Økologi eller konventionelt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2016

MorTil4<3

Sprit25 skriver:

Bare for sjov 

hvem køber økologi og hvem gør ikke? 

Jeg køber næsten kun økologi, det gør jeg da jeg ikke ønsker at fylde min familie og jeg med en masse sprøjtemidler og jeg synes økologi er mere indbydende. 

Samtidig køber jeg kun frilandsgrise og frilandshøns:kr

Her går vi bare efter det der er billigst.. 

Og så har vi selv høns <3 så øko æg er så dagligt herhjemme hehe .. 

men lige med øko grønsager osv osv, det går jeg ikke en dyt op i . for der er min pengepung ikke med på 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2016

Carina:-)

Køber det meste som øko især mælk grønt og kød.

Anmeld Citér

28. august 2016

Karina84

Mor og meget mere skriver:

https://www.foedevarestyrelsen.dk/Nyheder/Aktuelt/Sider/Pressemeddelelser%202013/Fødevarestyrelsen-fraråder-ikke-længere-brug-af-rå-æg.aspx

Jeg ville dog heller ikke løbe risikoen med børn. 

Nej det ville jeg altså heller ikke, og ej heller til mig selv eller andre. Jeg har læst artiklen og jeg er med på at det sikkert sjældent sker, men jeg har hørt det skulle være noget så grusomt at gå igennem sådan en gang salmonella forgiftning 

Anmeld Citér

28. august 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Hvis jeg finder noget der falder i smag og menuen for se følgende dage. 

Øko kød køber jeg kun på dato " billigere " 

Syntes al øko. Købt uden for landets grænser falder min optik uden for øko. Pga transporten tiden og evt håndteringen. 

Anmeld Citér

28. august 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg prøver faktisk at undgå økologisk...

hvis det blev tjekket ordentligt og fulgt op på så er det da en god idé...

men jeg kan huske at det er blevet bevist at det faktisk kan være farligere at spise økologisk grønt og frugt da det faktisk er mere fyldt med gift end det andet...

derudover så er det jo en illusion at dyrene altid er det der står på pakken og at de rent faktisk har haft det sådan som de skriver...

jeg stoler ikke på det system der skal tjekke det...

der var jo også en undersøgelse der viste at burhøns var mindre syge, og hvis de var så var det i kortere tid, og de levede længere end de fritgående...

synes det er blevet et meget hypet emne og at man alt for ofte kun hører det "positive" ved at det er der...

det er ligesom med alt andet - hvis det lyder for godt til at være sandt så er det nok også...

Anmeld Citér

28. august 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Min mand malkede køer på et økologisk landbrug, og forholdene er bare så meget bedre end jeg har set på almindelige... så derfor vægter vi fx. Mælken økologisk meget højt  

Anmeld Citér

28. august 2016

ninibadini

Wampires skriver:

Jeg prøver faktisk at undgå økologisk...

hvis det blev tjekket ordentligt og fulgt op på så er det da en god idé...

men jeg kan huske at det er blevet bevist at det faktisk kan være farligere at spise økologisk grønt og frugt da det faktisk er mere fyldt med gift end det andet...

derudover så er det jo en illusion at dyrene altid er det der står på pakken og at de rent faktisk har haft det sådan som de skriver...

jeg stoler ikke på det system der skal tjekke det...

der var jo også en undersøgelse der viste at burhøns var mindre syge, og hvis de var så var det i kortere tid, og de levede længere end de fritgående...

synes det er blevet et meget hypet emne og at man alt for ofte kun hører det "positive" ved at det er der...

det er ligesom med alt andet - hvis det lyder for godt til at være sandt så er det nok også...

Hvis vi burede mennesker inde ville der også være færre der døde i trafikken, af mord, smitsomme sygdomme osv. Men er det et værdigt liv? Jeg køber ikke den med at burhøns skulle have det bedre fordi der er mindre dødelighed.

OT: Vi køber hovedsageligt økologisk. Kød, æg og mælkeprodukter køber vi udelukkende økologisk for dyrevelfærden. Jeg mener dermed ikke at konventionelle landmænd er dyremishandlere. Der findes sikkert konventionelle der passer godt på dyrene, men jeg betaler gerne mere for at være sikker på at dyrene kommer på græs fx. Udvalget er ikke stort, men vi spiser heller ikke meget kød. Hakkekød, skært kød og koteletter samt kyllingestykker er langt rigeligt for os. Og jeg synes at leverpostej og spegepølse fra Hanegal smager ganske glimrende

Gryn, korn, kerner, mel osv. køber vi også økologisk. Jeg synes ikke prisforskellen her er betydelig, så det køber vi gerne.

Vi køber også for det meste økologisk frugt og grønt. Men hvis ikke de økologiske ser appetitlige ud, køber jeg konventionelt, og helst dansk. Hvis der ligger en pose økologiske, udenlandske gulerødder, køber jeg hellere danske konventionelle. Vi prøver at købe efter sæsonen.

I øvrigt køber vi stort ind til skabe og fryser når de har 25% på alt økologi i Føtex og Bilka. Så er prisen ikke meget anderledes end konventionelt.

Anmeld Citér

28. august 2016

Loa

Vi køber slet ikke økologisk. Synes det er for dyrt og ja, så prioriterer vi det nok bare ikke.

Vælger at tro at det kød vi spiser har haft det fint og det grønt vi spiser ikke er fyldt med en masse skadeligt.

Anmeld Citér

28. august 2016

Sprit25

ninibadini skriver:

Hvis vi burede mennesker inde ville der også være færre der døde i trafikken, af mord, smitsomme sygdomme osv. Men er det et værdigt liv? Jeg køber ikke den med at burhøns skulle have det bedre fordi der er mindre dødelighed.

OT: Vi køber hovedsageligt økologisk. Kød, æg og mælkeprodukter køber vi udelukkende økologisk for dyrevelfærden. Jeg mener dermed ikke at konventionelle landmænd er dyremishandlere. Der findes sikkert konventionelle der passer godt på dyrene, men jeg betaler gerne mere for at være sikker på at dyrene kommer på græs fx. Udvalget er ikke stort, men vi spiser heller ikke meget kød. Hakkekød, skært kød og koteletter samt kyllingestykker er langt rigeligt for os. Og jeg synes at leverpostej og spegepølse fra Hanegal smager ganske glimrende

Gryn, korn, kerner, mel osv. køber vi også økologisk. Jeg synes ikke prisforskellen her er betydelig, så det køber vi gerne.

Vi køber også for det meste økologisk frugt og grønt. Men hvis ikke de økologiske ser appetitlige ud, køber jeg konventionelt, og helst dansk. Hvis der ligger en pose økologiske, udenlandske gulerødder, køber jeg hellere danske konventionelle. Vi prøver at købe efter sæsonen.

I øvrigt køber vi stort ind til skabe og fryser når de har 25% på alt økologi i Føtex og Bilka. Så er prisen ikke meget anderledes end konventionelt.

Uh må prøve hanegal så. 

Lige nu køber jeg Løgismose. Den er ikke øko men anbefalet af dyrenes beskyttelse

Anmeld Citér

29. august 2016

Tante15

Jeg får løbende varer fra årstidernes, hvilket jeg er glad for, og har fuld tillid til, at de tjekker deres grøntsager/frugt, så når jeg køber økologisk, er det økologisk.

jeg har opgivet at finde bestemte varer i dagligbutikken, og frugt/ grønt vil jeg have økologisk, medmindre jeg selv har dyrket det.

jeg tror aldrig, at der opnås enighed om, hvad der er bedst, økologi eller ej. Jeg køber det, fordi jeg tror, at det er bedre for os at spise lige så vel jeg ikke vil bruge madpakkepapir, som ikke er svanemærket. 

Igen er det bare til-  eller fravalg, som vi alle gør af den ene eller anden grund

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.