Hvad stemmer i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg undre mig meget over den der med at man ikke kan ha venner som stemmer modsat en selv. Både min mand og mig stemmer df og nogle af vores bedste venner stemmer lige modsat, men vi er da super gode venner alligevel. Et venskab er vel ikke kun baseret på at man stemmer ens politisk ?. Jeg er ikke racist på nogen måde, men jeg er enig i noget af det df siger, lige så vel som jeg er enig i noget af det den røde fløj siger. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2016

Sprit25

Men er humlen ikke at det smukke ved demokrati er at vi alle er forskellige og kan forskellige ting Hvis alle havde den samme holdning ville dette jo være kedeligt. 

Jeg ved godt, jeg selv har sagt jeg ville have svært ved venner fra ydre fløjene, men dette skyldes mest jeg har det svært ved inddoktringer og folk der er ekstreme om noget, hvilket jeg oplever fløjene. 

Men demokratiet stopper med at fungere den dag vi ikke respektere hinandens holdninger!

Anmeld Citér

1. juli 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Men er humlen ikke at det smukke ved demokrati er at vi alle er forskellige og kan forskellige ting Hvis alle havde den samme holdning ville dette jo være kedeligt. 

Jeg ved godt, jeg selv har sagt jeg ville have svært ved venner fra ydre fløjene, men dette skyldes mest jeg har det svært ved inddoktringer og folk der er ekstreme om noget, hvilket jeg oplever fløjene. 

Men demokratiet stopper med at fungere den dag vi ikke respektere hinandens holdninger!

Kan du ikke uddybe, hvad du mener med indoktrineringer? Hvorfor er fløjene mere præget af dette end midterpartierne efter din opfattelse? Gerne konkrete eksempler. 

Anmeld Citér

1. juli 2016

Sprit25

Mor og meget mere skriver:

Kan du ikke uddybe, hvad du mener med indoktrineringer? Hvorfor er fløjene mere præget af dette end midterpartierne efter din opfattelse? Gerne konkrete eksempler. 

Jeg oplever generelt folk der er meget stærke i holdninger prøver at pådutte deres mening til andre  

Anmeld Citér

1. juli 2016

Lucinde

Profilbillede for Lucinde
Sprit25 skriver:

Nej, jeg synes egentlig ikke, at det er smukt, at der er mennesker med hadske og racistiske holdninger. At der er plads til den slags er for mig et nødvendigt onde.

Demokrati fordrer, at vi alle kan have vores meninger (inden for lovens rammer), men det betyder jo ikke i sig selv, at holdningerne er lødige.

I det hele taget er demokrati jo lidt fjollet på den måde, at flertallet jo godt kan synes fx, at børn ikke skal gå i skole, men arbejde fra 5 års alderen. Hvis det bliver indført, så sejrer demokratiet, hurra - men det gør børnene jo ikke ligefrem.

Anmeld Citér

1. juli 2016

Sprit25

Lucinde skriver:

Nej, jeg synes egentlig ikke, at det er smukt, at der er mennesker med hadske og racistiske holdninger. At der er plads til den slags er for mig et nødvendigt onde.

Demokrati fordrer, at vi alle kan have vores meninger (inden for lovens rammer), men det betyder jo ikke i sig selv, at holdningerne er lødige.

I det hele taget er demokrati jo lidt fjollet på den måde, at flertallet jo godt kan synes fx, at børn ikke skal gå i skole, men arbejde fra 5 års alderen. Hvis det bliver indført, så sejrer demokratiet, hurra - men det gør børnene jo ikke ligefrem.

Alt har fejl også demokrati. 

Jeg er lidt sipirituelt og jeg har holdningen vi har brug for mørke og lys. Ellers ender verden i kaos. Ja det ville være skønt hvis alle kom overens men sådan er det bare ikke. Holdninger former. Og jeg vil hellere vi er uenige end en flok rygklappere der er enige med mig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.