Nysgerrig: ville du kunne have DF venner? (Og hvordsn ved du med sikkerhed, du ingen skabs-DF'er-venner har?)
selv stemmer jeg rød, men har venner der både er yderst blå og yderst rød. Jeg er nok mest en kedelig mellemting. Fordelen ved forskellige holdninger er jo de heftige debatter over rødvin og bøf !
Ville jeg? Det er et godt spørgsmål, for jeg har aldrig haft det. Men jeg har ikke lyst til det. Jeg vil ikke gå i blandt nationalistiske højrefløjs mennesker med fremmedhad. Kan jeg omgås dem, på en arbejdsplads for eksempel? Sagtens. Det er jeg jo nødt til. Derudover kunne jeg heller ikke se, hvad en DF'er skulle med mig og om de overhovedet ville bryde sig om mig og det er helt fint. Det er vel meget naturligt.
Alle mine venner er ekstremt venstreorientede. Så skulle de være DF'ere i skabet og så spiller de godt nok godt i forhold til at være på den anden fløj
Men hvorfor stilles der ikke spørgsmål til, hvorfor folk ikke vil have EL venner? Det er vel akkurat det samme. Folk føler sig vel bare ramt, men det har i vel også ret til at være, for jeg vil faktisk helst undgå dit selskab, hvis du er DF'er og dit menneskesyn er fattigt. Og sådan er det, no shame. Jeg synes det er sjovt, hvordan mange småracistiske eller bare racistiske højreorienterede stikker hovedet i busken, når de bliver konfronteret med deres kontroversielle holdninger, mest af alt omhandlende fremmedhad. Det er fejt. Men det er ikke atypisk, eftersom det er et mønster jeg ser meget. Jeg ville faktisk have mere respekt for folk, hvis de var ærlige fremfor at gemme sig bag dårlige undskyldninger for hvorfor man er racistisk. Hvis der er plads til sådanne holdninger, så er der heller ikke plads til at være så skide fej. Undskyld mig. Men det irriterer mig faktisk at man sjældent kan få en ærlig dialog, fordi de fleste jeg har stødt på ALTID stikker hovedet i busken, som sagt. Men man kan kun håbe på at det er fordi de inderst inde skammer sig.
Og hov, der kunne jeg heller ikke helt holde mig til at jeg ikke havde mere at sige
Men dit spørgsmål var faktisk mere relevant og noget der godt kunne føre til lidt mere end bare småt mundhuggeri. Men jeg ville ønske, at det også blev spurgt til den anden side, som ikke ønsker meget røde venner.
Anmeld
Citér