Wifi og fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
MysteriousAngel skriver:

Fordi jeg slet ikke forstår hvorfor det overhovedet er nødvendigt at medbringe "asociale" remedier til et socialt arrangement.

Så kan han da "læse", lægge puslespil, bygge med klodser eller tegne som er aktiviteter hvor man kan sidde i fred og ro og lave det. Hvis det er det han har brug for.

Der er mange måder at koble af på. Og hvorfor vælge den asociale løsning når der er så mange andre muligheder?

Hvad er forskellen på at sidde i fred og ro, hvor man bygger med klodser, tegner osv. og man sidder med ipad? 

Man er vel asocial ligemeget hvad, hvis man bruger det til at koble af, og lige være selv?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2016

alenemor42

Saphiira skriver:

Hvad er forskellen på at sidde i fred og ro, hvor man bygger med klodser, tegner osv. og man sidder med ipad? 

Man er vel asocial ligemeget hvad, hvis man bruger det til at koble af, og lige være selv?

Man er betydelig mere asocial med hovedet i en skærm, de fleste har svært ved at løfte hovedet fra den igen. På samme måde er man sjældent "suget" ind i en leg med klodser.

Hvordan har alle overlevet en barndom med fødselsdage og fester ( nogle sjovere end andre)??

det er direkte uopdragent at sidde med hovedet i en skærm når man er ude.... hvad søren gjorde "sensitive" børn før hen ....

Ikke noget at sige til at vi får en masse unger der ikke kan tilsidesætte egne behov osv. Når de konstant ikke behøver forholde sig til andet end egne behov 

Anmeld Citér

5. september 2016

Tullemoar

alenemor42 skriver:

Man er betydelig mere asocial med hovedet i en skærm, de fleste har svært ved at løfte hovedet fra den igen. På samme måde er man sjældent "suget" ind i en leg med klodser.

Hvordan har alle overlevet en barndom med fødselsdage og fester ( nogle sjovere end andre)??

det er direkte uopdragent at sidde med hovedet i en skærm når man er ude.... hvad søren gjorde "sensitive" børn før hen ....

Ikke noget at sige til at vi får en masse unger der ikke kan tilsidesætte egne behov osv. Når de konstant ikke behøver forholde sig til andet end egne behov 

Jeg kan ikke bruge argumenter som "hvad gjorde man før" til noget.. For faktum er, at tiden er anderledes, og derfor bliver verden også anderledes.

Dog er jeg enig i, at man ikke skal sidde med hovedet direkte i skærmen og være direkte asocial til en fødselsedag, men bruges den til at koble af i 10 min, så kan jeg ikke se forskellen på at det er en ipad, der bliver brugt eller man tegner...

Og så kan jeg fortælle, at mine nevøer faktisk sagtens kan spille sammen og have det sjovt, når de spiller ipad sammen, så man behøver ikke være asocial. Det er noget de har sammen, og det hygger de sig virkelig meget.

Det handler om at finde en balance mellem de her ting, nogle kan finde ud af det, og så er der andre, som kommer direkte ind til et socialt arrangement og sidder med ipaden, ja det synes jeg ikke er i orden.

Anmeld Citér

5. september 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MysteriousAngel skriver:

Fordi jeg slet ikke forstår hvorfor det overhovedet er nødvendigt at medbringe "asociale" remedier til et socialt arrangement.

Så kan han da "læse", lægge puslespil, bygge med klodser eller tegne som er aktiviteter hvor man kan sidde i fred og ro og lave det. Hvis det er det han har brug for.

Der er mange måder at koble af på. Og hvorfor vælge den asociale løsning når der er så mange andre muligheder?

Jamen er læse socialt? Kan han ikke lægge puslespil på ipaden? 

En ipad i sig selv er ikke asocial - det er måden man bruger den på 

min dreng på 4 og hans kusine kan sagtens hygge sig sammen med sådan en

Anmeld Citér

5. september 2016

lineog4

Sprit25 skriver:

Hvordan kobler du selv af? 

Jeg forstår ikke den her forskrækkelse over ny teknologi. Engang synes man også malebøger var forfærdelige. 

Jeg kan sagtens koble af med teknologi - men et normalt fungerende barn har vel ikke behov for at trække sig væk og koble af i længere tid til en fødselsdag på 4-5 timer?

Anmeld Citér

5. september 2016

lineog4

Zelinasmor skriver:

Jeg læser e-bøger (de er meget billigere) på min iPad.

Jeg maler i Mandalas malebog på min iPad.

Men fordi jeg læser og maler der og ikke i papir jeg har i hånden så er det forfærdeligt. Jeg er enig i at det ikke er en nødvendighed til fødselsdag osv.

men folk er SÅ teknologi forskrækkede. Man kan alt på iPad i dag. Læse nyheder, male, læse bøger, kigge mad opskrifter, Skype (videosamtale) til familie/venner man sjældent ser. Men jeg kunne også bruge flere penge på bøger, malebøger, opskriftsbøger, nyheds aviser osv i stedet. Men det er spild af mine penge.

Spørgsmålet gik jo egentlig bare på en fødselsdag, jeg har endnu ikke lært at læse på en IPad selvom jeg kan se mange fordele ved det, men uafhængigt af det så kommer jeg da ikke til en fødselsdag og giver min overspændingen bog frem, den ligger fint der hjemme og venter. Jeg trækker heller ikke min mandalabog, eller lignende og går ind i mig selv, jeg er en aktiv deltager i det sociale liv. Og jeg mener de fleste børn uden udfordringer kan præcis det samme, ellers bør de lære det. Børn burde kunne klare tid uden den store underholdning og blot være en del af en socialsammenkomst, ja nogen gange keder man sig, men så finder man på en leg med servietter eller.... Hvorfor er det at børn ikke kan klare 3 timer i socialfællesskab uden de skal underholdes og koble af?

Anmeld Citér

5. september 2016

Mami

Zelinasmor skriver:

Læste du hvad jeg skrev?  Ellers prøv lige igen.. Jeg har svaret på om jeg finder det nødvendigt til en fødselsdag

Ja jeg laeste din besked hvor der staar hvad du laver med en iPad 

Anmeld Citér

6. september 2016

Tullemoar

lineog4 skriver:

Jeg kan sagtens koble af med teknologi - men et normalt fungerende barn har vel ikke behov for at trække sig væk og koble af i længere tid til en fødselsdag på 4-5 timer?

Jeg tror ikke, det handler om hvor mange timer, man er afsted, men hvor intens fødselsdagen er. Nu er min datter ikke så gammel endnu, men når vi er afsted til fødselsdag bliver hun (og jeg!) træt og har brug for at koble af.. bare 5-10 min. Vi er en meget stor familie med mange børn og voksne, så støjniveauet er højt. Og så det faktum at det altid bliver holdt på små arealer.. ikke så optimalt.

de store børn har endda også lige brug for 5-10 min...

og det er meget forskelligt hvordan det bliver gjort... og så vidt jeg ved er de normal fungerende børn..

Anmeld Citér

6. september 2016

lineog4

Saphiira skriver:

Jeg tror ikke, det handler om hvor mange timer, man er afsted, men hvor intens fødselsdagen er. Nu er min datter ikke så gammel endnu, men når vi er afsted til fødselsdag bliver hun (og jeg!) træt og har brug for at koble af.. bare 5-10 min. Vi er en meget stor familie med mange børn og voksne, så støjniveauet er højt. Og så det faktum at det altid bliver holdt på små arealer.. ikke så optimalt.

de store børn har endda også lige brug for 5-10 min...

og det er meget forskelligt hvordan det bliver gjort... og så vidt jeg ved er de normal fungerende børn..

Vi har vel alle brug for at have 5 minutter, men jeg har nu sjældent set et barn tage en iPad op for 5 minutter 

mine børn kan sagtens især da de var små have brug for 5 minutter på mors skød hvor der bliver puttet eller vi bare taler med små små stemmer. Og for mig at se er iPaden den voksnes mulighed for ikke at skulle være pausen - vi var fx til middag i sommers med en bunke italienere, rigtig italiensk så startede middagen først kl 20, så jeg havde et styks træt barn, der skulle forholde sig til det italienske og hvor han var den absolut mindste. Jeg kunne have givet en nintendo, og så havde jeg haft en voksen aften og jeg kunne have undskyldt det med: han er træt, det er kedeligt. Det ville have betydet en aften hvor jeg havde voksen tid, han havde siddet med nintendo til der ikke var mere batteri og han havde ikke fået leget overhovedet med de andre. Jo det var da surt, at skulle have ham på skødet en del af tiden, surt at jeg måtte afbryde mange snakke fordi han ville tale, men på den anden side så gav pauserne på mit skød, snakkene med mig ham en mulighed for at blive en del af gruppen og ikke en der "bare" sad for sig selv med sin nintendo.

Så jo enig børnene kan sagtens have brug for 5 minutter, men de kan sagtens klares med 5 minutter på skødet, og npr de så keder sig hopper de ned og leger igen. 5 minutter på IPad er i min verden utopi, plus de ikke keder sig og hopper videre. Har 3 styks børn her hjemme og vi har klaret små sammenkomster, store sammenkomster, sammenkomster hvor de var de eneste børn, restauranter, ferier osv. Uden brug af IPad, nintendo, telefon mm. 

Anmeld Citér

6. september 2016

Tullemoar

lineog4 skriver:

Vi har vel alle brug for at have 5 minutter, men jeg har nu sjældent set et barn tage en iPad op for 5 minutter 

mine børn kan sagtens især da de var små have brug for 5 minutter på mors skød hvor der bliver puttet eller vi bare taler med små små stemmer. Og for mig at se er iPaden den voksnes mulighed for ikke at skulle være pausen - vi var fx til middag i sommers med en bunke italienere, rigtig italiensk så startede middagen først kl 20, så jeg havde et styks træt barn, der skulle forholde sig til det italienske og hvor han var den absolut mindste. Jeg kunne have givet en nintendo, og så havde jeg haft en voksen aften og jeg kunne have undskyldt det med: han er træt, det er kedeligt. Det ville have betydet en aften hvor jeg havde voksen tid, han havde siddet med nintendo til der ikke var mere batteri og han havde ikke fået leget overhovedet med de andre. Jo det var da surt, at skulle have ham på skødet en del af tiden, surt at jeg måtte afbryde mange snakke fordi han ville tale, men på den anden side så gav pauserne på mit skød, snakkene med mig ham en mulighed for at blive en del af gruppen og ikke en der "bare" sad for sig selv med sin nintendo.

Så jo enig børnene kan sagtens have brug for 5 minutter, men de kan sagtens klares med 5 minutter på skødet, og npr de så keder sig hopper de ned og leger igen. 5 minutter på IPad er i min verden utopi, plus de ikke keder sig og hopper videre. Har 3 styks børn her hjemme og vi har klaret små sammenkomster, store sammenkomster, sammenkomster hvor de var de eneste børn, restauranter, ferier osv. Uden brug af IPad, nintendo, telefon mm. 

Min datter vil bestemt ikke sidde på skødet... heller ikke, når hun er træt... nu er min datter jo ikke så gammel, så brug af iPad er ikke lige det største... så har ikke erfaring med det endnu... men at andre bruger det til deres barn lige kan koble af... det kan ikke irritere mig overhovedet  

men som i tråden her, hvor det er det første de gør.. det er jeg enig i, at det er uopdragent  

Nu fandt TS jo en god løsning

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.