lineog4 skriver:
Han står ikke dårligere for han det er ikke et skal han skal komme, man kan ikke kræve samvær.
Men han vil høre nogle voksne mennesker som ingen følelser har i klemme, der med viden og erfaring kan fortælle ham hvad der er bedst for hans barn, ikke hvad der er bedst for dig eller ham, men hvad der er bedst for hans barn. Du vil have gjort alt hvad du kan og kan forklare farmor det, og samtidig give hende ret til samvær, jeg tænker hun er bekymret for sin søn og det er i og for sig forståeligt og hun ønsker af dig du passer på ham i processen, men lige så vel som hun er mor så er du også og dit ypperste job er at gøre det bedste for dit barn i processen og det er at du får det godt. Ja det bedste for dit barn er at have kontakt med både mor og far, men du er den eneste stabile, du er primærperson alene så det bedste for dit barn er du har set godt.
På mandag ringer du til statsamtet, vær modig og tænk det er det bedste, I har en masse i klemme og kan ikke tale samvær uden han får ondt i hovedet. I statsamtet er der intet i klemme og eneste mål er at lave en samværsaftale som er bedst for jeres barn, ikke at få at vide hvorfor han gik, ikke at få ham tilbage, ikke at få ham til at være mere far end han kan klare, men alene at få en samværsaftale som passer til jeres barn, dig og ham
Jeg tror, du misforstår mig. Han står dårligere i forhold til, at han ikke længere bare kan skrive dagen før og så forvente samvær, pludselig vil det være fastsat, at han skal have hveranden lørdag fx. Det synes jeg faktisk lyder rart, så har jeg noget at kunne forholde mig til.
Jeg tror, du forveksler mig med en anden. Min x har ikke en fødselsdepression, så forventer da ikke, at hans mor mener, at jeg skal tage hensyn til ham i processen. Han får det jo lige netop, som han ønsker lige nu, så kunne ikke tage mere hensyn.
Måske det var en ide, at han tog en med, når han havde vores barn, så jeg ikke behøvede at være der. Så kan vi få lidt afstand til hinanden, mens statsforvaltningen behandler vores sag - det kan tage flere måneder, kan jeg læse mig frem til.