Slet ikke klar til at blive far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Rosa-Sofia skriver:

Jeg er lidt overrasket over, at folk skriver, at hun måske ikke ved, hvornår hun kan blive gravid. Bliver unge mennesker virkelig så lidt/dårligt oplyst om forplantningsmekanismer, cyklus og prævention nu om dage?

Næ. Seksualundervisning foregår både særskilt og i biologitimerne og  er obligatorisk i folkeskolen - men altså, jeg underviser også i dansk, engelsk og kristendom, og der findes nu engang ikke det pensum og den viden, som samtlige underviste hører, forstår og altid vil huske. Det kunne ellers være skønt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2016

Bebsen

Rosa-Sofia skriver:

Men så er vi vel tilbage ved, at hun ikke har syntes, at det har været så forfærdeligt at blive gravid, siden hun ikke har beskyttet sig effektivt eller som du skriver forhørt sig ved lægen om sikre perioder og midlertidig prævention.

Og vi er tilbage ved, at han ikke skulle have stolet på hende, men valgt at bruge sin egen prævention (kondom) hele tiden no matter what.

Jep vi er helt enige... Sørgeligt vi ikke kan stole på hinanden og skal gå med både livrem og seler...

Anmeld Citér

5. juli 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Bebsen skriver:

Jep vi er helt enige... Sørgeligt vi ikke kan stole på hinanden og skal gå med både livrem og seler...

Det er lige netop det, TS gør - stoler på, at han ikke er blevet snydt af den kvinde, som han i modsætning til os, der læser med, kender og har set i øjnene. Jeg kan ikke få ind i mit hoved, hvorfra du med overbevisning og uden at tøve bare ved, at hun vidste bedre. Og slet ikke, hvad du vil opnå med at dømme hende på baggrund af din subjektive version af, hvad alle kvinder pr. definition ved. Det viser sig jo gang på gang, at dét, der er basal og almen viden for mig, er ukendt for andre - et vice versa. 

Hvis TS tager dig mere alvorligt end sin kæreste - hvad han forhåbentlig ikke gør - så har du præsteret at gøre deres fælles udfordring endnu større ved at så frø til mistænkeliggørelse. Tænk, dét synes jeg er sørgeligt! 

Anmeld Citér

6. juli 2016

Bebsen

Mor og meget mere skriver:

Det er lige netop det, TS gør - stoler på, at han ikke er blevet snydt af den kvinde, som han i modsætning til os, der læser med, kender og har set i øjnene. Jeg kan ikke få ind i mit hoved, hvorfra du med overbevisning og uden at tøve bare ved, at hun vidste bedre. Og slet ikke, hvad du vil opnå med at dømme hende på baggrund af din subjektive version af, hvad alle kvinder pr. definition ved. Det viser sig jo gang på gang, at dét, der er basal og almen viden for mig, er ukendt for andre - et vice versa. 

Hvis TS tager dig mere alvorligt end sin kæreste - hvad han forhåbentlig ikke gør - så har du præsteret at gøre deres fælles udfordring endnu større ved at så frø til mistænkeliggørelse. Tænk, dét synes jeg er sørgeligt! 

Ja...? TS stolede på sin kæreste og hvad skete der? Hold nu, ingen voksne kvinder tror da på en p pille pause som effektiv prævention.

Tvivler stærkt på TS stoler mere på hvad jeg siger, end hans kæreste, men det ændrer da ikke at hun UD FRA HVAD JEG LÆSER har taget røven på ham, og mon ikke TS følte sig røvrendt allerede inden jeg skrev hvad jeg skrev. Hun har jo dobbelt op taget røven på ham, først ved at være blevet gravid og derefter vil tvinge ham til at være far. 

Hvis der stod en mand og sagde, jamen jeg har prikket hul i kondomet, men det er jo kun et lillebitte hul på en stor overflade, ville vi så sige til kvinden der var blevet gravid, nu skal du bare være mor. Manden vidste jo ikke bedre? Hooooold nu.... 

Og hvorfor jeg føler mig så sikker på dét? Fordi der er masser kvinder der tager røven på deres mænd og bliver gravide. Hun VED at TS ikke vil være far, og holder så en p pille pause... Mm jaaaa...

Jeg håber da jeg tager fejl, men jeg kan jo kun svare ud fra hvad jeg læser, og stoler TS på sin kæreste ryster han jo bare på hovedet af mine indlæg 

Anmeld Citér

6. juli 2016

Dorthe1986

Bebsen skriver:

Ja...? TS stolede på sin kæreste og hvad skete der? Hold nu, ingen voksne kvinder tror da på en p pille pause som effektiv prævention.

Tvivler stærkt på TS stoler mere på hvad jeg siger, end hans kæreste, men det ændrer da ikke at hun UD FRA HVAD JEG LÆSER har taget røven på ham, og mon ikke TS følte sig røvrendt allerede inden jeg skrev hvad jeg skrev. Hun har jo dobbelt op taget røven på ham, først ved at være blevet gravid og derefter vil tvinge ham til at være far. 

Hvis der stod en mand og sagde, jamen jeg har prikket hul i kondomet, men det er jo kun et lillebitte hul på en stor overflade, ville vi så sige til kvinden der var blevet gravid, nu skal du bare være mor. Manden vidste jo ikke bedre? Hooooold nu.... 

Og hvorfor jeg føler mig så sikker på dét? Fordi der er masser kvinder der tager røven på deres mænd og bliver gravide. Hun VED at TS ikke vil være far, og holder så en p pille pause... Mm jaaaa...

Jeg håber da jeg tager fejl, men jeg kan jo kun svare ud fra hvad jeg læser, og stoler TS på sin kæreste ryster han jo bare på hovedet af mine indlæg 

Men faktum er jo at det er underordnet - nu er gamle gravid og det er jo der ts skal tage stilling til hvad nu. Det er lige meget med kæresten nu, det er det lille væsen det handler om. 

Men mht prævention. Så er vi vel enige om at hun informerede ham om at hun ikke tog p piller? Burde han så ligeledes ikke have tænkt "jeg tager ingen chancer jeg bruger kondom?". Ud fra din præmis burde både han og hende jo kunne tænke ingen prævention=risiko for graviditet. 

Men under alle omstændigheder er det en nytteløs diskussion for hun ER gravid. Og tro mig ingen bliver gravide for sjov. Hun er sgu da lige så ulykkelig som han er nu, alle ønsker da at når de bliver gravide er det med glæde og jubel. 

Anmeld Citér

6. juli 2016

Carina:-)

Bebsen skriver:

Han vidste jo at hun holdt pause så hvordan kan hun have taget røven på ham?

Han er vel en voksen mand der ved hvordan man laver børn og ønsker han ingen må han jo beskytte sig

Anmeld Citér

6. juli 2016

Sprit25

I min optik har du to valg: 

1. leve med din fortid og lærer af den

2. Løbe fra den. 

Jeg kan godt forstå du er skræmt fra vid og sans. Det ville jeg i den grad også være. Og jeg kan godt forstå du vil løbe. Men jeg mærker en tvivl fra dig. Ellers ville du ikke oprette en debat herinde. 

Nu er hun gravid på en rigtig dum måde fra jer begge og nu har du de to ovenstående muligheder. 

Anmeld Citér

6. juli 2016

Zelinasmor

Jeg er slet ikke enig med de andre.

I har et ansvar. Som i, din kæreste ved også at "uheldet" kan ske. Når man har afstemt forventninger og sådan en ting sker pga dumhed fra begge sider, så mener jeg bestemt også at det er kvindens ansvar! Ja, det er hendes krop fordi vi nu engang er skabt sådan at det er kvinden der bærer barnet. Men det betyder altså ikke at man moralsk set skal skide højt og flot på en aftale man har. I var begge klar over at i ikke skulle have børn nu. Og alle dem der siger at det jo er dit ansvar fordi det nu er sket, det er satme også din kærestes. En abort er noget at det mest forfærdelige og psykisk hårde man kan gå igennem! Men når det så er sagt, så går jeg ikke ind for at man efter at have afstemt sine holdninger bare vælger at gå imod den anden part. Hun vidste du ikke ville have børn. Det er mig en gåde at så mange kvinder pisser på mændenes følelser og sætter et barn i verden med forudsætninger der er til at lukke op og skide i. Vi har så forfærdelig travlt med ligestilling os kvinder.

Men hvor er ligestillingen for vores mænd henne? Jeg synes bestemt hun burde overveje det her en ekstra gang og se i øjnene at i som Par have en helt klar aftale! Jeg føler med dig. Og så kan kvinderne herinde gå i selvsving over mit svar lige så tosset de vil. Held og lykke med det hele

Anmeld Citér

6. juli 2016

Diosa85

Jeg må indrømme jeg synes hun er dybt egoistisk og jeg forstår udemærket godt hvorfor du, TS er så fortvivlet og panisk. 

Selvom det er kvindens krop så tager man ikke bare et valg på andres vegne. Og hvis, som jeg har forstået, kæresten har indvilliget i ikke at skulle have børn lige nu. Så må hun sq også tage konsekvensen af dumheden. 

Alle snakker om at det er det hårdeste for en kvinde osv at gå gennem en abort. Jeg kan på ingen måde nikke genkendende til det. Jeg blev gravid i 2013 (på p-piller godt nok). Men vidste at min daværende kæreste ikke ønskede børn nu. Jeg ville gerne vente nogle år, men ville også gerne kunne have beholdt barnet dengang. Men nej. Jeg fik en abort og har aldrig på noget tidspunkt fortrudt det eller tænkt "min verden bryder sammen". For det var ikke ønsket. ønsker på ingen måde at skulle have en abort igen på noget tidspunkt. Men hvis jeg en dag skulle blive gravid med en der på ingen måde ønsker børn så gør jeg det igen. Derfor beskytter jeg mig selvfølgelig. Og ts skulle selvfølgelig have taget kondom på. 

Men som flere er inde på så handler det ikke om hvad der skulle være sket. Men om hvad der skal ske nu. 

TS har som jeg ser det 3 muligheder 

1. bliv og få det bedste ud af det

2. smut og hun bliver alene mor og ts med samværsordning 

3. smut og se dig aldrig tilbage. 

Synes du skal tage endnu en snak med hende og gøre hende klart om hvor alvorlig situationen er og hvor alvorligt du mener at du virkelig ikke er klar.

Hvor gammel er hun overhovedet? 

Anmeld Citér

6. juli 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Zelinasmor skriver:

Jeg er slet ikke enig med de andre.

I har et ansvar. Som i, din kæreste ved også at "uheldet" kan ske. Når man har afstemt forventninger og sådan en ting sker pga dumhed fra begge sider, så mener jeg bestemt også at det er kvindens ansvar! Ja, det er hendes krop fordi vi nu engang er skabt sådan at det er kvinden der bærer barnet. Men det betyder altså ikke at man moralsk set skal skide højt og flot på en aftale man har. I var begge klar over at i ikke skulle have børn nu. Og alle dem der siger at det jo er dit ansvar fordi det nu er sket, det er satme også din kærestes. En abort er noget at det mest forfærdelige og psykisk hårde man kan gå igennem! Men når det så er sagt, så går jeg ikke ind for at man efter at have afstemt sine holdninger bare vælger at gå imod den anden part. Hun vidste du ikke ville have børn. Det er mig en gåde at så mange kvinder pisser på mændenes følelser og sætter et barn i verden med forudsætninger der er til at lukke op og skide i. Vi har så forfærdelig travlt med ligestilling os kvinder.

Men hvor er ligestillingen for vores mænd henne? Jeg synes bestemt hun burde overveje det her en ekstra gang og se i øjnene at i som Par have en helt klar aftale! Jeg føler med dig. Og så kan kvinderne herinde gå i selvsving over mit svar lige så tosset de vil. Held og lykke med det hele

Jeg er enig! Jeg synes det er skrækkeligt, at man bliver tvunget til at blive far. Især når kvinden har vidst at manden ikke ønskede at blive far. 

Det er en virkelig lorte situation at stå i, og den er også svær at rådgive i. 

Jeg ved godt, at når man finder ud af, at man er gravid, så sker der noget med kvinden og hendes følelser. Men skal også se ud over sin egen næsetip. Det er hendes behov at få barnet. Ikke andres.

når det så er sagt, så kan man ikke tvinge til abort. Men TS må prøve at snakke med kvinden og fortælle om hans følelser. Ikke tvinge hende til abort, men finde ud af hvad de gør. 

til TS:

jeg håber, at I finder ud af det. Enten på den ene eller anden måde, hvor du evt. Kan være der for barnet alligevel.. Eller at hun hører på hvad du har at sige. Men som sagt, jeg synes det er sindssygt vigtigt du får kommunikeret med hende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.