Økologi eller konventionelt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2016

Mortilah

Noget öko og noget ikke øko.

Altid øko: havregryn, agurk, peberfrugt, bananer, peber, hvidløg, vindruer, saft/juice, mælk, quinoa, æg, honning, mel, muesli, frugt til børnene. Hakket oksekød også øko. Hvis produktet fåes i øko så tager jeg det i øko. 

Men hvis det ikke er umiddelbart tilgængeligt i øko - fx mango, ananas og avocado- så køber vi de almindelige.. Jeg kan bare ikke lide at fodre hverken ungerne eller mig selv med sprøjtet mad..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Mælk og æg er altid økologiske, og jeg prøver så vidt muligt at frugt og grønt også er. 

1 september tager jeg del i en udfordring, der hedder 30% af maden skal komme fra en radius af 30miles (45 km), så det skal være lokalt produceret. Det bliver sjovt at prøve og holde det. 

I min butik sælger jeg også næsten kun økologisk tøj.

Det handler ikke blot om smag og velvære men også om, hvad vi gør ved naturen, og hvordan vi kan mindske vores fodaftryk og efterlade en bedre jord til de næste generationer. 

Jeg kunne dog aldrig finde på at dunke folk i hovedet, hvis de spiser noget andet, og det er ikke noget, jeg taler om uopfordret

Anmeld Citér

28. august 2016

AnoMom

Hvis jeg havde pengene til det så købte jeg kun økologisk. Men det har jeg desværre ikke. Men æg og mælk køber jeg altid økologisk  

Anmeld Citér

28. august 2016

Sprit25

AnoMom skriver:

Hvis jeg havde pengene til det så købte jeg kun økologisk. Men det har jeg desværre ikke. Men æg og mælk køber jeg altid økologisk  

Hvorfor falder valget på mælk og æg

Anmeld Citér

28. august 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
anna111 skriver:

Her køber vi bare det vi syntes ser indbydende ud og det er langt fra kun økologisk  

Da jeg var barn fantes økologisk nærmest ikke og jeg har ikke taget skade  syntes det har taget overhånd med hvad man bør spise  men det er jo bare min ejen mening 

I følge din profil er du 23 år - der fandtes skam masser af økologiske varer også i din barndom  

Økologi handler langt fra kun om, hvad vi har godt af at spise, men også om, hvordan vi behandler miljøet, bevarer rent grundvand til kommende generationer, sikrer gode forhold for dyrene osv. osv. Jeg er på ingen måde fanatisk, men bare for at uddybe, hvad det handler om. 

Anmeld Citér

28. august 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Her er vi i gang med en større omlægning af vores forbrug med henblik på at købe langt mere økologisk og blive mere selvforsynende. Vi har længe købt økologiske mejeriprodukter, mel og gryn, til dels grøntsager, og vi har selv høns i haven, som leverer æg og selvfølgelig kød. Desuden en voksende køkkenhave, så vi i hvert fald om sommeren og efteråret kan blive selvforsynende. Og så vil jeg lægge så godt som alt vores indkøb af kød i økologiske gårdbutikker. 

For os handler det om, at vi i mange år har haft ønsket om at gøre mere for miljøet, men intentionerne er strandet på travle hverdage og en lidt stram økonomi. Tre teenagere og en håndværkermand har spist bjerge af kød, og så var det hurtigst, billigst og lettest at købe fx det billigste oksefars. Nu er de to hjemmeboende børn, særligt den ældste på 19, blevet meget optaget af miljøspørgsmål og bæredygtighed, og de har i den grad givet os et "spark", bedre sent end aldrig. Vi har fået bedre tid, flere penge og større hjælp fra de to knægte til køkkenhaven og madlavningen. 

Jeg har al tænkelig forståelse for, at andre ikke orker, har råd eller finder det vigtigt, netop fordi vi selv har været der, men jeg har det rigtigt godt med, at vi er kommet hertil. 

Anmeld Citér

28. august 2016

AnoMom

Sprit25 skriver:

Hvorfor falder valget på mælk og æg

Fordi de smager meget bedre. Synes godt man kan smage forskel på den  Og så fordi det kommer fra dyr så har det bedst med at vide at dyrene har levet godt og økologisk. 

Prøver primært også at tage økologisk kød når økonomien er til det. Det er bare så dyrt desværre 

Anmeld Citér

28. august 2016

Sprit25

AnoMom skriver:

Fordi de smager meget bedre. Synes godt man kan smage forskel på den  Og så fordi det kommer fra dyr så har det bedst med at vide at dyrene har levet godt og økologisk. 

Prøver primært også at tage økologisk kød når økonomien er til det. Det er bare så dyrt desværre 

Det er mega dyrt! Jeg køber altid på tilbud hvid jeg kan finde det 

heldigvis er min mand tit i netto lige inden luk så han kommer hjem med smøger og kød��

Anmeld Citér

28. august 2016

Aristocats

Køber udelukkende kun økologi og det gælder absolut alt der er muligt, ikke kun madvarer. Har fået økologi-bevidsthed ind med modermælken så det er simpelthen noget jeg bare har gjort siden barnsben  

Anmeld Citér

28. august 2016

AnoMom

Sprit25 skriver:

Det er mega dyrt! Jeg køber altid på tilbud hvid jeg kan finde det 

heldigvis er min mand tit i netto lige inden luk så han kommer hjem med smøger og kød��

Hvis det er på tilbud og det lige er den slags kød jeg skal bruge til madlavningen så kan du også være sikker på at jeg køber økologisk.  

Vores netto der ligger lige om hjørnet er bare så dårlig. Den gode med friske råvarer ligger desværre bare ikke i gåafstand fra mig og har ingen bil. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.