Anonym skriver:
Tak må nok også blive det jeg gør. Hvad andre vælger er deres sag. Spørger folk pænt svarer jeg gerne men ellers blander jeg ikke folk ind i mit valg, eller påstår at det er den eneste sandhed. Det er det rigtige for mig men det er det ikke nødvendigvis for andre
Måske er det netop derfor folk mener at du er et offer?
Hvis du er stolt af din tro og mener at det er det bedste for dig, hvorfor skulle det så ikke også være det bedste for alle andre?
Når du skriver sådan, lyder det meget pragmatisk, men du kommer også til at lyde usikker.
Når du har valgt en mere "radikal" tro end eks folkekirken, hvordan kan du så leve med at din mand ikke er medlem? Er der virkelig plads til det inden for dén trosretning? For ud fra det jeg kender til den tro, bliver man netop udelukket(de lader som om man ikke eksisterer) af de andre medlemmer, hvis man ikke følger de regler der er.
Sagt på en anden måde, det kan godt være at du har plads til at din mand ikke er medlem, at du ikke synes man behøver at betale tiende, men er du sikker på de andre medlemmer i Danmark og udlandet bakker dig op? Det tror jeg desværre ikke de gør. Måske gør de i starten for at få dig med "indenfor", men så tror jeg desværre du vil blive stillet over for et valg. Et valg om at tilpasse dig. Det er det dem jeg kender har oplevet. Og dén kulde man kan få at føle som "isoleret" er ikke at spøge med.
Anmeld
Citér