iPanik skriver:
Jeg har tænkt det igennem siden April 2014 hvor jeg tog den beslutning at jeg ALDRIG skulle have et barn på gule plader igen og at de mest basale ting skulle være på plads... Hvis jeg altså overhovedet skulle have flere.
Ovenstående meldte jeg også ud meget ærligt på første eller anden date i Oktober 2015 da vi mødte hinanden.
Så tro mig, det er ikke en panik-tanke der har ramt mig efter vi fandt ud af at hun var gravid.
Det er en tanke som jeg har gjort mig nøje overvejelser omkring.
Og nu ser verden altså bare helt anderledes ud, end da du traf en beslutning på et teoretisk grundlag. Hun ER gravid, og velovervejede planer og beslutninger har ikke længere samme relevans, som før graviditeten indtraf.
I er i samme båd, men ønsker forskellige destinationer, også selv om aftalen oprindeligt var klar og entydig. Hun har nødvendigvis det sidste ord at skulle have sagt om, hvor I sejler hen, og så kan du enten hoppe af båden, fordi du er sikker på, det alligevel ender galt, eller give alt, du har i dig, for at kæmpe for, at tre passagerer havner i land. Ikke det sted, I havde aftalt, i hvert fald ikke på det tidspunkt, I havde forestillet jer - men måske et andet sted, som viser sig at være det helt rigtige.
Du er nødt til at begrave den oprindelige plan og se i øjnene, at den ikke gælder længere. Det sker for mennesker hele tiden - den elskede forlader én, man fyres fra drømmejobbet, ønskebarnet har et alvorligt handicap - det er pisseuretfærdigt, men lover man sig selv, at fra nu går ALTING galt, og at man ikke KAN komme videre under de nye forhold, så GÅR det galt.
Iøvrigt kan det være ganske rationelt at erkende, at en abort vil føre til så megen sorg og bitterhed, at det IKKE er det rationelle valg. Din kæreste er måske andet end en hormonelt og følelsesmæssigt presset kvinde lige nu - hun kan være ganske rationel i sin oplevelse af, at en abort kan hun bare ikke leve med. Omvendt kan det, du kalder din selvindsigt, være en irrationel malen Fanden på væggen, fordi du, helt forståeligt, er frustreret over, at du har mistet kontrollen over din fremtid. Det er ikke så sort og hvidt, at det kun er Masterplanen, der duer, og alt andet er umuligt.