Anonym skriver:
Sådan har jeg også allermest lyst til at skrive... Jeg føler måske lidt, at han udnytter, at han ved, jeg stadig er glad for ham...
Men jeg er bange for at han smutter, hvis jeg kontakter statsforvaltningen. De vil jo helt sikkert kræve mere end jeg gør.
Jeg har bare ikke andre, der kan være her i det tidsrum, der normalt passer ham at kigge forbi 
Du skal ikke lyve, er du hjemme er han vel velkommen hvis det selvsagt passer dig - for det er faktisk også okay at sige: ved du hvad jeg er aå sindsyg træt har ikke sover i nat og lillefisen er på hele tiden, så jo du kan komme hvis det betyder jeg kan tage en lur, for ellers kan jeg ikke overskue besøg. Det vigtigste er ærlighed.
Og ja måske smutter han når statsamtet kommer ind over, men igen lige nu skal su passe på dig selv for at kunne passe på baby. Og statsamtet kan opstille en struktur foe samvær og tale logisk, men de kan ikke kræve han kommer. Desværre har børn i DK ingen ret til at se deres forældre hvorimod forældre har ret til at se deres børn. Så han bliver ikke dårligere stillet af statsamtet kommer ind over, du får bare en hjælp til at skabe en struktur og blive mere klar i spyttet.
Hvis han er bange for at være alene med baby, så sid i køkkenet, på soveværelset eller hvor der nu er plads. Smid benene op og lav noget du har behov for. Var I et par så ville det også ske når han kom hjem, du ville måske lave mad mens han havde baby, du ville tage er bad, gå længe på toilettet, halvsove i en stol mm. Og med tiden bliver han tryg ved at være alene og så kan du lige så stille bevæge dig ud af døren. Og når baby sover så giv hinanden fri, I skal ikke sidde og tale, du skal lave de ting du normalt laver når baby sover, og ja far må så underholde sig selv. På sigt kan målet sagtens være I skal blive gode venner der kan tale venskabeligt om jeres liv, om jeres fælles barn mm. Men lige nu er du såret og den small talk kan du ikke for der er kun et spørgsmål der brænder sig på: hvorfor gik du? Hvad med fremtiden? Og det er ikke konstruktivt at tale om nu. Måske han også vil have lyst til at komme oftere hvis han ikke skal forholde sig til dig og din sorg.
Men ja som Modesty skriver: vær modig
Anmeld
Citér