iPanik skriver:
Jeg har tænkt det igennem siden April 2014 hvor jeg tog den beslutning at jeg ALDRIG skulle have et barn på gule plader igen og at de mest basale ting skulle være på plads... Hvis jeg altså overhovedet skulle have flere.
Ovenstående meldte jeg også ud meget ærligt på første eller anden date i Oktober 2015 da vi mødte hinanden.
Så tro mig, det er ikke en panik-tanke der har ramt mig efter vi fandt ud af at hun var gravid.
Det er en tanke som jeg har gjort mig nøje overvejelser omkring.
Jeg tænker (og det kan godt være det kan komme til at lyde lidt hårdt, men jeg synes vitterligt det er sindsyg hård situation du og din kæreste står i, så det er ikke for at være hård) at du er utrolig logisk og rationel. Du har alle de rigtige argumenter, du har tænkt det igennem mere end de fleste, du har en selvindsigt, du har planer, du har sådan set alt det rigtige - men du har bare også en kæreste der er gravid! Og lige der faktum var ikke en del af den større planlægning, det var ikke det i havde aftalt, de I havde drømt om, men faktum er det er hun og hun har det pisse svært lige nu for hun står over for lorte valget: gennemføre graviditet og miste dig, gennemføre aborten og måske ønske at miste dig fordi hun gjorde noget hun egentlig ikke ville, eller gennemføre aborten og beholde dig men med en problematik i forholdet.
Lige nu og her hjælper dine: jeg besluttede mig i 2014 ikke, for ja det gjorde du men den beslutning blev truffet før graviditeten var en realitet. Nu er graviditeten en realitet og nu skal din kæreste træffe en beslutning og som jeg forstår det absolut ikke en nem for hun kan vælge jeres overenskomst eller hun kn vælge det barn til som hun måske allerede er begyndt at ønske.
Og jeg tænker: lytter du til hende eller fremfører du bare igen og igen din logik og den gamle beslutning? Hører du reelt hvad hun siger eller hører du "kun" jeg vil barnet og kigger så kun ind af på dig selv? Hører du at hun måske ikke kan fortsætte forholdet hvis valget bliver en abort? Hører du hun pludselig har en diskussion mellem egne følelser og egen logik? Hører du, at de her to streger også går imod alle hendes drømme men hun kan ikke vælge drømmene? Hører du det hun siger?
Jeg ved selvsagt ikke hvad hun føler, det jeg har skrevet er ren og skær gætværk. Jeg har selv været uplanlagt gravid 2 gange, den ene gang lykkeligt fordi vi ønskede os at stifte familien vi havde bare ikke aftalt hvornår. 2. Gang ulykkeligt for vi var færdige med at få børn, vi havde så den modsatte aftale af jer, for eg havde sagt jeg ikke kunne vælge en abort igen (har fået i min ungdom) efter vi havde mistet en datter, for det havde vist mig at alt den planlægning ikke var mulig og børn var en gave man skulle være taknemmelig for. Men tro mig jeg græd mange bitre tårer over de to streger og hvad det gjorde ved vores forhold. Men jeg var heldig for min mand blev og kæmpede, han var absolut ikke parat til at blive far igen, han havde min krop og det den gjorde ved vores familie, han havde minus overskud mm. Men han blev for hvad skulle det hjælpe han gik? Det havde taget tid, vi har måske fået skår i forholdet der ikke kan klinkes helt, men vi gjorde det og i morgen fylder den uplanlagte 6 år og er sin fars øjesten og hele families stor forkælede lillebror.
Så ja din kæreste har et valgt, hun kan vælge graviditet eller abort. Men du har altså også er valg blive eller gå. Du vil ikke have flere børn på gule plader, så lad vær, invester i forholdet, gør alt hvad der står i din magt for I bliver en kernefamilie. Drop logikken og kast dig ud i drt - ja det er på dybt vand, ja du kan blive såret, ja du kan ende med samme historie. Men du kan jo også ende med at blive lykkelig, ende med at sidde om 30 år og være en kernefamilie med børnebørn og sommerhus på hvide sande - der udstikkes ikke garantier i livet, men man kan kæmpe for selv at skabe lykken, selv at skabe det liv man ønsker. Mit råd til dig; hvor intet vover intet vinder