Problemer med xkæresten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2016

lineog4

Anonym skriver:

Men jeg føler mig kvalt nu, fordi jeg bare skal sidde og vente på, at han lige får tid til at kigge forbi. Vi kan ikke aftale noget, for det vil han ikke. Jeg kan ikke lave for mange aftaler, for tænk hvis nu, han kigger forbi. Han kommer kun en gang hver 3. uge ca., så håber hver gang, at han er klar til at snakke om, hvad vi gør, men nej. 

Hov læste lige det her - afsted i statsamtet og få lavet en samværsaftale. 

Er der en farmor og farfar?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg vil mene at du skal få statsamtet indover til at lave en samværsaftale, for det giver dig ro og 'frihed' til at lave ting med dit barn, som du ikke kan hvis du altid skal stå på standby for din eks. Tænk på når dit barn bliver større, så er det rart at vide hvornår far kommer/barnet skal hjem til far.

Da min søns far og jeg i sin tid gik fra hinanden kunne jeg heller ikke forstå hvorfor, og det tog min eks næsten et år (fra jeg stoppede med at spørge altid) før jeg fik en begrundelse...

Anmeld Citér

9. juli 2016

Ena

Anonym skriver:

Jeg ville så gerne lave den aftale. Problemet er bare, at han ikke vil. Han bliver ved med at sige, at han kommer, når det passer ind i hans skema... At vi må aftale det løbende...

Det synes jeg virkelig ikke, du skal finde dig i. Det er altså ikke noget, han er alene om at bestemme. Han kan ikke bestemme over eller styre jeres tid, selvom han måske har fået indtrykket.

Fortæl ham, hvordan det passer ind i jeres skema og læg op til en snak om, hvordan alles ønsker og behov kan imødekommes. Du kan evt. i samme besked (gør det på skrift) fortælle, at det er indtil I har været i statsamtet - det lyder til, I kommer til at gå den vej. 

Anmeld Citér

9. juli 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Det siger du bare nej til. Hans skema må handle om arbejde det andet er noget hvor man selv er herre over aftalerne. 

I fastsætter to dage om ugen hvor han kan komme (eller flere) og så er det sådan. Og når han så er det så har du andre planer, ting du gerne vil nå eller lave og så er han på baby. Hvis baby stadig er så lille så han/hun har behov for amning impulsivt så er duni er andet rum og kan komme. Når baby sover så er han enten ude og trille i barnevogn eller du er ude. 

Hvis baby bliver lagt for natten så er han gået lige så snart baby sover. 

Du skal stille krav nu, han er smuttet, han er smuttet på den mest kyllinge agtige måde nemlig uden at give dig en forklaring. Han skal ikke stille krav med mindre de er fornuftige og konstruktive. Krav alla når det passer mig har han ingen ret til, han er single, han er uden barn i hverdagen, det eneste der kommer foran en aftale om at se barnet er begravelse 

jeg har en ide om du har skrevet tidligere om du har svært ved at forlige dig med det er slut, at du skal gøre ham tilpas fordi der sp er en chance. Hvis det er dig, så er mit råd igen ar du får ham ikke tilbage ved at være bøjelig og føjelig. Og du får der slet ikke godt med dig selv ved at være bøjelig og føjelig. Han har valgt I skal være "skilt" nu skal du få der bedste ud af det liv som enlig mor og det kræver fx du ved hvornår han kommer og hvor længe så du kan lægge planer. 

Jeg tror, du har helt ret. Det sagde jeg også til ham så sent som i går, at jeg tog for meget hensyn til ham, fordi jeg stadig er glad for ham... Alle andre synes, at jeg skal presse på, for han behandler mig dårligt, når jeg bare skal sidde klar og vente på, han får tid til samvær. Jeg snakkede med hans mor i går, jeg håbede på, at hun kunne få lidt fornuft ind i hovedet på ham. Men hun skrev bare, at jeg skulle lade vær med at presse ham til mere samvær, for så skred han nok bare. Hvad gør man så?

Anmeld Citér

9. juli 2016

Anonym trådstarter

Ena skriver:

Det synes jeg virkelig ikke, du skal finde dig i. Det er altså ikke noget, han er alene om at bestemme. Han kan ikke bestemme over eller styre jeres tid, selvom han måske har fået indtrykket.

Fortæl ham, hvordan det passer ind i jeres skema og læg op til en snak om, hvordan alles ønsker og behov kan imødekommes. Du kan evt. i samme besked (gør det på skrift) fortælle, at det er indtil I har været i statsamtet - det lyder til, I kommer til at gå den vej. 

Det har jeg prøvet og så går han, fordi jeg giver ham hovedpine, siger han! 

Anmeld Citér

9. juli 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Hov læste lige det her - afsted i statsamtet og få lavet en samværsaftale. 

Er der en farmor og farfar?

Ja, det er der. 

Anmeld Citér

9. juli 2016

lineog4

Jeg tror, du har helt ret. Det sagde jeg også til ham så sent som i går, at jeg tog for meget hensyn til ham, fordi jeg stadig er glad for ham... Alle andre synes, at jeg skal presse på, for han behandler mig dårligt, når jeg bare skal sidde klar og vente på, han får tid til samvær. Jeg snakkede med hans mor i går, jeg håbede på, at hun kunne få lidt fornuft ind i hovedet på ham. Men hun skrev bare, at jeg skulle lade vær med at presse ham til mere samvær, for så skred han nok bare. Hvad gør man så?

Dun skal heller ikke presse til mere samvær, du skal sætte rammerne for samvær alla; jeg forventer du kommer hver onsdag kl 15.30-20, kan du ikke giver du lige lyd og senest dagen før for jeg har andre planer som så skal ændres. Hvis du får lyst til mere end onsdag, kan du lige høre om det passer ind i mine planer.

Og ja måske har hans mor ret, måske han sp forsvinder for en periode for måske har han det skidt (hvis du er den jeg tænker du er talte I fx om fødselsdepression). Men du skal ikke ryge med ned i faldet, du må gro lidt hård hud og huske på dig selv og aå lad de omkring ham passe på ham. Din primære opgave er at passe på baby og for at kunne det skal du passe på dig selv. Og omvendt så i din snak om samvær, snak om hvorfor han ikke ville forholdet presser du ham også væk, måske med en fast aftale og en udgave af samvær hvor du ikke er der, så bliver det struktureret nok for ham til han bare gør det. 

Derudover ville jeg hvis jeg var dig tilbyde farmor/farfar en samværsordning, ikke til at snakke om ham men til at få er forhold til barnebarnet. 

Og så ville jeg hvis overhovedet muligt, skrive mine bekymringer ned, fortælle dem til en tæt veninde mm. Men simpelthen lukke ned for snakken til ham og til hans familie, snakken med dem handler om det fælles I har nemlig det skønne skønne barn, hvad nyt har det lært, sjove historier, billeder hvad ved jeg. 

Jeg siger ikke du skal lade han sejle i sin egen sø og dog alligevel. I en periode mp andre passe på ham, for i den periode skal du passe på dig selv og ikke mindst finde dig selv i rollen som enlig mor og en der er stolt af det

Anmeld Citér

9. juli 2016

Diosa85

Havde det været mig der stod i din situation. Og han sagde han skriver når han kommer. Så en eller anden dag han gjorde det så havde jeg bare skrevet tilbage "ærgerligt jeg er ikke hjemme Idag." Koldt ja. Men måske han så kunne forstå st det er vigtigt med faste aftaler. 

Han mener i er voksne mennesker siger du? Det er jo langt fra en voksen handling han har lavet ved at tage på kursus og sende sådan en besked og samtidig ikke gide samarbejde. 

Kontakt statsforvaltningen og fortæl du gerne vil have hjælp til samvær. Så kontakter de ham og møder han ikke op osv. Så er det dem der skal kæmpe med ham og ikke dig i samme forstand. 

Udover det er jeg meget enig med Line om at du ikke skal være der når han endelig har samvær. 

Anmeld Citér

9. juli 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Hvor ofte kommer han forbi nu?...

Anmeld Citér

9. juli 2016

Anonym trådstarter

Ms.Sunshine skriver:

Hvor ofte kommer han forbi nu?...

En gang ca. hver tredje uge. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.