Samvær med uengageret far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg forstår slet ikke den her overdreven fokus på at far SKAL have alenetid når han kun ser sit barn sporadisk. 

Hvis far virkelig ville det her barn - ville han så ikke komme oftere? 

jeg synes også far skal være alene med barnet på et tidspunkt - men først må han da etablere en eller anden form for relation til barnet.

min svigermor gik nogle gange tur med barnevognen da vores drenge var små - men vi ses så også med dem en gang om ugen. (Nogle gange oftere). 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2016

migxher

mor:) skriver:

Jeg forstår slet ikke den her overdreven fokus på at far SKAL have alenetid når han kun ser sit barn sporadisk. 

jeg synes også far skal være alene med barnet på et tidspunkt - men først må han da etablere en eller anden form for relation til barnet.

min svigermor gik nogle gange tur med barnevognen da vores drenge var små - men vi ses så også med dem en gang om ugen. (Nogle gange oftere). 

Helt enig.

Anmeld Citér

8. august 2016

Diosa85

Jeg tror du skal citere ts - jeg er ikke trådstarter. 

Det opdagede jeg godt bagefter. Det var fordi du citerede mig :-)

Anmeld Citér

8. august 2016

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Når barnet knap nok kender sin far og ikke har en tæt tilknytning, så er det ikke nødvendigvis hensigtsmæssigt at mor bare går et par timer. Sæt nu han ikke kan trøste fordi barnet ikke er tryg. Og når samvlret er så ustabilt som her, det gør det nærmest umuligt for barnet at få en tæt tilknytning.

Jeg er helt enig i at der løbende skal skrues op for samvær, alenetid mm. Og senere overnatning. Men det kræver jo lige at far rent faktisk vil, og vedligeholder et stabilt mønster i samværet. Og det er jo ikke tilfældet her. Der har jo intet stabilt været og som jeg kan læse har han ikke set barnet i en måned. Ergo er far jo nærmest som en fremmed for barnet.

En far burde sagtens kunne være far og tage sig af sit barn selvom mor er  nærheden. Det har i hvert fald aldrig været et problem for min kæreste og han har altså ikke haft vores søn særlig meget alene, fordi behovet ikke lige har været der. De er super tætte og han læser vores søn rigtig godt, selvom jeg ikke lige er væk i flere timer særlig tit. 

Jeg tror desværre ikke der er meget at gøre når far tydeligt ikke rigtig vil. Man kan trods alt ikke tvinge ham til at være far. Men måske en fast aftale gennem statsforvaltningen kan gøre at han hanker lidt op i sig selv.

Fuldstændig enig i det du skriver! Og du beskriver præcis min bekymring.

Jeg begriber Heller ikke det her med, at man har så travlt med at junior skal være alene med far, når far slet ikke kender sin dreng eller omvendt! Faren har Lige haft 4 ugers ferie og kun set sin søn 1 gang i en time...! Resten af tiden var han hos sig selv og havde jo egentligt ha set sin dreng hver dag i 4 uger ! 

Anmeld Citér

8. august 2016

Anonym trådstarter

Tak fordi du forstår

- er helt enig og faren kunne komme

alt det han vil. Føler ikke det kan andet end forvirret min søn, hvis han pludseligt skal sidde alene med en "fremmed" og han skal opleve jeg går. Kan iøvrigt ikke forstå at min tilstedeværelse (endda udenfor i haven) skulle være et problem.. Så kan far og søn få mere "rigtig" alenetid NÅR de har skabt et bånd... Når faren kan finde på at være

fraværende i en måned og nogle

gange går der 2 uger imellem samvær, så bliver det for ustabilt og svært for især den lille at knytte et bånd. Min søn kender naboens mand bedre end sin egen far! 

Anmeld Citér

8. august 2016

alenemor42

Fuldstændig enig !!!

Fatter slet ikke hvorfor mor skal stå på hovedet for en hængerøv af en far.

Han må sgu selv tage et ansvar,  han er jo voksen !!!  Uanset om han vil se mor eller ej... så må han æde vilkårene i sig. Hvis han vil være alene må han trille en tur med barnevognen det er mors hjem.

Men det kræver jo han skal tage sig sammen og tage et ansvar for sin søn. Det er lyder til at det er svært.

Anmeld Citér

8. august 2016

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Helt enig. Men nu er der jo stor forskel på at tage væk et par timer og så sidde ude på terrassen.

Men igen, det kræver at far rent faktisk vil og holder et stabilt mønster i samværet. Det er jo på ingen måde holdbar at der går flere uger mellem. Så er forholdet jo næsten nulstillet hver gang.

Det er i hvertfald det jeg hæfter mig ved her. At der intet stabilt og forudsigelighed er i samværet og det er altså bare ikke holdbar for sådan en bette en. Det gør det jo unægtelig svært for barnet at få en stabil tilknytning til far når samværet ikke er stabilt og særlig ofte.

Jeg kan sagtens sidde ude i haven (alt efter vejret) - nu kan jeg læse flere skriver min x måske ikke kan holde ud at være i lokale med mig... det stemmer ikke helt overens med, at han ofte gerne vil snakke og fortæller vidt og bredt om sit liv.. Går jeg i et andet rum, kommer han ofte ind med junior og snakker til mig... Han har et par gange også bare sat sig tilbage i min sofa selvom Junior er blevet puttet og så snakker han med mig... 

Så det er altså ikke sådan, at faren får brækfornemmelser når han er hos mig.. Han går tit i køleskabet og kigger i mine ting, så han må da

føle sig rimelig tilpas! 

Jeg gad godt han kom

fast 2 dage om ugen 1-2 timer pr gang. Men det vil han ikke - vi har taget snakken. Han vil gerne ku komme når det passer ham (dvs når der ikke er andet som er vigtigere).. Tror godt man ku få trumfet en ordning igennem hos statsforvaltningen - men tror ikke på aftalerne ville bliver overholdt.. Han har ofte aflyst samvær med de underligste undskyldninger hver gang.. 

Anmeld Citér

8. august 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Jeg synes godt nok i er hårde ved trådstarter. 

Min søn ville på ingen måde kunne undvære mig ret længe da han var 5 mdr gammel. Faktisk er flere løberute og ture i fakta end med at far stod ude på vejen med en ulykkelig baby og jeg er gift med faren. Baby var bare morsyg. Og kunne ikke spise fast føde i store mængder før han var et år. Så at faren skal have babyen alene flere timer er urealistisk. Min søn kunne ikke undvære mig mere end 2 timer før han var 1 år.  

hvis faren var engageret ville jeg ofte lidt mere for at de kunne være sammen  men med en uengageret far ville jeg prioritere baby. Selvfølgelig er man nødt til at give afkald på sit barn når det er delebarn men faren må også yde sit  

TS for din og babys skyld ville jeg få lavet faste aftaler. Det andet skaber frustration og besværligheder. Du kommer til at sluge en masse kameler men i kan lige så godt få ordnede forhold fra starten så forholdet ikke køre skævt. Måske vil det også hjælpe din søn at høre statsforvaltningen hvad det kræves at være en god far  

Anmeld Citér

8. august 2016

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Jeg synes godt nok i er hårde ved trådstarter. 

Min søn ville på ingen måde kunne undvære mig ret længe da han var 5 mdr gammel. Faktisk er flere løberute og ture i fakta end med at far stod ude på vejen med en ulykkelig baby og jeg er gift med faren. Baby var bare morsyg. Og kunne ikke spise fast føde i store mængder før han var et år. Så at faren skal have babyen alene flere timer er urealistisk. Min søn kunne ikke undvære mig mere end 2 timer før han var 1 år.  

hvis faren var engageret ville jeg ofte lidt mere for at de kunne være sammen  men med en uengageret far ville jeg prioritere baby. Selvfølgelig er man nødt til at give afkald på sit barn når det er delebarn men faren må også yde sit  

TS for din og babys skyld ville jeg få lavet faste aftaler. Det andet skaber frustration og besværligheder. Du kommer til at sluge en masse kameler men i kan lige så godt få ordnede forhold fra starten så forholdet ikke køre skævt. Måske vil det også hjælpe din søn at høre statsforvaltningen hvad det kræves at være en god far  

Tak mariehøne ! 

Min søn får meget meget lidt grød - men får til gengæld meget mælk hos mig...nogle gange er det ikke på bestemte tidspunkter, jeg kan ligesom høre når han vil ha bryst og så får han det. Pt er han i en periode hvor han er helt vildt morsyg... Lige nu ville jeg ikke kunne forestille mig at skulle gå langt væk fra mit hjem , når faren har samvær... Tænker at ringe til SF imorgen og få lidt guidelines

Anmeld Citér

8. august 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Tak mariehøne ! 

Min søn får meget meget lidt grød - men får til gengæld meget mælk hos mig...nogle gange er det ikke på bestemte tidspunkter, jeg kan ligesom høre når han vil ha bryst og så får han det. Pt er han i en periode hvor han er helt vildt morsyg... Lige nu ville jeg ikke kunne forestille mig at skulle gå langt væk fra mit hjem , når faren har samvær... Tænker at ringe til SF imorgen og få lidt guidelines

Lyder som en god ide. Desværre kandu nok ikke søge om samværsregler gennem statsforvaltningen det er kun far der kan det  

og tag det som set kommer. Det skal nok gå. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.