Jeg er åbenbart et offer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2016

Sprit25

Anonym skriver:

Du har en brist/mangel, som du har brugt lang tid på at få dækket ind, og det lyder bestemt ikke som om, det er lykkedes for dig, du hviler jo slet ikke i dig selv og din beslutning. 

Du søger desperat - hvorfor? 

Citat "De fleste mennesker finder tryghed i et eller andet, det kan være tro, faste rutiner hver dag, ens arbejdsliv, venner eller familie, ens partner osv osv":

Ja, det finder de fleste normale/rationelt tænkende personer tryghed og tilfredshed i, men du flagrer rundt i religioner, sætter dig i en periode på en specifik, hvorefter du måske prøver en ny.

Hvad er det, du søger? Hvad mangler du? 

Jeg synes netop, at du ansvarsfraskriver, når du lader det være op til en trosretning at forsøge at dække dit behov, en krykkestok du kan støtte dig til, når du er svag, i stedet for at skue indad og arbejde med dig selv, finde ro og hvile i dig selv.

Prøv at reflektere over mine ord i stedet for at blive vred, det rører åbenbart noget i dig!?

Ønsker dig alt godt fremover, men håber du når dertil for din egen skyld og ikke for at tækkes et indspist samfund med dikterede regler.

Ih hvor er du strid! 

Jeg synes simpelthen ikke det er i orden at snakke sådan! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2016

Sandratoft

Diosa85 skriver:

1. Fair nok. 

2. Men når du gemmer dig bag anonymiteten fremstår du usikker og flov over dit valg af trosretning. 

Synes jeg da er synd når den betyder så meget for dig. 

Anonymitetknapppen er da noget så ligegyldig. det er kun dig der tillægger den en betydning, og hvorfor skal den trækkes ned over ts? 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Diosa85

Sandratoft skriver:

Anonymitetknapppen er da noget så ligegyldig. det er kun dig der tillægger den en betydning, og hvorfor skal den trækkes ned over ts? 

Det er nok som man ser betydningen af den. Jeg siger intet negativt eller nedladende om ts selvom jeg har en klar holdning til religion. Så er det hendes tro og hendes valg. Derfor synes jeg det er synd hun fremstår usikker og flov over et valg som er så vigtigt for hende

Anmeld Citér

26. juli 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Du har en brist/mangel, som du har brugt lang tid på at få dækket ind, og det lyder bestemt ikke som om, det er lykkedes for dig, du hviler jo slet ikke i dig selv og din beslutning. 

Du søger desperat - hvorfor? 

Citat "De fleste mennesker finder tryghed i et eller andet, det kan være tro, faste rutiner hver dag, ens arbejdsliv, venner eller familie, ens partner osv osv":

Ja, det finder de fleste normale/rationelt tænkende personer tryghed og tilfredshed i, men du flagrer rundt i religioner, sætter dig i en periode på en specifik, hvorefter du måske prøver en ny.

Hvad er det, du søger? Hvad mangler du? 

Jeg synes netop, at du ansvarsfraskriver, når du lader det være op til en trosretning at forsøge at dække dit behov, en krykkestok du kan støtte dig til, når du er svag, i stedet for at skue indad og arbejde med dig selv, finde ro og hvile i dig selv.

Prøv at reflektere over mine ord i stedet for at blive vred, det rører åbenbart noget i dig!?

Ønsker dig alt godt fremover, men håber du når dertil for din egen skyld og ikke for at tækkes et indspist samfund med dikterede regler.

Hold da op nogle hårde ord. Helt seriøst. En brist, hvorfor? 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Anonym trådstarter

Mami skriver:

Intet dansk samfund diktere momoner. Det er et meget aktivt valg man tager. 

Ts fortaeller hun er glad for sin beslutning, har fundet Ro. Hvorfor skulle hun saa lede videre? 

Du finder ro i selvdyrkelse og det spirtuelle (indre ro mm) og menter ts skal gaa den vej for ellers er hun usikker? 

Hun skriver IKKE en eneste gang hun flakker, hun skriver hun altid har troet men nu har fundet sin rette hylde hvordan faar du det til en brist? 

Syntes du emmer af arrogance, du mener du har fundet din vej og du ved at det virker, saa derfor kan religion ikke vaere rigtigt for andre? 

Ts skriver meget tydeligt hvad formaalet med traaden er, nemlig hvordan tackles svigermor og hendes tilsvininger. 

Traaden er saa drejet hen paa ts skal forsvarer hendes valg for jer herinde ogsaa og at hun er et usikkert menneske? 

Jeg bor i usa. Bag mig bor en flok hinduer, overfor en flok katolikker og ved siden af mormoner,de har mange boern, men var de foerste til at hjaelpe med at flytte ind og kommer jaevlingt forbi for at hoerer om jeg er faldet godt til eller er ensom. 

Det ligger saa ekstremt dybt i de her mennesker at de skal give naeste kaerlighed at jeg kun misunde det, de har en ro jeg ikke har oplevet hos nogle andre og som jeg kun haabe paa at faa. 

For god ordens skyld tror jeg paa energier, det har intet med gud osv at goere. 

Tak for dit indlæg, det rør mig meget og jeg er meget taknemmelig for din opbakning. 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes, du udviser ekstrem arrogance og mangel på respekt over for TS. Hun har fundet ro og svar på sin måde - den ligner ikke min eller din, men den er hendes. 

Havde jeg fundet ro hos en mand eller i et job efter lang tids søgen, ville det stadig og i høj grad såre mig og gøre mig oprørt, hvis andre så mig som et offer eller som en, der havde en brist. Det er jo kun, fordi du opfatter religiøsitet som noget negativt, at du dømmer hende for hendes valg - præcis, som havde hun fundet en voldelig mand. 

Jeg er ikke religiøs, men jeg håber ikke, at jeg nogensinde bliver så skråsikker som du vedrørende andres veje til ro og sjælefred. Det er jo ikke just et unikt fænomen, at mennesker finder svar og ro i deres tro. Men i DK er religiøsitet tydeligvis det største tabu. 

Tak for din opbakning 

jeg er meget glad for mit valg, og min mand mærker tydeligt hvad det giver af positive sider i vores hjem og for vores børn 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Ih hvor er der nogle stride svar herinde! At sige du har en brist er simpelthen ikke i orden! 

Jeg synes det er smukt du tror på noget og jeg ville ønske jeg troede på noget. 

Nu kender jeg ikke meget til mormoner, men jeg har holdning at alt religion der bliver ekstrem er farlig. Derudover forstår jeg ikke religioner der sætter en masse begrænsninger. 

Min mand, er som SandraToft, gammel vidne. En forhistorie han faktisk er stolt af. Han er ikke døbt ind i det og derfor må vi se hele hans familie. Hans mor er stadig vidne men hun fejre jul og fødselsdage. Der er grader af religion men alle hører kun om dem der bruger den ondt. Og der kan man i min optik diskuterer om de inderst inde er så troende. 

If your religion is worth killing for, please start worth yourself

Tak for dit svar 

alt kan drejes og bruges negativt, og ja alt kan blive farligt når det bliver ekstremt. Feks er der udspringere fra kirken (de har intet med den oprindelig kirke at gøre) hvor de bor væk fra samfundet i grupper og hvor det er utrolig ekstremt og hvor kvinderne ikke har lov at forlade menigheden. Der var medlemmer som ønskede at søge væk der blev reddet( har været i medierne) alt religion bliver farligt når det bliver ekstremt og hvor der bliver brugt onde hensigter tvang/magt/vold mm 

IS gør jo også frygtelige ting men beskriver jo ikke hvordan alle muslimer er. Har mødt utrolig søde dejlige muslimske folk fyldt med hjertevarme 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Det er nok som man ser betydningen af den. Jeg siger intet negativt eller nedladende om ts selvom jeg har en klar holdning til religion. Så er det hendes tro og hendes valg. Derfor synes jeg det er synd hun fremstår usikker og flov over et valg som er så vigtigt for hende

Jeg er ikke usikker eller flov

kunne det tænkes at min anonymitet bla er af hensyn til min familie og bla svigermor og andre som omtales ? Der er mange andre årsager end man er usikker og flov 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Jeg er ikke usikker eller flov

kunne det tænkes at min anonymitet bla er af hensyn til min familie og bla svigermor og andre som omtales ? Der er mange andre årsager end man er usikker og flov 

Fair nok. Som tidligere nævnt så nedgøre jeg hverken dig eller din tro. 

Ser nok bare meget anderledes på det end du gør. Men lad det så ligge. 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Fair nok. Som tidligere nævnt så nedgøre jeg hverken dig eller din tro. 

Ser nok bare meget anderledes på det end du gør. Men lad det så ligge. 

Skriver jeg heller ikke du gør  

jeg fortæller dig også bare at der er andre årsager til at bruge anonymitetsfunktionen end usikkerhed og flovhed 

hvad du udleder af det kan jeg ikke ændre på, kun fortælle at det ikke forholder sig sådan og at du ser det anderledes er okay men du kan ikke pålægge mig de følelser, jeg ikke har  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.