Økologi eller konventionelt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2016

Aristocats

Sprit25 skriver:

Uh må prøve hanegal så. 

Lige nu køber jeg Løgismose. Den er ikke øko men anbefalet af dyrenes beskyttelse

Hanegal er skide godt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2016

Lenchick

Wampires skriver:

Jeg prøver faktisk at undgå økologisk...

hvis det blev tjekket ordentligt og fulgt op på så er det da en god idé...

men jeg kan huske at det er blevet bevist at det faktisk kan være farligere at spise økologisk grønt og frugt da det faktisk er mere fyldt med gift end det andet...

derudover så er det jo en illusion at dyrene altid er det der står på pakken og at de rent faktisk har haft det sådan som de skriver...

jeg stoler ikke på det system der skal tjekke det...

der var jo også en undersøgelse der viste at burhøns var mindre syge, og hvis de var så var det i kortere tid, og de levede længere end de fritgående...

synes det er blevet et meget hypet emne og at man alt for ofte kun hører det "positive" ved at det er der...

det er ligesom med alt andet - hvis det lyder for godt til at være sandt så er det nok også...

Vil du uddybe denne:

"men jeg kan huske at det er blevet bevist at det faktisk kan være farligere at spise økologisk grønt og frugt da det faktisk er mere fyldt med gift end det andet..."

Jeg køber udelukkende (alt hvad jeg kan finde) økologisk og synes påstanden overfor er direkte latterlig. 

Men jeg kunne da godt tænke mig at vide, hvilken gift du mener jeg fylder mine børn med.

Anmeld Citér

29. august 2016

Aristocats

Jeg prøver faktisk at undgå økologisk...

hvis det blev tjekket ordentligt og fulgt op på så er det da en god idé...

men jeg kan huske at det er blevet bevist at det faktisk kan være farligere at spise økologisk grønt og frugt da det faktisk er mere fyldt med gift end det andet...

derudover så er det jo en illusion at dyrene altid er det der står på pakken og at de rent faktisk har haft det sådan som de skriver...

jeg stoler ikke på det system der skal tjekke det...

der var jo også en undersøgelse der viste at burhøns var mindre syge, og hvis de var så var det i kortere tid, og de levede længere end de fritgående...

synes det er blevet et meget hypet emne og at man alt for ofte kun hører det "positive" ved at det er der...

det er ligesom med alt andet - hvis det lyder for godt til at være sandt så er det nok også...

Så økologi industrien er bare én stor løgn der er for god til at være sand? Det tror jeg næppe. Intet er perfekt eller 100 % helligt så at sige, men jeg begriber ikke, at man direkte bevidst undgår økologi da man helt seriøst mener at det ikke kan passe - så alle økologiske certificeringer er bare løgn og bedrag for at rive penge ud af folk? Mange ting kan foregå i dagens Danmark og verden, men økologi industrien er simpelthen så stor og omfattende efterhånden at det ville være fatalt hvis det viste sig at tingene ikke holdte stik. Man kan jo vælge at tro på hvad man vil, men der skal meget til at bilde mig ind at de vandmeloner der eksploderer i Kina af bare gift er bedre end den økologiske eller at burhøns, hvilket oven i købet er almen viden at de lever i de mest kummerlige forhold, skulle have det bedre blot fordi dødeligheden er mindre! 

Jeg køber for eksempel også kun økologisk skønshedspleje og jeg ved hvor stramme kriterierne er for at kunne få EcoCert certificeringen - det er altså ikke bare noget der lige bliver hammeret på, men ingredienslisten nøje undersøgt og den kommer IKKE på, hvis der bare er én ingrediens der ikke lever op til de økologiske og "gift-frie" krav der er. 

Jeg er normalt ikke én, der stoler særligt meget på samfundet og diverse kontroller, men her tror jeg på, at der reelt set er noget at komme efter - prøv bare også at se hvor hurtigt en økologisk grøntsag rådner i forhold til en ikke økologisk - det er nærmest chokerende. Og hvad skyldes det mon?

Anmeld Citér

29. august 2016

Ellie79

Bare for sjov 

hvem køber økologi og hvem gør ikke? 

Jeg køber næsten kun økologi, det gør jeg da jeg ikke ønsker at fylde min familie og jeg med en masse sprøjtemidler og jeg synes økologi er mere indbydende. 

Samtidig køber jeg kun frilandsgrise og frilandshøns:kr

Frugt og grønt køber vi så vidt muligt økologisk også mælk. Æg køber vi ved en landmand hvor hønsene går ude og hygger og de er også økologiske. Kød ikke så meget - ville helst købe direkte ved en landmand der havde passet godt på sine dyr. Men det hele skal passe med økonomi men med tiden kan vi mere.

Anmeld Citér

29. august 2016

SKJ1993

Hos os er det primært de konventionelle vare der ryger i kurven. Både min kæreste og jeg er uddanede landmænd, og har både arbejdet på økologiske og konventionelle gårde. Min erfaring i faget siger mig at der simpelthen ikke er forskel nok på de to til at jeg vil betale så meget mere for noget der i virkeligheden ikke er ret meget bedre. Vi køber dog altid dansk og gerne friland. 

Anmeld Citér

30. august 2016

anonym12

frugt, grønt, mel, havregryn, æg og mælkeprodukter køber vi næsten altid økolgisk efter vi har fået barn. Kød er desværre konventionelt.

Jeg priotere frugt og grønt, da undersøgelser viser hvor meget gift man kan undgå ved ikke at spise konvetionelt frugt og grønt.

Anmeld Citér

30. august 2016

Leneur

Som udgangspunkt VIL jeg gerne købe økologisk men pengepungen er ikke til det, så køber når tingene er på tilbud men hvis jeg står ved grøntsagssektionen og køledisken så vælger jeg det der ser mest frisk ud og helst DANSK, da det bare smager så meget bedre. Men æg, mælk, smør og pålægschokolade er altid økologisk. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.