Hvad er "rigtige" specielle navne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2016

alenemor42

Jeg hadede mit fornavn som barn, mødte aldrig andre der hed det øv.

Men... Jo ældre jeg blev jo bedre syntes jeg om mit navn.

Nu er mit navn så blevet mode navn... det syntes jeg tilgengæld er øv 

Jeg hedder Isabella 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2016

Aristocats

alenemor42 skriver:

Jeg hedder Isabella 

Ja, jeg møder faktisk meget sjældent voksne der hedder Isabella. Men det har til gengæld været populært til børn i en del år nu efterhånden, synes jeg. 

Anmeld Citér

6. juli 2016

alenemor42

Aristocats skriver:

Ja, jeg møder faktisk meget sjældent voksne der hedder Isabella. Men det har til gengæld været populært til børn i en del år nu efterhånden, synes jeg. 

Ja det gik i selvsving da prinsesse Isabella fik sit navn.

Anmeld Citér

6. juli 2016

lineog4

Beti89 skriver:

For mig er meget gamneldagsnavne som vaghn,  Karen, Lone,  Gudrun, Solveig osv. Ikke specielle men bare ikke oppe i tiden mere. 

For mig er det navne jeg ikke har hørt før eller ik særlig tit i hvert fald og som ikke ligger i top 50 på listerne mere specielle fx Max, lucia, malina.. navne som Noah og liam var nok specielle for en del år siden, men er det jo ik rigtig mere nu, når alle hedder det 

Hi hi skægt fx Lucia og Max er meget almindeligt for mig måske fordi jeg er gift med en italiener og Lucia er lige så normalt som Anna er her i DK. Og Max ja jeg kender bare 5 Max'er i alderen 2-45 år 

Anmeld Citér

6. juli 2016

lineog4

alenemor42 skriver:

Jeg hedder Isabella 

Jeg var også sur over mit fornavn som barn - kendte ingen andre (og det er altså helt "normalt" bare ikke på mode den gang) og ville så gerne bare hedde det samme som de andre og helst er lidt mere piger navn som Annika, Sjanne eller Pernille. I min generation var der mange: Helle, Susie, Stine, Anja, Per, Søren, Bo, Allan og Martin - se det ville være anderledes at kalde et barn i dag 

Anmeld Citér

6. juli 2016

Ønsker en lille spire..

Aristocats skriver:

Er der forresten slet ikke nogle, der hedder Solvej mere? 

23 børn har fået navnet Solvej det seneste år. 

Anmeld Citér

6. juli 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
lineog4 skriver:

Jeg var også sur over mit fornavn som barn - kendte ingen andre (og det er altså helt "normalt" bare ikke på mode den gang) og ville så gerne bare hedde det samme som de andre og helst er lidt mere piger navn som Annika, Sjanne eller Pernille. I min generation var der mange: Helle, Susie, Stine, Anja, Per, Søren, Bo, Allan og Martin - se det ville være anderledes at kalde et barn i dag 

Haha jeg hedder Pernille og har altid hadet det navn. Der var ingen andre, der hed det, og jeg kunne aldrig få nogen af de navneting med mit navn på.

Til gengæld havde jeg to veninder som barn, der hed Line, og i dag kender jeg 3 på min alder, der hedder Line. 

Sjovt hvad 10 år kan gøre for et navn.

Anmeld Citér

6. juli 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
lineog4 skriver:

Sjanne? Ikke Sanne eller Jeanne? Findes det overhovedet? 

Anmeld Citér

6. juli 2016

Ønsker en lille spire..

Mor og meget mere skriver:

Jeg kender en Channe, men har aldrig hørt eller set det med sj. 

Anmeld Citér

6. juli 2016

lineog4

Mor og meget mere skriver:

Det hed den sejeste pige til Ridning, men om jeg bare har børnestavemåden ved jeg ikke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.