Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Skouboe skriver:
Jeg hedder også Pernille. Jeg vil ikke sige at jeg hader mit navn, men jeg er heller ikke vild med det.
Begge mine unger har 2 navne (ikke at forveksle med dobbeltnavne - vi bruger kun det første). Den ældste hedder Freja Marie (hvor Marie er efter oldemor) og den yngste hedder Silja Emilie (hvor Emilie var det navn vi synes passede, efter at vi havde udelukket resten af oldemødrenes navne).
Freja er langt det mest brugte navn af de 2, men alligevel har hun aldrig gået på stue eller i klasse med en anden Freja, hvorimod Silja har gået i børnehave med en anden Silja og en Silje.
Jeg har accepteret, at det er mit navn, men jeg er stadig ikke vild med det, og især da jeg bor i udlandet og ingen kan udtale eller stave det. På den anden side kunne jeg heller ikke finde på at ændre det, da det jo netop er mit navn. Haha jeg er vist ikke helt let at gøre tilfreds.
Mine børn har også to navne - ikke dobbelt navne men to, hvor kun det ene bliver brugt i daglig tale.
Min søn hedder Adam Ismail. Adam er meget brugt og alligevel kender vi ikke en eneste, det hedder det. Ismail hedder alle mændene i hans fars familie.
Min datter hedder Sabrina Yasmin. Sabrina er et navn, alle kender, men som ingen hedder. Yasmin var vare fordi, jeg godt kunne lide det, og jeg ville have, hun skulle have to nanve.

Anmeld
Citér