Problemer med xkæresten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Havde det været mig der stod i din situation. Og han sagde han skriver når han kommer. Så en eller anden dag han gjorde det så havde jeg bare skrevet tilbage "ærgerligt jeg er ikke hjemme Idag." Koldt ja. Men måske han så kunne forstå st det er vigtigt med faste aftaler. 

Han mener i er voksne mennesker siger du? Det er jo langt fra en voksen handling han har lavet ved at tage på kursus og sende sådan en besked og samtidig ikke gide samarbejde. 

Kontakt statsforvaltningen og fortæl du gerne vil have hjælp til samvær. Så kontakter de ham og møder han ikke op osv. Så er det dem der skal kæmpe med ham og ikke dig i samme forstand. 

Udover det er jeg meget enig med Line om at du ikke skal være der når han endelig har samvær. 

Sådan har jeg også allermest lyst til at skrive... Jeg føler måske lidt, at han udnytter, at han ved, jeg stadig er glad for ham...

Men jeg er bange for at han smutter, hvis jeg kontakter statsforvaltningen. De vil jo helt sikkert kræve mere end jeg gør. 

Jeg har bare ikke andre, der kan være her i det tidsrum, der normalt passer ham at kigge forbi 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Dun skal heller ikke presse til mere samvær, du skal sætte rammerne for samvær alla; jeg forventer du kommer hver onsdag kl 15.30-20, kan du ikke giver du lige lyd og senest dagen før for jeg har andre planer som så skal ændres. Hvis du får lyst til mere end onsdag, kan du lige høre om det passer ind i mine planer.

Og ja måske har hans mor ret, måske han sp forsvinder for en periode for måske har han det skidt (hvis du er den jeg tænker du er talte I fx om fødselsdepression). Men du skal ikke ryge med ned i faldet, du må gro lidt hård hud og huske på dig selv og aå lad de omkring ham passe på ham. Din primære opgave er at passe på baby og for at kunne det skal du passe på dig selv. Og omvendt så i din snak om samvær, snak om hvorfor han ikke ville forholdet presser du ham også væk, måske med en fast aftale og en udgave af samvær hvor du ikke er der, så bliver det struktureret nok for ham til han bare gør det. 

Derudover ville jeg hvis jeg var dig tilbyde farmor/farfar en samværsordning, ikke til at snakke om ham men til at få er forhold til barnebarnet. 

Og så ville jeg hvis overhovedet muligt, skrive mine bekymringer ned, fortælle dem til en tæt veninde mm. Men simpelthen lukke ned for snakken til ham og til hans familie, snakken med dem handler om det fælles I har nemlig det skønne skønne barn, hvad nyt har det lært, sjove historier, billeder hvad ved jeg. 

Jeg siger ikke du skal lade han sejle i sin egen sø og dog alligevel. I en periode mp andre passe på ham, for i den periode skal du passe på dig selv og ikke mindst finde dig selv i rollen som enlig mor og en der er stolt af det

Det har jeg desværre prøvet, men han påpeger konstant, at sådan kan han ikke planlægge sit liv. Han har andre ting, han skal. 

Men du har helt ret - han skal have lov til at sejle sin egen sø. Og når alt kommer til alt, så tænker jeg også, at hvis han vil smutte, fordi der bliver sat lidt krav til sammenhæng, så er det bedst for barn på længere sigt, at han ikke er der. 

Anmeld Citér

9. juli 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Sådan har jeg også allermest lyst til at skrive... Jeg føler måske lidt, at han udnytter, at han ved, jeg stadig er glad for ham...

Men jeg er bange for at han smutter, hvis jeg kontakter statsforvaltningen. De vil jo helt sikkert kræve mere end jeg gør. 

Jeg har bare ikke andre, der kan være her i det tidsrum, der normalt passer ham at kigge forbi 

Jamen hvis han smutter. Så er det ham der er en idiot. Forstår udemærket du gerne vil have han er far for jeres baby. Men hvis han ikke ønsker det så er han bare en kæmpe spasser og kan jo desværre ikke tvinge ham 

Du misforstår. Han skal have lov at være alene sammen med baby. Uden at blive overvåget af andre :-)

Anmeld Citér

9. juli 2016

Guldlok88

Hvis han smutter, så vil han jo ikk barnet.. Hvad vil du gøre når han skal have barnet til overnatning og han igen vil styre det hele? Hvornår det skal være, skriver dagen før... 

Anmeld Citér

9. juli 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Jamen hvis han smutter. Så er det ham der er en idiot. Forstår udemærket du gerne vil have han er far for jeres baby. Men hvis han ikke ønsker det så er han bare en kæmpe spasser og kan jo desværre ikke tvinge ham 

Du misforstår. Han skal have lov at være alene sammen med baby. Uden at blive overvåget af andre :-)

Helt enig! 

Det har jeg prøvet før og der blev han gal, da jeg ville gå. 

Anmeld Citér

9. juli 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Helt enig! 

Det har jeg prøvet før og der blev han gal, da jeg ville gå. 

Ej men altså nu må han da styrer sig. 

Han gider ikke høre på dig når du er der men vil heller ikke have at du ikke er der. 

For mig at høre så er han kun ude på at køre et magtspil mod dig fordi han ved han kan. 

Du må slå i bordet nu og kontakte SF på mandag. Også må han smutte og være tøsefornærmet. Det vigtigste er jeres barn og det er ikke godt for det med så megen negativitet og ustabilitet. 

Anmeld Citér

9. juli 2016

modesty

Du skal ikke begynde at spille spil med at sige at han ikke kan komme o.s.v. DU skal være den voksne her, og det bliver du ikke af den slags.

Du bliver nødt til at være modig. Selvom du er bange for konsekvensen, så skal du kontakte statsforvaltningen og bede dem om at lave en aftale med ham. Situationen er uholdbar som den er nu, og det ved du også godt. Det vil tage en byrde fra dine skuldre at der er en statslig autoritet inde over, som sørger for at tage kontakt til ham og fortælle ham hvad han er forpligtet til i forhold til sit barn.

PS: Og derudover vil jeg sige at når han bliver gal fordi du vil gå, så handler det nok om at han er bange for at være alene sammen med en lille baby hvis det ikke er noget han er vant til. Der tænker jeg at du må støtte ham i at lære hvad det vil sige at være alene med baby. F.eks ved at blive i lejligheden men gå ind i et andet rum. Selvom han er en røv, så vil det være stærkt af dig at kunne tage hensyn til babys tryghed. Og det er ikke trygt for baby at være alene med en far som går i panik fordi han ikke ved hvad han skal gøre.

Anmeld Citér

9. juli 2016

lineog4

Anonym skriver:

Du skal ikke lyve, er du hjemme er han vel velkommen hvis det selvsagt passer dig - for det er faktisk også okay at sige: ved du hvad jeg er aå sindsyg træt har ikke sover i nat og lillefisen er på hele tiden, så jo du kan komme hvis det betyder jeg kan tage en lur, for ellers kan jeg ikke overskue besøg. Det vigtigste er ærlighed. 

Og ja måske smutter han når statsamtet kommer ind over, men igen lige nu skal su passe på dig selv for at kunne passe på baby. Og statsamtet kan opstille en struktur foe samvær og tale logisk, men de kan ikke kræve han kommer. Desværre har børn i DK ingen ret til at se deres forældre hvorimod forældre har ret til at se deres børn. Så han bliver ikke dårligere stillet af statsamtet kommer ind over, du får bare en hjælp til at skabe en struktur og blive mere klar i spyttet. 

Hvis han er bange for at være alene med baby, så sid i køkkenet, på soveværelset eller hvor der nu er plads. Smid benene op og lav noget du har behov for. Var I et par så ville det også ske når han kom hjem, du ville måske lave mad mens han havde baby, du ville tage er bad, gå længe på toilettet, halvsove i en stol mm. Og med tiden bliver han tryg ved at være alene og så kan du lige så stille bevæge dig ud af døren. Og når baby sover så giv hinanden fri, I skal ikke sidde og tale, du skal lave de ting du normalt laver når baby sover, og ja far må så underholde sig selv. På sigt kan målet sagtens være I skal blive gode venner der kan tale venskabeligt om jeres liv, om jeres fælles barn mm. Men lige nu er du såret og den small talk kan du ikke for der er kun et spørgsmål der brænder sig på: hvorfor gik du? Hvad med fremtiden? Og det er ikke konstruktivt at tale om nu. Måske han også vil have lyst til at komme oftere hvis han ikke skal forholde sig til dig og din sorg. 

Men ja som Modesty skriver: vær modig

Anmeld Citér

9. juli 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Du skal ikke lyve, er du hjemme er han vel velkommen hvis det selvsagt passer dig - for det er faktisk også okay at sige: ved du hvad jeg er aå sindsyg træt har ikke sover i nat og lillefisen er på hele tiden, så jo du kan komme hvis det betyder jeg kan tage en lur, for ellers kan jeg ikke overskue besøg. Det vigtigste er ærlighed. 

Og ja måske smutter han når statsamtet kommer ind over, men igen lige nu skal su passe på dig selv for at kunne passe på baby. Og statsamtet kan opstille en struktur foe samvær og tale logisk, men de kan ikke kræve han kommer. Desværre har børn i DK ingen ret til at se deres forældre hvorimod forældre har ret til at se deres børn. Så han bliver ikke dårligere stillet af statsamtet kommer ind over, du får bare en hjælp til at skabe en struktur og blive mere klar i spyttet. 

Hvis han er bange for at være alene med baby, så sid i køkkenet, på soveværelset eller hvor der nu er plads. Smid benene op og lav noget du har behov for. Var I et par så ville det også ske når han kom hjem, du ville måske lave mad mens han havde baby, du ville tage er bad, gå længe på toilettet, halvsove i en stol mm. Og med tiden bliver han tryg ved at være alene og så kan du lige så stille bevæge dig ud af døren. Og når baby sover så giv hinanden fri, I skal ikke sidde og tale, du skal lave de ting du normalt laver når baby sover, og ja far må så underholde sig selv. På sigt kan målet sagtens være I skal blive gode venner der kan tale venskabeligt om jeres liv, om jeres fælles barn mm. Men lige nu er du såret og den small talk kan du ikke for der er kun et spørgsmål der brænder sig på: hvorfor gik du? Hvad med fremtiden? Og det er ikke konstruktivt at tale om nu. Måske han også vil have lyst til at komme oftere hvis han ikke skal forholde sig til dig og din sorg. 

Men ja som Modesty skriver: vær modig

Han har ikke lyst til at komme mere, da vi gik fra hinanden skrev han, at han gerne ville kigge forbi en aften om måneden for at se den lille. Det er efterfølgende, at jeg har fået ham med på at komme mere... 

Statsamtet vil vel sige, at vi skal have fastsat en fast dag og ikke så sjældent som nu, så han står vel svagere i og med at han ikke selv kan styre, hvornår og hvor længe han gider være her...

Jeg vil ikke lyve, men kan godt have lyst til det... Jeg ønsker bestemt kun det bedste for vores barn, og det er da helt sikkert at have en far i sit liv.  

Anmeld Citér

9. juli 2016

Guldlok88

Anonym skriver:

Han har ikke lyst til at komme mere, da vi gik fra hinanden skrev han, at han gerne ville kigge forbi en aften om måneden for at se den lille. Det er efterfølgende, at jeg har fået ham med på at komme mere... 

Statsamtet vil vel sige, at vi skal have fastsat en fast dag og ikke så sjældent som nu, så han står vel svagere i og med at han ikke selv kan styre, hvornår og hvor længe han gider være her...

Jeg vil ikke lyve, men kan godt have lyst til det... Jeg ønsker bestemt kun det bedste for vores barn, og det er da helt sikkert at have en far i sit liv.  

Det bedste for barnet er at have en far i sit liv der vil barnet! En der sætter barnets behov før sine egne.. Ikk en der har lyst til at se barnet, når det passer ham.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.