Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det er en rigtigt ubehagelig situation, du står i og jeg kan også godt forstå, at du ikke ønsker flere børn lige nu. Taget i betragtning af, at du allerede har børn fra to forhold og ikke ser den ene af dem.
Som kvinde er der desværre nogen gange langt fra, hvad der er logisk/fornuftigt/passer ind i ens liv og så til de følelser, der opstår, når der pludselig er et lille liv i maven.
Jeg blev selv uplanlagt gravid efter at være blevet skilt og have en kæmpe fødselsdepression. Jeg har altid sagt, at jeg ikke ville have flere børn. I mine tanker var jeg nærmest klar til at fordrive et potentielt foster med en rusten hæklenål om nødvendigt. Kort sagt, jeg troede at abort var lige til. Da jeg så var gravid dukkede der utroligt mange følelser op og havde jeg ikke aborteret i uge 6 allerede ville jeg ærlig talt ikke have anet mit levende råd for abort er bare ikke let. Heller ikke selv om et barn ikke er ønsket. Så jeg kan sagtens forstå din kæreste.
Men fordi jeg er i en situation, der minder om din (med et barn fra tidligere, og det har også været meget tæt på, at jeg har måttet bryde kontakten med ham pga psykisk sygdom) kan jeg levende sætte mig ind i, at du ønsker et eventuelt tredje barn under mere harmoniske og bæredygtige omstændigheder. Med din bagage ville jeg også, hvis jeg var din kæreste, være meget bevidst om at lytte til dig. Som det er nu er der jo en risiko for, at det går i stykker mellem jer. Ikke fordi du vil løbe fra dit ansvar, men fordi det måske er en større belastning at få barnet end jeres forhold kan holde til eller hvordan?
Anmeld
Citér