Jeg er åbenbart et offer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Det havde en hel del med opslaget at gøre. Jeg spurgte ind til dit opslag. Færdig. Move on 

Det fint 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Vivienne skriver:

Ville du i så fald også konvertere til islam? For det ville du jo blive nødt til hvis du skal gifte dig med en troende muslim. 

En mandlig muslim må gerne gifte sig med en af "bogens folk" dvs. Kristen eller jøde 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Jeg ved ikke, om du er et offer, men jeg har da ondt af dig. I min optik har man en brist i større eller mindre grad, hvis man har behov for at finde styrke og støtte i en tro, jeg ser det som en form for ansvarsfraskrivelse. Jeg er (overraskende nok) ikke-troende, jeg tror 100% på at jeg kan styre og påvirke min egen skæbne, og at mine valg giver egne konsekvenser uafhængigt af udefrakommende kræfter.

Synes det er en afsindig arrogant udtalelse. Så mere end 8 ud af 10 af verdens 7 milliarder har en brist?...

Anmeld Citér

26. juli 2016

Miti's mama

Hej,

Først et kæmpe kram herfra. Jeg er selv medlem af samme kirke. Det er et bevidst valg og noget som jeg har haft enorm glæde af i mit liv. Men det er svært at være religiøs i Danmark, og der er desværre mange der er nedladende... ved ikke helt hvorfor de synes det er nødvendigt. Har også familie der ikke er begejstrede.

Til alle dem der taler ned om trådstarteren herinde... hvorfor??? Jeg kan ikke forstå det. Det er vel det samme at gå i kirke (og nej, det er virkelig ikke en sekt), som det er at meditere dagligt, være hardcore gymnast eller noget helt tredje??? Det er en måde at leve sit liv på som gør en lykkelig og det er der vel ikke andre der skal blande sig i?

Kudos til trådstarteren for at tage liv og lykke i egne hænder og gøre det som føles godt i hendes liv.

Hvorfor skal vi være så onde ved hinanden?

Anmeld Citér

26. juli 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Du har et behov for at fortælle hele familien du går den vej, men reagere negativt i det du ikke bliver modtaget af varme hele vejen rundt? Det var ikke for at lukke galde ud og jeg har masser af hjerte rum selv uden religion i mit liv  Du vælger at gå ind i en religion min pointe var at der ikke var grund til at skulle informere alle om det 

Må man fortælle sine omgivelser, at man har meldt sig ind i et politisk parti og finder en masse glæde og mening i det? At man er medlem af en miljøorganisation , Venligboerne, en naturistklub - og at det er grunden til, man deltager i arrangementer hver torsdag? Er det ok at blive indigneret eller såret, når andre reagerer med holdningen, at man er en stakkel med en brist? 

Folk behøver næppe reagere med varme, men simpel respekt ville være klædeligt. Med mindre, man mener, at man har patent på sandheden, hvilket sjovt nok er det, mange klandrer religiøse for. Du bor i et glashus og kaster med sten. 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Må man fortælle sine omgivelser, at man har meldt sig ind i et politisk parti og finder en masse glæde og mening i det? At man er medlem af en miljøorganisation , Venligboerne, en naturistklub - og at det er grunden til, man deltager i arrangementer hver torsdag? Er det ok at blive indigneret eller såret, når andre reagerer med holdningen, at man er en stakkel med en brist? 

Folk behøver næppe reagere med varme, men simpel respekt ville være klædeligt. Med mindre, man mener, at man har patent på sandheden, hvilket sjovt nok er det, mange klandrer religiøse for. Du bor i et glashus og kaster med sten. 

Rigtig godt skrevet 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Anonym trådstarter

Tatarata skriver:

Hej,

Først et kæmpe kram herfra. Jeg er selv medlem af samme kirke. Det er et bevidst valg og noget som jeg har haft enorm glæde af i mit liv. Men det er svært at være religiøs i Danmark, og der er desværre mange der er nedladende... ved ikke helt hvorfor de synes det er nødvendigt. Har også familie der ikke er begejstrede.

Til alle dem der taler ned om trådstarteren herinde... hvorfor??? Jeg kan ikke forstå det. Det er vel det samme at gå i kirke (og nej, det er virkelig ikke en sekt), som det er at meditere dagligt, være hardcore gymnast eller noget helt tredje??? Det er en måde at leve sit liv på som gør en lykkelig og det er der vel ikke andre der skal blande sig i?

Kudos til trådstarteren for at tage liv og lykke i egne hænder og gøre det som føles godt i hendes liv.

Hvorfor skal vi være så onde ved hinanden?

Tak 

og ja for mig var det eneste rigtige, jeg har kun mødt hjertelige mennesker i vores menighed. Folk fra alle samfundslag og aldersgrupper, men ingen er hævet over andre og man kan mærke at folk både har en dyb respekt for hinanden og et stærkt og dybt vidnesbyrd. Jeg elsker at være i kirken trods udfordringer med at have børn med, og føler mig altid beriget i et eller andet omfang. 

Vidste folk mere om kirken tror jeg der var langt færre med en negativitet

må jeg skrive en PB til dig  

Anmeld Citér

26. juli 2016

Miti's mama

Anonym skriver:

Tak 

og ja for mig var det eneste rigtige, jeg har kun mødt hjertelige mennesker i vores menighed. Folk fra alle samfundslag og aldersgrupper, men ingen er hævet over andre og man kan mærke at folk både har en dyb respekt for hinanden og et stærkt og dybt vidnesbyrd. Jeg elsker at være i kirken trods udfordringer med at have børn med, og føler mig altid beriget i et eller andet omfang. 

Vidste folk mere om kirken tror jeg der var langt færre med en negativitet

må jeg skrive en PB til dig  

Det må du meget gerne 

Ja desværre er der en del uvidenhed. Men tror meget af det er fordi danskerne generelt ikke taler om religion, det er lidt taboo. Så bliver viden om nogle lidt mindre kendte kirker rodet sammen og fantastisk gjort en smule... 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Anonym trådstarter

Tatarata skriver:

Det må du meget gerne 

Ja desværre er der en del uvidenhed. Men tror meget af det er fordi danskerne generelt ikke taler om religion, det er lidt taboo. Så bliver viden om nogle lidt mindre kendte kirker rodet sammen og fantastisk gjort en smule... 

Ja tror jeg du har ret i  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.