Saphiira skriver:
Jeg tror ikke, det handler om hvor mange timer, man er afsted, men hvor intens fødselsdagen er. Nu er min datter ikke så gammel endnu, men når vi er afsted til fødselsdag bliver hun (og jeg!) træt og har brug for at koble af.. bare 5-10 min. Vi er en meget stor familie med mange børn og voksne, så støjniveauet er højt. Og så det faktum at det altid bliver holdt på små arealer.. ikke så optimalt.
de store børn har endda også lige brug for 5-10 min...
og det er meget forskelligt hvordan det bliver gjort... og så vidt jeg ved er de normal fungerende børn..
Vi har vel alle brug for at have 5 minutter, men jeg har nu sjældent set et barn tage en iPad op for 5 minutter 
mine børn kan sagtens især da de var små have brug for 5 minutter på mors skød hvor der bliver puttet eller vi bare taler med små små stemmer. Og for mig at se er iPaden den voksnes mulighed for ikke at skulle være pausen - vi var fx til middag i sommers med en bunke italienere, rigtig italiensk så startede middagen først kl 20, så jeg havde et styks træt barn, der skulle forholde sig til det italienske og hvor han var den absolut mindste. Jeg kunne have givet en nintendo, og så havde jeg haft en voksen aften og jeg kunne have undskyldt det med: han er træt, det er kedeligt. Det ville have betydet en aften hvor jeg havde voksen tid, han havde siddet med nintendo til der ikke var mere batteri og han havde ikke fået leget overhovedet med de andre. Jo det var da surt, at skulle have ham på skødet en del af tiden, surt at jeg måtte afbryde mange snakke fordi han ville tale, men på den anden side så gav pauserne på mit skød, snakkene med mig ham en mulighed for at blive en del af gruppen og ikke en der "bare" sad for sig selv med sin nintendo.
Så jo enig børnene kan sagtens have brug for 5 minutter, men de kan sagtens klares med 5 minutter på skødet, og npr de så keder sig hopper de ned og leger igen. 5 minutter på IPad er i min verden utopi, plus de ikke keder sig og hopper videre. Har 3 styks børn her hjemme og vi har klaret små sammenkomster, store sammenkomster, sammenkomster hvor de var de eneste børn, restauranter, ferier osv. Uden brug af IPad, nintendo, telefon mm.
Anmeld
Citér