Vi lever i et velfærdssamfund hvor børnechecken såvel som folkepensionen er indvegrebet af velfærden. Så er det strengt at fjerne den fordi velfærden smuldre pga indvandring fra diverse lande

Anmeld Citér

27. september 2016

MysteriousAngel

Abracadabra skriver:

Ultraliberalisten vil så sige, at hvis de højtuddannede og højtlønnede fik lov til at beholde mere af deres løn, ville vi have råd til daginstitution alligevel. Jeg betaler fx 20.000 i skat om måneden... 

Jeg er ikke ultraliberalist, men jeg synes alligevel ikke, at dit argument holder.

Hvorfor vil det gavne alle de andre at de højtuddannede får mere i løn?  

Så det du siger er faktisk, at det er kun hvis man er højtuddannet/højtlønnet at man må få børn?

Jeg betaler 15000 når vi snakker om vores lønninger 

Anmeld Citér

27. september 2016

Anonym trådstarter

CBbaby skriver:

Det er et forslag fra venstre i forbindelse med Løkkes 2025-plan. Det har været en del i medierne i hvertfald noget af det i hans 2025-plan som er trukket op til debat. 

Det er ikke vedtaget og flere partier imod. 

Hvis det vedtages får du børnepenge for 2 børn og 75% for det tredje. Har du flere, får ikke en krone mere. 

Jeg har hørt det med, at ved 3. barn er det "kun" 75% man får, og at det er en del af hans 2025 plan, og ved også godt, at den ikke er vedtaget endnu 

Derfor undrede det mig nemlig også meget, det jeg fik at vide, at det allerede var vedtaget, og man intet fik for det antal man evt. har ud over nr. 2

Anmeld Citér

27. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Med 4 små børn og under uddannelse, tænkte jeg på om Løkke ville bytte plads?!

Kæft, vi får smæk, hvis det blir vedtaget! 

Men nej, intet endnu er vedtaget, heldigvis! 

Undskyld, men jeg bliver simpelthen nød til at kommentere her. Men Løkke har da ikke valgt for dig, at du skulle have fire børn, og være under uddannelse? Så egentlig kan jeg ikke se hvorfor du skriver som du gør? 

Anmeld Citér

27. september 2016

Sprit25

Anonym skriver:

synes det er i orden at begrænse børnepengene. fx den sag med den mand med 17 børn 

men jeg synes det er synd at det rammer den enlige mor med 3-4 børn. Sidste år havde de en kampagne som hed: "bol for Danmark" og nu vil de give dig hug for at have sat børn til! Vi lever i et velfærdssamfund hvor børnechecken såvel som folkepensionen er indvegrebet af velfærden. Så er det strengt at fjerne den fordi velfærden smuldre pga indvandring fra diverse lande

Men vi har stadig fri vilje i Danmark. Ingen har tvunget hende til at føde 4 børn

Anmeld Citér

27. september 2016

Sprit25

MysteriousAngel skriver:

I min optik er der forskel på børnepenge og på tilskud til institutioner. 

Anmeld Citér

27. september 2016

Abracadabra

MysteriousAngel skriver:

Hvorfor vil det gavne alle de andre at de højtuddannede får mere i løn?  

Så det du siger er faktisk, at det er kun hvis man er højtuddannet/højtlønnet at man må få børn?

Jeg betaler 15000 når vi snakker om vores lønninger 

Haha!

Jeg siger intet af det, du tillægger mig. Jeg siger bare, at dit argument med, at vi alle er statsstøttede gennem tilskuddet til daginstitutionen og din medfølgende afstandtagen til at lade børneantal styre af økonomi IKKE holder.

Vi er relativt mange, som ville være fuldt selvkørende uden statsstøtte, hvis ikke staten nappede halvdelen af vores penge - derfor holder argumentet med daginstitution ikke.

Og NEJ!, jeg har aldrig gjort mig til talsmand for, at kun højtlønnede må få børn - hvor Søren læser du dét henne?! Jeg vil dog gerne argumentere for, at de familier, der er meget afhængige af statsstøtte fravælger en børneflok på 5. Det kan et loft på børnepenge hjælpe med at gøre.

Anmeld Citér

27. september 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Hvor synes du så, at grænsen skulle gå? 5 børn? 8 børn?

Jeg så en artikel med en familie i Nordjylland med 11 børn - de ville selvfølgelig gå helt fallit, hvis forslaget blev vedtaget. Moderen havde jo nærmest aldrig været på arbejdsmarkedet, og deres økonomi var naturligvis afhængig af børnepenge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.