Anonym skriver:
Det er ikke dårlige rygter i vores miljø jeg tænker på, her tænker jeg på manipulation og løgne og anmeldelser til kommunen jeg tænker på. Det samme skete da faren gik fra hende dengang, så havde han også valgt barnet fra. Hun beskyldte ham for vold mod barnet, og en masse andet, han endte med i en lang periode med ocervåget samvær da han endelig fik lov at se barnet. Det er indenfor de sidste par år han har fået fast samværd uden overvågning. Så nej det vil jeg ikke risikere, ved ikke hvad hun kan finde på. Men det er også nemt at sige hvis det ikke er en selv og egne børn der er i risiko hvis man laver en anmeldelse
Jeg kan sagtens forstå, at det er ubehageligt. Men hun lyder altså ikke helt rask ud fra alt det du skriver, og at hun har enstøtteperson er jo slet ikke ensbetydende med at kommunen ved hvordan hun håndterer sit barn.
Hvis de vidste det, så havde de nok taget nogle helt andre tiltag end en støtteperson.
Hvis du har besluttet at jeres venskab er slut nu, så er der jo intet i vejen for at du laver en anmeldelse som ikke-anonym.
Hvis der så pludselig kommer en anmeldelse eller chikane mod din familie, så er det jo nemt at se hvor pilen peger hen.
Kommunen er jo ikke idioter.. Hvis I er en velfungerende familie, som I bestemt lyder til at være, så er det da det sidste I skal frygte. Men jeg forstår godt at tanken er ubehagelig.
Faktum er bare at du HAR pligt til at indberette til kommunen hvad du har været vidne til, men derudover også rent menneskeligt er du nødt til at reagere.
Man kan da ikke bare lukke øjnene, når der er et barn som ikke bliver behandlet godt hos sin mor.
Anmeld