Anonym skriver:
Jeg er i syv sind. Min, hvad jeg troede var min bedste veninde, er lige taget hjem efter en hel uge i vores hjem.
Da min barndoms veninde er alene mor med barn på knap 6 år, blev vi enige om at holde ferie sammen. en af mine er jævnaldrende med hendes, men vi har flere børn bla en på 9 mdr. Jeg går hjemme med børnene dvs de 2 små som er yngre de 2 ældre (hvoraf den ene er på alder med hendes) er ude af huset hver dag men hjemme nu det er sommerferie.
De fik deres eget værelse, hvor de begge sov og glædede mig til at børnehygge og om aftenen når børnene sov, sidde og sludre gamle tider. ( vi bor i hver sin ende af landet)
allerede 1 dag sætter de huset på den anden ende, nå jah hun er bare mere hård i opdragelse end jeg er, men det skulle vel sagtens fungere, vi er flere gange om året på ferie med andre vennepar og børn, og trods forskelle altid fungeret fint.
De går tidligt i seng og vælger at ligge med iPads og se film inde hos dem selv. Næste dag står de sent op, og kommer ud lige præcis da morgenmaden er klar på bordet. Igen er stemningen alt andet end hyggelig, min veninde er konstant efter hendes barn og hvor lidt/meget barnet må spise. Efter maden vil de ind og hvile, og vælger at gå ind, igen kommer de kun lige ud da maden er på bordet. Vi får ikke rigtig snakket da der viser sig at være et mønster med ballade ved bordet, trods barnet sidder roligt og spiser mad. Mine børn er vant til at gå over med tallerkner og hjælpe til osv hvilket der også blev ballade over, bla da konflikter gjorde de til hver måltid var 1-1.5 time om at spise, ingen konversation kun hendes brok over barnets ageren ifh til måltidet.
Det gentog sig hver dag de var der, de kom kun ud til måltider, resten af tiden var de inde og hvile også selvom barnet græd og ville lege hos os. Se kom yderst præcist ud når der var mad, og de få gange vi ellers så dem var der ballade, og de ville intet selvom jeg tilbød div legepladser, aktiviteter, sommerland, zoo osv. En dag kom vi dog afsted, men vi nåede faktisk kun indenfor porten i zoo før vi fik beskeden at de ville gå selv. Blev så skuffet. Dagen efter så jeg næsten ikke min veninde, spurgte om hun ikke ville sidde med mig i stuen og se film om aftenen istedet for på værelset hvor barnet sov. Det ville hun ikke og vi har ikke siddet på noget tidspunkt og snakket om aftenen uden børn. I går stod de så først op kl 10 efter et kvarter gik min veninde på værelset og så stod jeg der med børnene. Sagde så at vi i dag kørte på legepladsen og vi kunne spise frokost der. Det ville hun ikke og barnet kom ind til hende. Da vi kørte, kunne jeg høre hvordan han græd, og viste sig bagefter hun bare havde sovet. Da vi kom hjem havde de intet spist, og først sent om aftenen fik de lidt efter vi havde spist. I dag skulle de hjem, og havde lovet at køre til toget, vi aftalte en tid, men så hende ikke hele dagen, ud over da vi aftalte hvornår de ville med toget, jeg ventede flere timer og til sidst passede det dårligt med maden og nægtede at køre før vi havde spist, nu fik jeg nok og de havde styret nok i den her uge. Det passede ikke så det endte med de måtte tage bussen til stationen. Fik bare et farvel
de har boet her 100 % gratis og har betalt mad, benzin osv= alt
da vi skulle i zoo havde hun sagt vi skulle tidligt op, så jeg skulle have familien klar, vi endte med at vente over 2 timer på de 2 imens vi 2 voksne og 4 børn var klar. Samtidig fik jeg at vide mine børn var uopdragne fordi de var utilfredse med at vente så længe ved bordet, og fordi de løb rundt og legede, og godt måtte løbe i haven og ind og ud uden at tage sko på (når det har været varmt nok til det hos os) og de pga ferie en eftermiddag fik lov til at få is osv osv det var så også pga mine børns uopdragenhed at der var problemer med hendes barn og når barnet ikke opførte sig ordentligt
jeg er bare så skuffet og føler mig udnyttet, selv min mand sagde efter hun var gået at hun da vist kun var ude på gratis opvartning og underholdning til hendes barn. Det er ellers yderst sjældent han ytrer noget men han var chokeret og sagde lidt mens i sjov med et gran af alvor, at kom hun på overnatning igen, var eet skilsmissegrund
føler mig så udnyttet og brugt. Ved slet ikke hvad jeg skal gøre af alle mine tanker, er mere end jeg skriver her og er bare så ked af det og skuffet
tak fordi du læste med, hvis du er nået hertil
Jeg havde ikke holdt ud en uge, og isaer ikke naar jeg havde hoert barnet graede og at det ville ud og lege(det bliver raabt af hele tiden), det er synd for barnet. Jeg ville have taget en snak med hende.
Snakker du med din veninde foer eller efter de var ankommet? Havde I same planer?
Men som en anden ogsaa siger, det lyder ikke som om at hun har det godt, sover hele tiden, bliver sur over de mindste ting?? Og hellere bare vil gaa selv. Det lyder ikke som om hun har det godt.... Og det kommer til at gaa udover barnet...
Har du snakket med hende siden?