Økologi eller konventionelt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2016

Sprit25

Lenchick skriver:

Altid økologisk!!! Jeg kan ikke forstå, hvordan man kan lade være hvis man har råd til det. 

Tabet af intelligens i Danmark svarer til fem til ti milliarder kroner om året!
Læs lige artiklen jeg linker til. Hvordan kan "vi" lukke øjnene for dette?

http://okologi.dk/forbruger/forskellen-kan-maerkes/pesticider-i-maden-har-sin-pris

Jeg er enig i at økologi er bedre. Jeg er bare imod en prædiken omkring det 

det er de færreste der ved hvor økologiske vi er. Det finder de først udaf når vi spiser sammen hjemme hos os 

men jeg er også en kæmpe fortaler for det, men respekt for dem der ikke gør det. Det må de om

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Sprit25 skriver:

Bare for sjov 

hvem køber økologi og hvem gør ikke? 

Jeg køber næsten kun økologi, det gør jeg da jeg ikke ønsker at fylde min familie og jeg med en masse sprøjtemidler og jeg synes økologi er mere indbydende. 

Samtidig køber jeg kun frilandsgrise og frilandshøns:kr

Vi går ikke specielt meget op i økologi.

Der var en overgang hvor jeg holdt på at hvis jeg skulle lave mad til gæster, så skulle æggene være pasteuriserede, citronskallen skulle komme fra en økologisk citron osv. men det kunne økonomien kun lige holde til, så jeg valgte at gå tilbage til det 'almindelige' som ikke er lige så dyrt.

Min svoger fandt så en artikel i sidste uge omkring økologi, og hvordan det går ud over naturen da der bl.a. skal større arealer til for at lave den samme mængde færdig produkter som traditionelt.

Anmeld Citér

28. august 2016

Rauw

Køber primært øko og fritgående æg osv. Egentlig kun kun fordi jeg nægter at støtte landmænd med burhøns og mishandlede grise osv og jeg bilder mig selv ind at øko landmænd går mere op i sundhed og velvære for deres dyr og grøntsager. Det er jo kun et par kroner dyrere end det andet og det kan jeg godt leve med. 

Anmeld Citér

28. august 2016

tarkoflen

Jeg er lidt blandet, frugt og grønt køber jeg så vidt muligt øko eller dansk, jeg synes feks det er dumt at købe udenlandske øko æbler, hvis der er danske i sæson, både på grund af transport, men også fordi de danske smager bedre. 

Mælkeprodukter køber jeg nok 90 % øko, æg er altid øko og mel og gryn er oftest øko. 

Kød er der desværre et så ringe udvalg af og det er så dyrt at det sjældent er øko, men igen prøver jeg at gå efter dansk, da vi har meget strenge regler herhjemme til brug af antibiotika i forhold til udlandet. 

Jeg er ikke fanatisk, men jeg vil gerne købe øko

argumentet med at vi ikke har taget skade af ikke at spise øko køber jeg ikke, da vi var børn var man meget bedre til at spise efter årstiden, dyrene kom på græs og langt størrestedelen af fødevarerne var danske. Og der ud over er der jo flere og flere der får cancer og flere og flere der skal have hjælp til at have børn, om hvad årsagen er til det skal jeg ikke lægge hovedet på blokken på, men måske der er en sammenhæng, hvem ved

Anmeld Citér

28. august 2016

Sprit25

tarkoflen skriver:

Jeg er lidt blandet, frugt og grønt køber jeg så vidt muligt øko eller dansk, jeg synes feks det er dumt at købe udenlandske øko æbler, hvis der er danske i sæson, både på grund af transport, men også fordi de danske smager bedre. 

Mælkeprodukter køber jeg nok 90 % øko, æg er altid øko og mel og gryn er oftest øko. 

Kød er der desværre et så ringe udvalg af og det er så dyrt at det sjældent er øko, men igen prøver jeg at gå efter dansk, da vi har meget strenge regler herhjemme til brug af antibiotika i forhold til udlandet. 

Jeg er ikke fanatisk, men jeg vil gerne købe øko

argumentet med at vi ikke har taget skade af ikke at spise øko køber jeg ikke, da vi var børn var man meget bedre til at spise efter årstiden, dyrene kom på græs og langt størrestedelen af fødevarerne var danske. Og der ud over er der jo flere og flere der får cancer og flere og flere der skal have hjælp til at have børn, om hvad årsagen er til det skal jeg ikke lægge hovedet på blokken på, men måske der er en sammenhæng, hvem ved

Alt fanatisme er farligt 

kød er mega dyrt. Plus jeg har til dato ikke fundet en øko leverpostej der smager godt! 

Anmeld Citér

28. august 2016

tarkoflen

Sprit25 skriver:

Alt fanatisme er farligt 

kød er mega dyrt. Plus jeg har til dato ikke fundet en øko leverpostej der smager godt! 

Det er det nemlig og der er heller ikke mange der ved hvor meget øko vi køber, ser ingen grund til at prædike  

har et hold venner der prædiker mod øko og det er så trættende synes jeg! Fint l har taget et valg, vi har taget et andet, det ene er ikke mere rigtigt end det andet, det er bare et valg man som familie træffer

Anmeld Citér

28. august 2016

Sprit25

tarkoflen skriver:

Det er det nemlig og der er heller ikke mange der ved hvor meget øko vi køber, ser ingen grund til at prædike  

har et hold venner der prædiker mod øko og det er så trættende synes jeg! Fint l har taget et valg, vi har taget et andet, det ene er ikke mere rigtigt end det andet, det er bare et valg man som familie træffer

Jeg har også en veninde der i en periode købte øko. Hun stod altid og pralede med hvor meget var øko. 

Min kommentar var bare: fedt gider du række mig leverpostejen

Anmeld Citér

28. august 2016

modesty

Sprit25 skriver:

Bare for sjov 

Jeg køber næsten kun økologi, det gør jeg da jeg ikke ønsker at fylde min familie og jeg med en masse sprøjtemidler og jeg synes økologi er mere indbydende. 

Alt hvad der kan købes økologisk, køber vi økologisk. Jeg har det som du - jeg har ikke lyst til at hælde gift i mig selv og mit barn unødigt. Vi mennesker får rigeligt kemi som vi ikke selv kan undgå, så hellere prøve at begrænse indtaget hvor vi kan.

Anmeld Citér

28. august 2016

Risse

Sprit25 skriver:

Bare for sjov 

Vi prøver   Vi synes klart at det er det mest lækre og smager bedst - både kød og grønt, og har da også et klart princip omkring især æg som jeg ikke vil gå på kompromis med. Men vi er begge studerende, så vi køber det altid når vi har råd og når vi ikke har, så er den jo ikke længere end at vi stadig skal have noget at spise. Men herhjemme er det udelukkende et midlertidigt økonomisk spørgsmål, især når det kommer til kød, men det håber vi jo ændrer sig når vi engang er færdiguddannede og har jobs 

Anmeld Citér

28. august 2016

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Sprit25 skriver:

Bare for sjov 

Stort set alt frugt, grønt, brød, krydderier og mælkeprodukter er økologisk herhjemme. Kød er ikke, da jeg ikke synes udvalget er så stort og det er urealistisk dyrt ift mit budget. 

Mel, havregryn osv er heller ikke økologisk. Mest fordi en gammel øko-landmand engang betroede mig at det eneste han ikke spiste økologisk var havregryn, og det var noget med at øko-havren kunne indeholde nogle giftige svampespore, som kunne gøre mennesker meget syge. Jeg ved ikke om det er rigtigt, men han var overbevisende nok til at jeg skiftede til konventionel havregryn ��

Jeg ville gerne være fuldt økologisk, men det er pt ikke muligt. Vi gør alle hvad vi kan og kunne aldrig finde på at dunke nogen i hovedet, hvis de ikke vælger som jeg.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.