Jeg er åbenbart et offer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2016

Anonym trådstarter

For mig er religion kernen til alt det onde, der sker i verden og i mange tilfælde ren hjernevask. 

Jeg kommer fra et land, som har været krigsramt i mange år pga. RELIGION. Derfor er jeg ateist med stort A. 

Har dog intet imod folk, som er religiøse af de rigtige grunde og som praktiserer deres religion indenfor deres egne 4 vægge. Dvs. Lad være med at fortælle mig om hvor god din religion er og prøve på at overbevise mig at joine dig! Tak! 

Når det er sagt, så kommer 2 spørgsmål til dig: 

1. Hvordan ville du have håndteret det, hvis din mand var imod det og ikke ville have børnene til at gå i kirke?

2. Hvordan ville du have det med at din mand, som har accepteret din religion, kom hjem en dag og fortalte dig at han vil konvertere til islam eller en anden religion?

Jeg synes ikke det automatisk er hjernevask, det kommer utrolig meget an på hvordan man praktiserer sin tro og det at tro er ikke sort/hvid. jeg snakker ikke om noget med mindre folk selv spørger og ønsker at snakke. 

Nu har jeg ikke stået i nogle af situationerne så det er svært at svare 

men jeg har stor respekt for min mand og er taknemmelig for hans holdning, og var han imod at børnene kom i kirke var dette respekteret. Hvad jeg selv læser var så op til mig men uden at indvolvere børnene 

skulle han udvise interesse for islam var det ok for mig, så længe vi som nu snakker om tingene og finder kompromis. Det gør vi jo også nu og sådan er det på alle områder hvor man har forskellige ønsker og holdninger. Man finder løsninger. Vi har stået i mange hårde situationer og vores forhold har gennemgået en del pga div sygdom osv så det skulle ikke være det som stoppede os og ville gøre alt jeg kunne for at imødekomme de ting som følger med (bla ingen svin, ramadan osv) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Så man er et offer hvis man selv spørger ind og selv vælger at komme i kirke og selv tager valg om at deltage. 

Hvir er det ærgeligt at folk sksl fortsætte det negative. Jeg nedgør heller ikke for de valg andre tager 

1. Jeg har da heller ikke nedgjort dig og dine Valg. Men hvad må vi egentlig svarer til din tråd ?

Anmeld Citér

25. juli 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

1. Jeg har da heller ikke nedgjort dig og dine Valg. Men hvad må vi egentlig svarer til din tråd ?

Du mente jeg var et offer og svarede hvorfor jeg ikke ser mig som et offer og heg har da svaret pænt og givet udtryk for at respekt må gå begge veje 

folk må gerne svare men får også svar. Og nogle svar pådutter nogle ting jeg ikke vil påduttes. At have forskellige holdninger er da okay men synes bestemt ikke jeg personligt er et offer når jeg som skrevet selv har opsøgt 

der er kommet nogle råd til situationen som efterspurgt imens der også er kommet negative ting. Havde det været et par som bevidst havde valgt at få børn under udd og derefter fik negative kommentarer fra familie, ville din 1 kommentar så også være at du synes det ville være uansvarligt?  

Anmeld Citér

25. juli 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Du mente jeg var et offer og svarede hvorfor jeg ikke ser mig som et offer og heg har da svaret pænt og givet udtryk for at respekt må gå begge veje 

folk må gerne svare men får også svar. Og nogle svar pådutter nogle ting jeg ikke vil påduttes. At have forskellige holdninger er da okay men synes bestemt ikke jeg personligt er et offer når jeg som skrevet selv har opsøgt 

der er kommet nogle råd til situationen som efterspurgt imens der også er kommet negative ting. Havde det været et par som bevidst havde valgt at få børn under udd og derefter fik negative kommentarer fra familie, ville din 1 kommentar så også være at du synes det ville være uansvarligt?  

Nu starter du fAktisk selv denne tråd, og ja helt ærligt, så læser jeg det som om at du er kommet langt ud i din nye tro. Offer er måske et forkert ord, men jeg havde helt ærligt også som familie medlem stillet spørgsmåls tegn ved det.

Anmeld Citér

25. juli 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Nu starter du fAktisk selv denne tråd, og ja helt ærligt, så læser jeg det som om at du er kommet langt ud i din nye tro. Offer er måske et forkert ord, men jeg havde helt ærligt også som familie medlem stillet spørgsmåls tegn ved det.

Kommet langt ud ? Det er ikke et misbrug vi snakker om, jeg kan ikke se det bekymrende i at man gennem tro vælger at gøre en masse godt for sine medmennesker 

ja jeg har selv lavet indlæg og jeg har da også svaret pænt men en ting er ikke at forholde sig til den frustration, og at nogle vælger at fortsætte den negative retning jeg netop giver udtryk for at jeg er ked af. Ved ikke hvor gavnligt det er 

Anmeld Citér

25. juli 2016

Kattha

Anonym skriver:

Kommet langt ud ? Det er ikke et misbrug vi snakker om, jeg kan ikke se det bekymrende i at man gennem tro vælger at gøre en masse godt for sine medmennesker 

ja jeg har selv lavet indlæg og jeg har da også svaret pænt men en ting er ikke at forholde sig til den frustration, og at nogle vælger at fortsætte den negative retning jeg netop giver udtryk for at jeg er ked af. Ved ikke hvor gavnligt det er 

Må jeg spørge om noget, måske lidt sidespring, men nu bragte du det selv på banen som argument for at du har truffet et godt valg. Hvorfor skal man gennem tro vælge at gøre en masse godt for sine medmennesker? Hvorfor er der brug for tro som katalysator for ens gode hensigter og gerninger? Er almindelig næstekærlighed og medmenneskelighed ikke nok? Skal man have religion til at fortælle en det?

Hvad er der af alle de gode ting, som man ikke selv kan komme frem til/beslutte sig for at gøre?

Anmeld Citér

25. juli 2016

Anonym trådstarter

Kattha skriver:

Må jeg spørge om noget, måske lidt sidespring, men nu bragte du det selv på banen som argument for at du har truffet et godt valg. Hvorfor skal man gennem tro vælge at gøre en masse godt for sine medmennesker? Hvorfor er der brug for tro som katalysator for ens gode hensigter og gerninger? Er almindelig næstekærlighed og medmenneskelighed ikke nok? Skal man have religion til at fortælle en det?

Hvad er der af alle de gode ting, som man ikke selv kan komme frem til/beslutte sig for at gøre?

Selvfølgelig kan man det  

for mig har det altid været vigtigt, de ting jeg går ind for er bare også de ting der er vigtigt i kirken 

gennem kirken har jeg bare ekstra mulighed for at yde noget for andre. Så for mig er det blevet nemmere at gøre mere og noget ud over, så ud over næste kærlighed er der bare anden dybere forståelse for netop næstekærlighed og hvor man går sammen om at lave frivilligt arbejde og hjælpe folk der har det svært. Feks  et marked hvor der bliver doneret til, det kan være alt fra hjemmelavede brød og marmelade til strikkede sokker osv. Alle pengene går til godtgørende formål. Der laves nødhjælpskasser, mad til folk som har brug for det. Et år blev der holdt julefrokost på et lokalt værested for folk som har det hårdt(ville ikke uddybe nærmere af hensyn til de mennesker) men det var så givende at kunne give den ekstra glæde og kærlighed og se hvor meget det betød. 

Personligt synes jeg altid man skal stræbe på næstekærlighed men der er bare et andet ønske om dette i kirken, man mærker end når jeg er andre steder 

håber jeg har fået mig selv forklaret godt nok

Anmeld Citér

25. juli 2016

Muffinmus

Anonym skriver:

Og det er jeg ikke enig med dig i at det er 

Det er ikke subjektivt, kig da på historien..den siger da alt der er at sige om det??

Im man så vælger at ignorere det, er en anden ting. 

Anmeld Citér

25. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Det er måske gavnligt på den måde at du ser at mange andre stiller spørgsmålstegn ved den vej du er på vej udad, at det ikke kun er din familie der gør det.

Så mange besvarer jo dit spørgsmål, omend indirekte.

Anmeld Citér

25. juli 2016

Anonym trådstarter

Viwisa skriver:

Det er ikke subjektivt, kig da på historien..den siger da alt der er at sige om det??

Im man så vælger at ignorere det, er en anden ting. 

Jeg ignorerer intet jeg er bare ikke enig med dig i din udtalelse

vi må nok bare blive enige om at vi ikke er enige eller bliver det. For jeg er bestemt ikke enig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.