Økologi eller konventionelt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.355 visninger
66 svar
118 synes godt om
28. august 2016

Sprit25

Bare for sjov 

hvem køber økologi og hvem gør ikke? 

Jeg køber næsten kun økologi, det gør jeg da jeg ikke ønsker at fylde min familie og jeg med en masse sprøjtemidler og jeg synes økologi er mere indbydende. 

Samtidig køber jeg kun frilandsgrise og frilandshøns:kr

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Sprit25 skriver:

Bare for sjov 

Jeg køber næsten kun økologi, det gør jeg da jeg ikke ønsker at fylde min familie og jeg med en masse sprøjtemidler og jeg synes økologi er mere indbydende. 

Her går vi ikke decideret efter økologi... jo med nogle ting... så som æg

men synes tit når vi køber grønt, så er det økologisk vi får taget...

Anmeld Citér

28. august 2016

anna111

Profilbillede for anna111

Her køber vi bare det vi syntes ser indbydende ud og det er langt fra kun økologisk  

Da jeg var barn fantes økologisk nærmest ikke og jeg har ikke taget skade  syntes det har taget overhånd med hvad man bør spise  men det er jo bare min ejen mening 

Anmeld Citér

28. august 2016

Sprit25

anna111 skriver:

Her køber vi bare det vi syntes ser indbydende ud og det er langt fra kun økologisk  

Da jeg var barn fantes økologisk nærmest ikke og jeg har ikke taget skade  syntes det har taget overhånd med hvad man bør spise  men det er jo bare min ejen mening 

Åh har det lidt svært med argumentet: jeg tog ikke skade 

nej naturligvis folk har levet i mange år uden økologi men derfor kan man jo være blevet klogere ikke at jeg siger økologi er det rigtige, men man lever og lærer jo

Anmeld Citér

28. august 2016

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Vi køber primært økologi og fødevarer produceret lokalt. Og gerne de ting, der er i sæson, så vi ikke skal spise fx æbler, der er et år gamle og har mistet meget næring. Vi spiser ikke særligt meget kød, men når vi gør er det altid økologisk eller frilandskød.

Både på grund af miljø, dyrevelfærd, egen sundhed og smag.

Jeg forstår ikke, at man kan få sig selv til at vælge anderledes. 

Anmeld Citér

28. august 2016

Sprit25

Lucinde skriver:

Vi køber primært økologi og fødevarer produceret lokalt. Og gerne de ting, der er i sæson, så vi ikke sksl spise fx æbler, der er et år gamle og har mistet meget næring. Vi spiser ikke særligt meget kød, men når vi gør er det altid økologisk eller frilandskød.

Både på grund af miljø, dyrevelfærd, egen sundhed og smag.

Jeg forstår ikke, at man kan få sig selv til at vælge anderledes. 

Det forstår jeg godt. Økologi er desværre dyrt så hvis man ikke har en stor økonomi

Anmeld Citér

28. august 2016

Lenchick

Sprit25 skriver:

Bare for sjov 

Altid økologisk!!! Jeg kan ikke forstå, hvordan man kan lade være hvis man har råd til det. 

Tabet af intelligens i Danmark svarer til fem til ti milliarder kroner om året!
Læs lige artiklen jeg linker til. Hvordan kan "vi" lukke øjnene for dette?

http://okologi.dk/forbruger/forskellen-kan-maerkes/pesticider-i-maden-har-sin-pris

Anmeld Citér

28. august 2016

Lucinde

Sprit25 skriver:

Det forstår jeg godt. Økologi er desværre dyrt så hvis man ikke har en stor økonomi

Tjo, jeg synes bare ikke, at det nødvendigvis er dyrt at købe økologi. Det afhænger helt af, hvordan man vælger at spise. Jeg er af den opfattelse, at det dels drejer sig om prioriteringer, om at købe i sæson, og om at spise mindre kød.

Vi har samme madbudget uanset om det er økologi eller ej. Vi har valgt at reducere vores madspild og planlægge vores mad, så vi kan spise sundt, varieret, billigt og økologisk samtidigt. 

Men nej, så kan man ikke spise matadormix eller kylling i karry hver dag. Det er jo et valg.

Anmeld Citér

28. august 2016

GrønStjerne

Jeg ville ønske at jeg kunne, men vi har simpelthen ikke pengene til at købe økologisk altid.

Anmeld Citér

28. august 2016

Lucinde

anna111 skriver:

Man ved jo i virkeligheden ikke, om det er en medvirkende faktor til den øgede barnløshed og forekomst af fx kræft, hormonelle sygdomme og allergi, som er eksploderet i vores samfund.

Så jeg synes ikke, at argumentet holder. Ingen ved, om du har taget skade - det gør du heller ikke selv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.