Hvad stemmer i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.782 visninger
95 svar
141 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juni 2016

Aristocats

Jeg har efterhånden set en mere eller mindre tendens til at trække rød eller blå kortet frem i forskellige debatter og det har givet mig lyst til at spørge hvad stemmer i og hvorfor? Og så lige et bonus spørgsmål, kunne i være kærester med én, der støttede og stemte det fuldstændigt modsatte af dig? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2016

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Jeg stemmer Enhedslisten, som er det parti, der repræsenterer mine holdninger bedst. Omend ikke 100 %. Jeg er dog ikke den store tilhænger af partipolitik, som det fungerer på nuværende tidspunkt. Det bliver hurtigt lidt snævert, elitært og ligegyldigt. Vores demokrati fungerer ikke optimalt.

Jeg kan godt være politisk uenig med en partner - men til en grænse. For mig er politik meget mere end blot et kryds. Det viser menneskesyn og grundlæggende værdier, og derfor ville jeg aldrig kunne fungere med f.eks. en DF'er.

Anmeld Citér

26. juni 2016

Aristocats

Lucinde skriver:

Jeg stemmer Enhedslisten, som er det parti, der repræsenterer mine holdninger bedst. Omend ikke 100 %. Jeg er dog ikke den store tilhænger af partipolitik, som det fungerer på nuværende tidspunkt. Det bliver hurtigt lidt snævert, elitært og ligegyldigt. Vores demokrati fungerer ikke optimalt.

Jeg kan godt være politisk uenig med en partner - men til en grænse. For mig er politik meget mere end blot et kryds. Det viser menneskesyn og grundlæggende værdier, og derfor ville jeg aldrig kunne fungere med f.eks. en DF'er.

Jamen, så er vi jo fuldstændig ens.  Dog repræsenter Enhedslisten mine holdninger omtrent 100 %. 

Og DF sætter jeg også grænsen og der vil der ingen undtagelser være. Har heller ikke DF venner for eksempel. 

Anmeld Citér

26. juni 2016

MissMoon

Nu for jeg sikkert en masse haters, men, jeg stemmer ikke. Og det gør jeg ikke af den grund at jeg tror at hvis vores stemmer havde en reel indflydelse havde de gjort det ulovligt at stemme 

Anmeld Citér

26. juni 2016

Diosa85

Aristocats skriver:

Jeg har efterhånden set en mere eller mindre tendens til at trække rød eller blå kortet frem i forskellige debatter og det har givet mig lyst til at spørge hvad stemmer i og hvorfor? Og så lige et bonus spørgsmål, kunne i være kærester med én, der støttede og stemte det fuldstændigt modsatte af dig? 

Jeg er med på Enhedslisten fordi det er det parti der passer mig bedst. Men jeg går ikke nok op i politik til at jeg ikke ville kunne indlede mig med en fra blå blok. Dog til en vis grænse. 

Anmeld Citér

26. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg stemmer DF. Det har jeg altid gjort. Min bedre halvdel plejer at være venstre mand, men han er hoppet til LA på grund af deres skattepolitik.

Personligt ville jeg nok ikke kunne falde for en som stemte på Enhedslisten. Vi ville simpelthen have alt for forskellige værdier.. 

Men jeg har da flere bekendte som stemmer rødt, også Enhedslisten, og ingen problemer der. Så længe man respekterer hinandens forskellige holdninger og værdier, så kommer man langt.

Anmeld Citér

26. juni 2016

Diosa85

Monica89 skriver:

Nu for jeg sikkert en masse haters, men, jeg stemmer ikke. Og det gør jeg ikke af den grund at jeg tror at hvis vores stemmer havde en reel indflydelse havde de gjort det ulovligt at stemme 

Intet hate herfra. Kan godt følge dig. Jeg går ikke op i politik. Men er samtidig af den holdning at hvis man ikke stemmer så har man heller ikke lov til at brokke sig over Danmarks systemer. 

Anmeld Citér

26. juni 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Monica89 skriver:

Vil du ikke uddybe det?

Anmeld Citér

26. juni 2016

Aristocats

Monica89 skriver:

Stemmer har jo noget at sige, i det med at vi fører Demokrati. Vores stemmer er det der afgører, hvem der skal sidde i vores system og hvordan mange ting skal hænge sammen, for eksempel. Så ens stemmer har jo helt klart noget at sige fordi det er dem vi bruger til at afgøre næsten alt. Én stemme gør bestemt en forskel. 

Anmeld Citér

26. juni 2016

Aristocats

Og vil folk uddybe hvorfor de stemmer hvad de gør? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.