Hvad er "rigtige" specielle navne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.430 visninger
70 svar
29 synes godt om
5. juli 2016

Aristocats

Jeg har efterhånden tit tænkt, at når der bliver efterlyst "specielle" navne, så tit dem der dukker op, er egentligt ikke specielle i dagens Danmark - eller i hvert fald ikke noget, som man ville tænke "det er da usædvanligt". For mig er specielle navne mere Eva, Vagn, Inger, Else, Kirsten, Henry, Søren etc. og ikke Maluka, Kaspian, Wilhelm, Aura og andet i den dur. Hvad siger i? Hvad er et specielt navn for jer? Noget, der ikke er ret mange der hedder eller noget der er usædvanligt eller "gammeldags"? Jeg tænker bare mere i specielle baner når jeg støder på et barn der hedder Karen og ikke Nova. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2016

Loa

Jeg synes ikke Karen er specielt selvom mange små børn nok ikke hedder det.

Jeg synes et specielt navn ville være Kastanje Bi Ærteblomst (set i et program) 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Aristocats

Loa skriver:

Jeg synes ikke Karen er specielt selvom mange små børn nok ikke hedder det.

Jeg synes et specielt navn ville være Kastanje Bi Ærteblomst (set i et program) 

Det program så jeg også.  Er bare glad for at de valgte Kastanje som fornavn og ikke et af de to andre! 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Liv_86

Specielle navne for mig er navne som ikke så mange andre hedder. 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Giraffen

Aristocats skriver:

Jeg har efterhånden tit tænkt, at når der bliver efterlyst "specielle" navne, så tit dem der dukker op, er egentligt ikke specielle i dagens Danmark - eller i hvert fald ikke noget, som man ville tænke "det er da usædvanligt". For mig er specielle navne mere Eva, Vagn, Inger, Else, Kirsten, Henry, Søren etc. og ikke Maluka, Kaspian, Wilhelm, Aura og andet i den dur. Hvad siger i? Hvad er et specielt navn for jer? Noget, der ikke er ret mange der hedder eller noget der er usædvanligt eller "gammeldags"? Jeg tænker bare mere i specielle baner når jeg støder på et barn der hedder Karen og ikke Nova. 

vores datter hedder Nina - hun er fire år og opkaldt efter min farmor

Jeg synes det er så fint og passer med de "moderne" navne (emma, alma, sophia osv.) men samtidig er der vitterligt INGEN der hedder det på hendes alder og navnet er nedadgående i statistikken

Men jeg synes det er fedt at hendes navn er så nemt og passer ind i de andre navne, samtidig med at hun kan beholde det uden at skulle hedde "Nina B" som Alberterne og Sophiarne og Alma'erne gør i børnehaven

Lillebror har vi snakket om skal hedde Topper (ligesom ham der tegner næsehornet i Otto er et næsehorn) - det har vi satme fået høvl for af familien men det er jo sådan med navne at der bare er nogen man godt kan li nede i maven

men ja, jeg synes begge navne er specille og langt fra top-listerne

De er også vidt forskellige men svinger alligevel godt sammen

Men det er jo rigtig svært at bede om et "specielt" navn, da ordet "specialt" kan tolkes i mange forskellige retninger

Anmeld Citér

5. juli 2016

lineog4

Aristocats skriver:

Synes egentlig ingen af de navne du nævner er specielle, men ikke alle af dem er oppe i tiden. 

Specielt for mig er ikke et plus ord for navne og kan egentlig ikke forstå hvorfor det er vigtigt fx jeg kan lide navnet Christoffer, men det er for normalt så jeg skynder mig at stave det Christophpher for så er det specielt... Hvorfor??? Eller jeg kan godt lide Emma men vil simpelthen ikke have et navn i top 50 så jeg vælger Gemma selvom det ikke tiltaler mig lige så meget. 

Jeg hedder Line, absolut et normalt navn men mødte bare ingen andre da jeg var barn med samme navn og var så misundelig på dem der hed det samme så de skulle have et kælenavn, ville så gerne have et kælenavn men det slog ligesom ikke igennem da der jo "kun" var en Line. Så tænker børnene er lidt hip som hap om de er en del af top 50 eller ej. 

Forresten hedder mine børn navne i spredt fægtning og er kun valgt ud fra navne vi begge kunne lide.

Anmeld Citér

5. juli 2016

Aristocats

lineog4 skriver:

Synes egentlig ingen af de navne du nævner er specielle, men ikke alle af dem er oppe i tiden. 

Specielt for mig er ikke et plus ord for navne og kan egentlig ikke forstå hvorfor det er vigtigt fx jeg kan lide navnet Christoffer, men det er for normalt så jeg skynder mig at stave det Christophpher for så er det specielt... Hvorfor??? Eller jeg kan godt lide Emma men vil simpelthen ikke have et navn i top 50 så jeg vælger Gemma selvom det ikke tiltaler mig lige så meget. 

Jeg hedder Line, absolut et normalt navn men mødte bare ingen andre da jeg var barn med samme navn og var så misundelig på dem der hed det samme så de skulle have et kælenavn, ville så gerne have et kælenavn men det slog ligesom ikke igennem da der jo "kun" var en Line. Så tænker børnene er lidt hip som hap om de er en del af top 50 eller ej. 

Forresten hedder mine børn navne i spredt fægtning og er kun valgt ud fra navne vi begge kunne lide.

Jeg kender en KRIStopher  Tror faktisk ikke jeg har stødt det på det før, selv min telefon retter det til "Christopher" eller "Christoffer" 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Aristocats

Og det er rigtigt mine navne nok ikke ville betegnes som egentligt værende specielle, men synes stadig de er mere unikke og enestående i den her tid. 

Anmeld Citér

5. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg synes Ørnulv, Cirkel, Bror og i den dur er virkelig specielle navne. 

Anmeld Citér

5. juli 2016

lineog4

Aristocats skriver:

Jeg kender en KRIStopher  Tror faktisk ikke jeg har stødt det på det før, selv min telefon retter det til "Christopher" eller "Christoffer" 

Gik i klasse med en Kristoffer og en på uni så vist meget "normalt" men hørte netop om nogle som ville have dobbelt ph fordi ellers var det for normalt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.