Problemer med xkæresten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2016

RosSofi

Jeg tænker flere ting.

1. Selvfølgelig skal du ikke indrette dit liv efter ham og hans uforudsigelighed. I er skilt/bor hver for sig. Du har dit liv, han har hans og det er rimeligt, at i laver aftaler, der bliver overholdt og respekteret af jer begge to.

2. Jeres romantiske forhold er forbi. Det er du nødt til at affinde dig med og du skal ikke benytte samværet som påskud for at diskutere det med ham/udbede forklaringer eller andet. Du er nødt til at acceptere, at han ikke længere vil dig. Det er rigtigt hårdt, men har du brug for hjælp må du tale med dine nærmeste, en psykolog mm.

3. Nu ved jeg ikke, hvor gammelt jeres barn er. Men altså, hvis det er en baby, og det er derfor samværet foregår hos dig, så tænker jeg, at der må skulle mere samvær til (i hvert fald her i starten) end et besøg hver tredje uge. Så lille et barn lærer ikke at knytte sig til sin far hver tredje uge. Og igen, jeg ved godt, at det er rigtigt besværligt hvis han ikke vil komme mere end det. Men så bør i nok overveje, hvis skyld samværet er for. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2016

Anonym trådstarter

mpr skriver:

SÅ smid en besked og sig han skal skrive de ugedage han har planer om at komme og klokkeslet til og fra, jeg kan ikke selv med uforudsigelighed, så der kan jeg godt følge dig. Og så gør klart at han er alene med barnet, du laver noget andet imens. 

Alt ud over det kommer han simpelthen ikke ind, forklar på sms at du ikke vil holde hans barn væk fra ham, men du kan ikke have den usikkerhed omkring hvornår han kommer. Og sig at de dage han vælger er faste fremover, indtil han har overskud til at sætte sig ned og snakke med dig om en mere realistisk samværs aftale. 

Jeg har i dag konfronteret ham og den eneste dag, han kunne fast, var lørdag, men da han ønskede at lave andre ting i weekenderne, så kommer han nu kun hver 6. lørdag ... :/

Anmeld Citér

13. juli 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Jeg har i dag konfronteret ham og den eneste dag, han kunne fast, var lørdag, men da han ønskede at lave andre ting i weekenderne, så kommer han nu kun hver 6. lørdag ... :/

Så det far i statsforvaltningen. Det er ikke i jeres barns bedste tarv kun at se sin far hver 6. lørdag. Det forvirrer mere end det gavner 

Anmeld Citér

13. juli 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Så det far i statsforvaltningen. Det er ikke i jeres barns bedste tarv kun at se sin far hver 6. lørdag. Det forvirrer mere end det gavner 

Jeg prøver, men kan statsforvaltningen gøre noget? 

Anmeld Citér

13. juli 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Jeg prøver, men kan statsforvaltningen gøre noget? 

Ja de kan sætte krav til samvær for ham som han skal overholde. Hvad er sker hvis de ikke overholdes det kan de bedre svare på end jeg kan 

Anmeld Citér

13. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Kontakt statsforvaltningen. 

Enten vil han være far eller også vil han ikke!

Anmeld Citér

13. juli 2016

Dorthe1986

Diosa85 skriver:

Ja de kan sætte krav til samvær for ham som han skal overholde. Hvad er sker hvis de ikke overholdes det kan de bedre svare på end jeg kan 

Jeg må lige rette en gang. Samvær er en ret ikke en pligt. De kan fastsætte samvær for ham, dvs. Samvær han har ret til, det vil sige så mor ikke kan forhindre ham. Men de vil aldrig kunne tvinge ham til at se sit barn oftere end det han vil. Dog kan det hjælpe når han hører en udefra forklare at det ikke er godt for barnet. Men han vil altid selv kunne bestemme om han vil eller ej. Men det vil gavne mor at tage i sf da der så kommer en resolution. Og så kan får kun holde sig til den. Desværre kan man ikke stille noget op for hvis han ikke vil. 

Det er bare så synd. 

Anmeld Citér

14. juli 2016

Diosa85

Dorthe1986 skriver:

Jeg må lige rette en gang. Samvær er en ret ikke en pligt. De kan fastsætte samvær for ham, dvs. Samvær han har ret til, det vil sige så mor ikke kan forhindre ham. Men de vil aldrig kunne tvinge ham til at se sit barn oftere end det han vil. Dog kan det hjælpe når han hører en udefra forklare at det ikke er godt for barnet. Men han vil altid selv kunne bestemme om han vil eller ej. Men det vil gavne mor at tage i sf da der så kommer en resolution. Og så kan får kun holde sig til den. Desværre kan man ikke stille noget op for hvis han ikke vil. 

Det er bare så synd. 

Det var måske også lidt forkert formuleret det jeg skrev kan jeg godt se. For selvfølgelig kan han ikke tvinges. 

Men som du selv siger og det jeg mente var også at de kan lave en samværsordning for dem som han jo gerne skal holde. Men gør han ikke det så har hun ret til at afvise de der løse aftaler han selv kommer med hele tiden, 

det er synd for barnet med en far der er sådan. Men hatten af for mor at hun bliver ved at forsøge. 

Anmeld Citér

14. juli 2016

mpr

Anonym skriver:

Jamen så selvom det ikke er optimalt så må det jo være hver 6 lørdag.. Så må han jo sige til når han er klar til mere.. Man kan ikke tvinge nogen til samvær, men man kan sætte rammer for hvordan det skal være hvis han vil have noget som helst.. Håber det kommer til at give dig noget ro fremover 

Bare sørg for at han forstår at så kommer han ikke mere end hver 6 lørdag, han skal ikke bare komme dumpende. 

Anmeld Citér

14. juli 2016

RosSofi

Anonym skriver:

What the fuck?

Hver 6. lørdag? Hvordan knytter en baby sig til en forælder hver 6. lørdag?

Er du sikker på, at han er interesseret i at være far overhovedet?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.