Anonym skriver:
B er 5 mdr gammel! Han er dybt afhængig af mig og skal absolut ikke hives i zoo med en far som ikke kender ham. Jeg ammer endnu og så små børn skal ikke tages væk fra deres mor, så meget ved jeg alligevel fra statsforvaltningen.
jeg synes da Heller ikke det er fedt at glo på min x... Nyder ikke ligefrem hans besøg, MEN det handler ikke om mig.. Ligesom min x må acceptere at han er i mit hjem og jeg altså er i et andet rum, slår græs eller lignende.
nu ved du jo intet om, om der kunne ske en ulykke de 2 timer.. Det har man altså hørt om, så det er ikke fordi man lever i en fantasiverden fordi man kan være bange for det sker. Især med en far som har mere travlt med sin mobil end at kigge på sin søn når de er sammen.
Havde du boet sammen med far ville du have kunne gå ned og købe ind i en time eller to, taget til frisør mm. Så jo er barn der bliver ammet kan godt være væk fra mor i to timer. Nej det er ikke spor sjovt at give slip, den første gang jeg skulle nød jeg på ingen måde den time til Line som var intentionen, men far og baby havde haft det fantastisk.
Din x er den far dit barn har, han vil hvis han ønsker det få samvær også selv om han er optaget af sin telefon og ikke gør som du synes. Han skal ikke lige nu have jeres søn i flere timer i træk uden dig, men han kan godt have en time alene når jeres søn er så gammel, jeg ville så nok foretrække hvis det var mig, at det var mor der forlod lejligheden i starten så jeres dreng er i vante omgivelser og max en time - en omgang amning ud og forsvind og kom tilbage en time efter. Lige om en månedstid kan jeres søn sagtens klare en del timer i træk med fast føde (der er en del børn der komme i dagpleje eller vuggestue inden alder) og så kan samværet uden mor øges.
Jeg kan sagtens forstå din modstand, men er ked af at skrive det for det lyser hårdt, men det er faktum når man vælger at få barn i et opbrudt forhold, det er de rammer man bliver nød til at forholde sig til, det gør fysisk ondt når man skal gå fra sit lille barn, hjertet banker dobbelt så hurtigt, men din søn fortjener at få er forhold til sin far og fortjener at der arbejdes mod alene tid med far, ikke i morgen men inden for det næste halve år. Og du skal bøje nogle forventninger, nogle drømme om forældreskab mm. Desværre men I er to forældre, og ved I ikke er sammen, så vokser I ikke sammen som forældre og måske din x er far på en måde som du gerne ville ændre, men det er ikke muligt. I stedet skal du være den der støtter din søn også om 10 år