Hvad stemmer i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2016

Sandratoft

Jeg stemmer venstre, men overvejer nogengange at gå over til LA. Jeg er for ideen om et lavt skattetryk og at man er "sin egen lykkes smed". 

Min kæreste stemmer på socialdemokraterne, det giver ingen problemer herhjemme

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2016

lineog4

Jeg stemmer rødt, har siden jeg måtte sætte mit kryds stemt SF, begyndte at vakle da de støttede et ja i en EU afstemning (kan ikke huske hvad for en der har været utallige), men de satte deres folketingsmedlemmer frit. Efter SF gik i regeringen og især efter lærerlockouten blev jeg så partiløs, flirtede med selv at starte et parti - men oplevede hvor råddent det hele blev når folk lugtede magt og være i centrum og blev egentlig enormt desillusioneret omkring politik med den historie. Har så skiftevis stemt EL og SF og er usikker hver gang, og lige så snart jeg har stemt det ene så udtaler de noget så jeg tænker; ej for pokker. 

Med EL blev dødsstødet for mig den finanslov de smed på gulvet for pensionisternes bad - det blev for populistisk og for lidt politik og for lidt kompromis og hellere ses i medier end reelt lave en finanslov der havde er rødt islæt. 

Og ja SF giver jo sig selv dødsstødet igen og igen, så hvad jeg skal stemme næste gang er en gåde. 

Og hvorfor stemmer jeg så sådan, hmm jeg er grundlæggende der hvor jeg synes den retfærdige fordeling af samfundets goder r den fordeling der tilgodeser alle, den fordeling der forsøger at give alle samme muligheder i livet (det er utopi). 

Derudover køber jeg ikke den materialistiske præmis om den eneste drivkraft er penge, sp fx når man siger det skal kunne betale sig at arbejde, så er der for mig mange facetter og ikke blot lønnen - her er jeg en del mere humanistisk og det parti mangler (og nej det er for mig ikke alternativet). 

Jeg går stadig og venter på det nye parti, der der bryder blokpolitikken og sætter fokus et nyt sted, det som gør op med new public management. 

Jeg kan sagtens være partner med en med en anden politisk holdning (er det på nogle områder fx har vi været dødeligt uenige om EU, men jeg er vist ved at "vinde"). Jeg kan dog ikke forestille mig selv som kæreste og forælder med en der har et meget anderledes menneskesyn, så fx en nazist sympatisør kunne jeg ikke fungere sammen med, en dyb racist eller fascist ej heller. 

Anmeld Citér

27. juni 2016

Sprit25

Jeg er radikal det samme er min mand. 

Med radikale passer til mig og derfor stemmer jeg dem. 

Jeg ville sagtens kunne date en der stemte noget andet men ville have mega svært med at date en der slet ikke stemte. Der er mænd og kvinder der dør for at få lov til at stemme, så er det vores pligt at stemme! 

Derudover ville jeg nok ikke kunne date en Enhedslisten eller en DF'er. Den ene er i min optik for naiv og den anden har et menneskesyn jeg ikke kan med. 

Anmeld Citér

27. juni 2016

Sprit25

Monica89 skriver:

Nu for jeg sikkert en masse haters, men, jeg stemmer ikke. Og det gør jeg ikke af den grund at jeg tror at hvis vores stemmer havde en reel indflydelse havde de gjort det ulovligt at stemme 

Undskyld hvad? Det forstår jeg ikke

Anmeld Citér

27. juni 2016

ESV

Jeg stemte konservative ved sidste valg. Der findes ikke er parti der rammer mig 100 men de konservative  har i min verden en fornuftig social politik, en yderst fornuftig skole og familie politik og en integrations politik der er ok men sagtens kunne være strammere! Jeg er så fuldstændig modstander af deres EU politik men det er en konsekvens jeg må leve med. 

Anmeld Citér

27. juni 2016

modesty

Aristocats skriver:

Jeg har efterhånden set en mere eller mindre tendens til at trække rød eller blå kortet frem i forskellige debatter og det har givet mig lyst til at spørge hvad stemmer i og hvorfor? Og så lige et bonus spørgsmål, kunne i være kærester med én, der støttede og stemte det fuldstændigt modsatte af dig? 

Jeg har altid stemt radikalt, men må indrømme at jeg er blevet meget skuffet over deres knæfald ift flygtninge-, indvandrer-politiken ifbm sidste valg. Også finanspolitikken bliver mere og mere usolidarisk ift det sociale. Derfor kommer jeg nok til at stemme Enhedslisten eller muligvis Alternativet næste gang.

Anmeld Citér

27. juni 2016

Rauw

Jeg kan finde fordele og ulemper ved alle partierne. Og er egentlig hverken rød eller blå. Jeg har intet jeg sådan virkelig brænder for eller går op i mht politik. Hvert år beslutter jeg mig for at gå op i det og sætte mig rigtig godt ind i det, fordi det er så vigtigt. Det er tilgengæld også gabende kedeligt og jeg vier udenom hver gang. Jeg vil egentlig hellere undlade at stemme end at stemme forkert. I mange år stemte jeg DF fordi det gjorde mine forældre, så stemte jeg SF fordi det gjorde min mand. Og nu stemmer jeg blankt fordi det siger mig ikke en skid. Der vil altid være godt og skidt uanset hvem der styre dk- jeg har ik mere tiltro til den ene frem for den anden. 

Anmeld Citér

27. juni 2016

Troldemommi

Jeg er socialdemokrat og har altid været det, min mand stemmer LA, det er helt ok, vi diskuterer da politik til tider, men da vi elsker at diskutere så er vi vist skabt for hinanden, og vi bliver jo ikke uvenner over det...

Anmeld Citér

27. juni 2016

Loa

Jeg har altid stemt DF, sidste gang stemte jeg dog LA.

Jeg prøver at sætte mig lidt ind i tingene, men må indrømme jeg ikke er MEGA politisk anlagt. 

Jeg vil gerne have gode forhold for alle der vil arbejde, uden man bliver straffet for at knokle, læse længe eller tjene godt. 

Jeg vil gerne passe på alle der bor i Danmark, og jeg ville ønske vi gjorde mere for at få trevlet hele systemet omkring kontanthjælp, bistand, sygedagpenge osv op, så folk der reelt var syge kom i en "boks" for sig og blev fredet - og dem der var i stand til at arbejde, skulle der gøres en indsats for at få i det rigtige arbejde.

Jeg vil rigtig gerne vi passer på vores dyr.

Jeg vil rigtig gerne at sundhedsvæsnet og skolerne ikke bliver nedprioriteret og forringet.

Og så ærligt, ja måske kunne jeg være sammen med en der stemte semi rødt, men jeg tror simpelthen ikke på at jeg kunne være sammen med en der stemte EL. 

Anmeld Citér

27. juni 2016

Anonym

Aristocats skriver:

Jeg har efterhånden set en mere eller mindre tendens til at trække rød eller blå kortet frem i forskellige debatter og det har givet mig lyst til at spørge hvad stemmer i og hvorfor? Og så lige et bonus spørgsmål, kunne i være kærester med én, der støttede og stemte det fuldstændigt modsatte af dig? 

Jeg stemmer på Dansk Folkeparti.

De er de eneste med en fornuftig flygtningepolitik, dog er den ikke stram nok.

De er modstander af EU

De er det eneste blå parti, der nogensinde nævner førtidspensionister og hjemløse.

De går ind for dyrevelfærd. vil bl.a forbyde burhøns.

De vil give bedre forhold til ældre og syge.

Jeg er ikke enig i deres skattepolitik. Der er jeg enig med liberal alliance. Jeg mener alle bør betale den samme % i skat, uanset indkomst. Men skattepolitik er ikke alt, og et parti, der har joachim b olesen som flagskib, vil jeg ikke stemme på.

Der er således ingen partier jeg er 100% enige med, men df er dem, der dækker bedst.

Jeg ville aldrig kunne være i parforhold med en der stemmer på et parti fra rød fløj. Det er for forskellige livssyn vi da ville have.

Jeg bryder mig ikke om Lars løkke rasmussen. Efter min mening er han og hans parti socialdemokrater. Det er dog bedre det er ham end at vi får Mette Frederiksen.

Jeg ville ønske alle partier ville stå ved deres holdninger, uanset om de er blå eller røde. Lige nu er det hele mere eller mindre lilla. Er klar over at man for at få gennemført noget i politik er nød til at gå på kompromis. Men når de fortæller om deres holdninger kunne de godt stå op for dem selv. Der er for langt fra det der står i partiprogrammerne til det der kommer ud af politikkernes munde.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.