Hvad er "rigtige" specielle navne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2016

Bebsen

Men hvad er specielle navne? Idag skal de jo være så specielle og ekstreme at halvdelen ikke kan staves og den anden halvdel ikke kan udtales uden man snubler over bogstaverne - for ikke at tale om de der lange dobbelt navne som børnene sikkert ikke selv vil bruge som voksne...

Hilsen hende med et mærkeligt/grimt dobbelt fornavn, og sønnen hvis navn kan staves på mindst 3 forskellige og alligevelt normale måder  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2016

lilledittemor

I min verden er et specielt navn et som jeg ikke hører særlig tit - hvad enten det er Nina eller Rumle Ærteblomst.

Min ældste hedder Bella Elina, det synes jeg også er ret specielt. Lillesøsters er lidt mindre specielt - hun hedder Luna. 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Aristocats

Bebsen skriver:

Men hvad er specielle navne? Idag skal de jo være så specielle og ekstreme at halvdelen ikke kan staves og den anden halvdel ikke kan udtales uden man snubler over bogstaverne - for ikke at tale om de der lange dobbelt navne som børnene sikkert ikke selv vil bruge som voksne...

Hilsen hende med et mærkeligt/grimt dobbelt fornavn, og sønnen hvis navn kan staves på mindst 3 forskellige og alligevelt normale måder  

Har du været træt af dit navn som voksen? 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Bebsen

Aristocats skriver:

Har du været træt af dit navn som voksen? 

Både som barn og voksen - jeg bruger ALDRIG mit nr 2 navn. Det lyder forfærdeligt sammen med mit andet fornavn.

Ved godt jeg kan få det fjernet, men det vil jeg heller ikke. Jeg er døbt 1 andet navn, men da jeg er lille, dør min mor og jeg kommer i plejefamilie, og de ændrer mit navn, til et fornavn der minder om mit døbenavn og så med min mors navn som nr 2 fornavn. Så skulle jeg ændre min mors navn, ville jeg os ændre mit andet fornavn tilbage til mit døbenavn og at ændre fornavn her som Voksen virker lidt fjollet... Mit vigtigste navn er mor, så skide være med de andre 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Monski

Aristocats skriver:

Jeg har efterhånden tit tænkt, at når der bliver efterlyst "specielle" navne, så tit dem der dukker op, er egentligt ikke specielle i dagens Danmark - eller i hvert fald ikke noget, som man ville tænke "det er da usædvanligt". For mig er specielle navne mere Eva, Vagn, Inger, Else, Kirsten, Henry, Søren etc. og ikke Maluka, Kaspian, Wilhelm, Aura og andet i den dur. Hvad siger i? Hvad er et specielt navn for jer? Noget, der ikke er ret mange der hedder eller noget der er usædvanligt eller "gammeldags"? Jeg tænker bare mere i specielle baner når jeg støder på et barn der hedder Karen og ikke Nova. 

I mine drenges vuggestue og klasse er der både en Inger, Vagn, Eva og Henry 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Beti89

For mig er meget gamneldagsnavne som vaghn,  Karen, Lone,  Gudrun, Solveig osv. Ikke specielle men bare ikke oppe i tiden mere. 

For mig er det navne jeg ikke har hørt før eller ik særlig tit i hvert fald og som ikke ligger i top 50 på listerne mere specielle fx Max, lucia, malina.. navne som Noah og liam var nok specielle for en del år siden, men er det jo ik rigtig mere nu, når alle hedder det 

Anmeld Citér

6. juli 2016

Aristocats

Monski skriver:

I mine drenges vuggestue og klasse er der både en Inger, Vagn, Eva og Henry 

Gud, hvor sjovt. Dér kan man bare se! 

Anmeld Citér

6. juli 2016

Babs12

Er der forresten slet ikke nogle, der hedder Solvej mere? 

Jeg prøvede virkelig på det. Men da faren havde medbestemmelse endte det desværre ikke der. 

Anmeld Citér

6. juli 2016

Aristocats

Babs12 skriver:

Jeg prøvede virkelig på det. Men da faren havde medbestemmelse endte det desværre ikke der. 

Øv. Men godt at se, at der i det mindste er nogle der prøver 

Anmeld Citér

6. juli 2016

MissTas

Aristocats skriver:

Jeg har efterhånden tit tænkt, at når der bliver efterlyst "specielle" navne, så tit dem der dukker op, er egentligt ikke specielle i dagens Danmark - eller i hvert fald ikke noget, som man ville tænke "det er da usædvanligt". For mig er specielle navne mere Eva, Vagn, Inger, Else, Kirsten, Henry, Søren etc. og ikke Maluka, Kaspian, Wilhelm, Aura og andet i den dur. Hvad siger i? Hvad er et specielt navn for jer? Noget, der ikke er ret mange der hedder eller noget der er usædvanligt eller "gammeldags"? Jeg tænker bare mere i specielle baner når jeg støder på et barn der hedder Karen og ikke Nova. 

Specielle navne for mig, er navne som ikke særlig mange hedder. Fx min datters navn og kommende søns navn. 

Annastacia og Adrian 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.