Mariehøne123 skriver:
Jeg synes godt nok i er hårde ved trådstarter.
Min søn ville på ingen måde kunne undvære mig ret længe da han var 5 mdr gammel. Faktisk er flere løberute og ture i fakta end med at far stod ude på vejen med en ulykkelig baby og jeg er gift med faren. Baby var bare morsyg. Og kunne ikke spise fast føde i store mængder før han var et år. Så at faren skal have babyen alene flere timer er urealistisk. Min søn kunne ikke undvære mig mere end 2 timer før han var 1 år.
hvis faren var engageret ville jeg ofte lidt mere for at de kunne være sammen men med en uengageret far ville jeg prioritere baby. Selvfølgelig er man nødt til at give afkald på sit barn når det er delebarn men faren må også yde sit
TS for din og babys skyld ville jeg få lavet faste aftaler. Det andet skaber frustration og besværligheder. Du kommer til at sluge en masse kameler men i kan lige så godt få ordnede forhold fra starten så forholdet ikke køre skævt. Måske vil det også hjælpe din søn at høre statsforvaltningen hvad det kræves at være en god far
Forskellen er bare at mor og far ikke er sammen, og lad os forudsætte at far går med på en spilleregel om 2 besøg om ugen, så går der ikke lang tid før han kan kræve samvær uden mor - måske ikke med overnatning, men samvær i flere sammenhængende timer uden mor. Er det det bedste for barnet hvem ved, der er mange facetter fx er godt forhold til begge forældre selvom de har valgt de ikke kan være sammen.
Jeg kunne heller ikke gå fra min datter da hun var 5 mnd, men jeg var heller ikke skilt - var jeg det måtte vi have fundet ordninger og hun ville have lært det, præcis på samme måde som hvis jeg skulle have startet arbejde da hun var 6 mnd og hun skulle have været i institution.
Ja i den ideelle verden skal baby have hundrede procent tryghed og helst have to primær personer og skal kunne række ud efter mor hver gang behovet er der. Men i den ideelle verden er mor og far der hele tiden. Ts lever ikke i den ideelle verden, og skal desværre kæmpe for far og søn får et godt forhold, ikke for fars skyld men for sin søn. Og en del af de bånd skal skabes nu, og kræver der drengen lærer at være væk fra mor en time så er det en investering i fremtiden.
Vi som ikke har stået med en baby i brudt forhold kan nok ikke helt forstå - her haft er par veninder i situationen og jeg tænkte også: vauw at de kan undvære, men det var ikke hvad de kunne, men hvad de skulle. Kærligheden skal blomstre hos far og det kræver tid især med et barn der ikke er ønsket. Måske sker det aldrig, men for drengens skyld må man sluge nogle kameler og man skal også vænne sig til at stole på far, for lykkes samværet så vil man have dage hvor far har ansvaret og mor ikke kan opstille en eneste regel.
Anmeld
Citér