UnderCover37 skriver:
Men du var dog alligevel klar på 'en upser' i en pause i p-pillerne...
Prævention er ikke kun kvindens ansvar, og hvis du med dig selv véd, at du ikke vil ha børn nu, må du da som minimum kunne finde ud af at bruge et kodom for at sikre dig bedst muligt mod at stå der hvor du står nu...
Din stemmeret i denne situation, ophørte det øjeblik du ikke selv tog et aktivt ansvar for ikke at blive far (igen) på nuværende tidspunkt.
Det eneste du kan gøre nu, er at håbe at hun indser at hun (og evt fremtidigt barn) er bedre tjent med at finde en anden far til sit kommende barn!
Ikke for din skyld men for hendes og det barn hun ønsker at sætte i verden!
Jeg er klar over at jeg bestemt ikke taler pænt til dig i dette svar men jet bliver SÅ harm når folk ikke kan finde ud af at beskytte sig eller lade helt være med at dyrke sex hvis de ikke er enige om hvad der sker hvis kvinden bliver gravid ved et 'uheld'
Den med at blive enige om, hvad der skal ske i tilfælde af en "upser" synes jeg er svær.
For det lyder jo som om, at han allerede inden uheldet havde meddelt damen, at han ikke vil være far lige nu og at hun var indforstået med det. Men så ændrede hendes følelser sig, da hun stod i situationen.
Jeg har selv været der. Omvendt, det ER jo sket før, at kvinder kan give udtryk for, at "jamen de vil da klart få en abort, hvis det skulle være" så alligevel ikke vil.
Derudover er jeg enig, at man har ansvar for sig selv. Ønsker man ingen børn må og skal man finde en sikker prævention eller hvert fald bruge én HELE TIDEN.
Anmeld
Citér