Hvad er "rigtige" specielle navne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2016

lineog4

PT skriver:

Haha jeg hedder Pernille og har altid hadet det navn. Der var ingen andre, der hed det, og jeg kunne aldrig få nogen af de navneting med mit navn på.

Til gengæld havde jeg to veninder som barn, der hed Line, og i dag kender jeg 3 på min alder, der hedder Line. 

Sjovt hvad 10 år kan gøre for et navn.

Ja de kom da jeg blev ældre og jeg kan stadig blive helt forvirret når jeg hører nogle kalde mit navn. Min datter er det samme, vi var i svømmehallen i går og der var en lille pige der hed Dina, min datter blev helt forvirret. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2016

alenemor42

lineog4 skriver:

Jeg var også sur over mit fornavn som barn - kendte ingen andre (og det er altså helt "normalt" bare ikke på mode den gang) og ville så gerne bare hedde det samme som de andre og helst er lidt mere piger navn som Annika, Sjanne eller Pernille. I min generation var der mange: Helle, Susie, Stine, Anja, Per, Søren, Bo, Allan og Martin - se det ville være anderledes at kalde et barn i dag 

Fuldstændig rigtigt   og ja de navne er specielle idag. Det går altid i ring så mon ikke det er de næste navne til at blive populære igen

Anmeld Citér

6. juli 2016

FrkGranger

Min søn hedder Fritz og det valgte vi fordi jeg er til specielle navne, og min man til de almindelige, hvor vi så fandt et gammelt navn, hvor der ikke kommer en hel legeplads når vi kalder...

Jeg selv hedder Christina og har altid hadet at så mange hed det samme så jeg hed altid Christina A

Anmeld Citér

6. juli 2016

Aristocats

alenemor42 skriver:

Fuldstændig rigtigt   og ja de navne er specielle idag. Det går altid i ring så mon ikke det er de næste navne til at blive populære igen

Tror faktisk lige præcis, at det er den generation af navne, der aldrig får deres helt store comeback. Tror nærmere det bliver bedsteforældrenes navne der kommer igen med storm 

Anmeld Citér

6. juli 2016

Ciss

For meg er specielle navne, nogen navne man ikke hører så tit. Hverken hos børn eller voksne. Enten fordi de er gamle navnet,  som er gået ud af brug, eller udenlandske navne eller ret og slet nyopfundne navn.

For mig er et almindeligt navn stavet på en usædvanlig måde ikke et specielt navn. Når man snakker lyder det jo helt mainstream.

Anmeld Citér

7. juli 2016

Vivienne

MissTas skriver:

Specielle navne for mig, er navne som ikke særlig mange hedder. Fx min datters navn og kommende søns navn. 

Annastacia og Adrian 

Der er mange der hedder Adrian. Bare på min søns stue er der 3. Derudover kender jeg også et par stk. 

Anmeld Citér

7. juli 2016

Vivienne

Ciss skriver:

For meg er specielle navne, nogen navne man ikke hører så tit. Hverken hos børn eller voksne. Enten fordi de er gamle navnet,  som er gået ud af brug, eller udenlandske navne eller ret og slet nyopfundne navn.

For mig er et almindeligt navn stavet på en usædvanlig måde ikke et specielt navn. Når man snakker lyder det jo helt mainstream.

Helt enig

Anmeld Citér

7. juli 2016

lineog4

Vivienne skriver:

Der er mange der hedder Adrian. Bare på min søns stue er der 3. Derudover kender jeg også et par stk. 

Man kan jo gå ind på Danmarks statistik og slå op hvor mange hedder hvad. Og fx Adrian er er der omkring 1500 i DK der hedder og der er en okay stigning. 

Jeg vil ikke kalde mine børns bavn specielle: Dina, Liam og Linus og de er på cirka niveau med Adrian. Linus 1000, Dina 1500 og Liam 2000 så nej Adrian er for mig heller ikke specielt fx.

Egentlig også lidt sjovt det næsten er blevet ønskværdigt navnet er specielt og ikke bare om det er der navn man kan lide

Anmeld Citér

7. juli 2016

Skouboe

PT skriver:

Haha jeg hedder Pernille og har altid hadet det navn. Der var ingen andre, der hed det, og jeg kunne aldrig få nogen af de navneting med mit navn på.

Til gengæld havde jeg to veninder som barn, der hed Line, og i dag kender jeg 3 på min alder, der hedder Line. 

Sjovt hvad 10 år kan gøre for et navn.

Jeg hedder også Pernille. Jeg vil ikke sige at jeg hader mit navn, men jeg er heller ikke vild med det.

Begge mine unger har 2 navne (ikke at forveksle med dobbeltnavne - vi bruger kun det første). Den ældste hedder Freja Marie (hvor Marie er efter oldemor) og den yngste hedder Silja Emilie (hvor Emilie var det navn vi synes passede, efter at vi havde udelukket resten af oldemødrenes navne).

Freja er langt det mest brugte navn af de 2, men alligevel har hun aldrig gået på stue eller i klasse med en anden Freja, hvorimod Silja har gået i børnehave med en anden Silja og en Silje.

Anmeld Citér

7. juli 2016

Tystys14

Aristocats skriver:

Jeg har efterhånden tit tænkt, at når der bliver efterlyst "specielle" navne, så tit dem der dukker op, er egentligt ikke specielle i dagens Danmark - eller i hvert fald ikke noget, som man ville tænke "det er da usædvanligt". For mig er specielle navne mere Eva, Vagn, Inger, Else, Kirsten, Henry, Søren etc. og ikke Maluka, Kaspian, Wilhelm, Aura og andet i den dur. Hvad siger i? Hvad er et specielt navn for jer? Noget, der ikke er ret mange der hedder eller noget der er usædvanligt eller "gammeldags"? Jeg tænker bare mere i specielle baner når jeg støder på et barn der hedder Karen og ikke Nova. 

Vi har en datter der hedder Sylvia  det er gammelt navn som ikke ret mange hedder. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.