Anonym skriver:
Hej ebk - det synes jeg var både en lav og tarvelig ting at skrive.
Det kan være meget svært at vide, at ens kæreste ikke bliver en god far... Havde han nu været voldelig eller andet, så havde situationen været en anden... Men at han viser sig at være endnu mere egoistisk og umoden, som far end han var som kæreste, er svært at vide på forhånd. Og hvad er så løsningen? Skulle jeg have fået en abort, sådan så jeg ikke stod i denne problemstilling Idag?
Det kan ikke være dit alvor, at fordi manden er umoden, så skal jeg ligesom acceptere det og acceptere at min søn måske ikke får det godt hos ham, fordi jeg valgt at få barnet
Jeg tror du skal læse mit svar en gang til.
Jeg skriver, at du har valgt at få et barn med ham, og dermed har du jo også accepteret hvordan han er som menneske. Uansvarlig og umoden, som du beskriver ham.
Du kan jo ikke gå ud fra, at fordi han var en klaphat i jeres forhold, at så vil han alligevel være en super far.
du kan ikke ændre ham. Det kan ingen, udover ham selv.
Nu er barnet her jo, og derfor må du gøre dit for at få det bedste ud af det. Heriblandt lade far være far. Hvordan skal barnet kunne knytte sig til sin far, hvis der først må være overnatning når barnet er 2 år?
Hvorfor ikke lade ham være alene med barnet nu? Han kan gå en tur med barnevognen, eller du kan handle eller tage et bad?
Måske drikke en kop kaffe med en veninde?
jeg læser bare overhovedet ikke, at far ikke skulle kunne tage vare på barnet, men han skal jo også lige finde sine ben i det her. Alt er jo også nyt for ham.
Selvfølgelig skal samværet være stabilt, men det er jo derfor jeg foreslår helt faste rammer.
F.eks mandag og fredag fra 16 til 18, og så gradvist øge tiden.