Dorthe1986 skriver:
Men tvinge ham til at være far? Tror i ikke det er mere nuanceret end det? En ting er hvad man siger, hvis uheldet skulle ske. Noget andet er hvordan man har det, når uheldet ER sket. Uanset hvad i kan nikke genkendende til kan det være ufattelig hårdt for netop ts kæreste. Og prøv lige at have den her vinkel med : de har sagt de ikke vil have børn nu, men mon ikke det er besluttet ud fra at man sørger for det ikke sker. Nok ikke ud fra "at så tager vi bare en abort". Hendes følelser er vel ligeså legale som hans?
Og fatter slet ikke diskussionen om tvang angående faderskab. Det handler om at man må tage nogle konsekvenser af sine valg. For hvad så? Hvis hun ikke må tvinge ham (som i kalder det) til at få abort, så er det da ligeså forkert at han forsøger at overtale hende til abort. Jeg mener de skal tale om det som voksne mennesker, men at i dømmer hende til at være et frygteligt og egoistisk menneske, synes jeg simpelthen er forfærdeligt.
Det kan godt være, at det er noget andet, når man står i det, men man skal stadigvæk have hjernen med og fornuften med.
de har begge dummet sig gevaldigt, og derfor mener jeg, at kommunikation er det vigtigste her. Begge deres følelser er legale, og derfor skal man snakke om dem.
Men jeg synes stadigvæk det hele virker ret dumt! Og det er en situation som er så svær at rådgive i!", netop fordi det er noget lort for dem begge på den ene eller anden måde.
Jeg ved godt, at man ikke bare får en abort - men hvad med barnet? Konsekvensen for barnet? Det kan jo gå begge veje. Derfor er det skide svær situation at stå i. Jeg mener ikke, at hun skal overtales til abort men jeg mener, at de skal have snakket det her grundigt igennem.
Der skal være plads til begge parters følelser. Jeg reagerer ved, at en skriver at han skal mande sig op og blive far. Det lyder i forvejen til at han kæmper med nogle ting.
Jeg synes ikke, at hun er et frygteligt menneske, men jeg synes, det er egoistisk af hende. Men nu hører vi kun den ene side af sagen. Og ja det er også egotisk hvis TS prøver at tvinge til abort.
Jeg håber, de kan finde på en løsning som tilgodeser barnet.