For mig er religion kernen til alt det onde, der sker i verden og i mange tilfælde ren hjernevask.
Jeg kommer fra et land, som har været krigsramt i mange år pga. RELIGION. Derfor er jeg ateist med stort A.
Har dog intet imod folk, som er religiøse af de rigtige grunde og som praktiserer deres religion indenfor deres egne 4 vægge. Dvs. Lad være med at fortælle mig om hvor god din religion er og prøve på at overbevise mig at joine dig! Tak!
Når det er sagt, så kommer 2 spørgsmål til dig:
1. Hvordan ville du have håndteret det, hvis din mand var imod det og ikke ville have børnene til at gå i kirke?
2. Hvordan ville du have det med at din mand, som har accepteret din religion, kom hjem en dag og fortalte dig at han vil konvertere til islam eller en anden religion?
Jeg synes ikke det automatisk er hjernevask, det kommer utrolig meget an på hvordan man praktiserer sin tro og det at tro er ikke sort/hvid. jeg snakker ikke om noget med mindre folk selv spørger og ønsker at snakke.
Nu har jeg ikke stået i nogle af situationerne så det er svært at svare
men jeg har stor respekt for min mand og er taknemmelig for hans holdning, og var han imod at børnene kom i kirke var dette respekteret. Hvad jeg selv læser var så op til mig men uden at indvolvere børnene
skulle han udvise interesse for islam var det ok for mig, så længe vi som nu snakker om tingene og finder kompromis. Det gør vi jo også nu og sådan er det på alle områder hvor man har forskellige ønsker og holdninger. Man finder løsninger. Vi har stået i mange hårde situationer og vores forhold har gennemgået en del pga div sygdom osv så det skulle ikke være det som stoppede os og ville gøre alt jeg kunne for at imødekomme de ting som følger med (bla ingen svin, ramadan osv)
Anmeld
Citér