Hvad stemmer i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2016

GrønStjerne

Jeg stemte alternativet sidst. Og jeg har ALDRIG prøvet at være så meget i tvivl at jeg ikke anede hvad det ville ende med da jeg gik ind i valglokalet. Har så den holdning at man skal stemme, så derned måtte jeg jo. Og stod nok i boksen i 10 minutter fordi jeg stod og fravalgte partierne et efter et. Det endte ved alternativet fordi jeg slet ikke kan genkende mig selv i nogle af de andre partier. Og det føltes som en protest-stemme. Har virkelig aldrig stemt på nogen fordi de var de mindst dårlige før. Det var en meget blandet oplevelse.

Synes politik er klamt for tiden. Det hænger mig langt ud af halsen, og jeg synes at levebrødspolitikerne er direkte landsskadelige.. Jeg er så frusteret over systemet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2016

Soonmom

Jeg stemmer DF,  jeg er ikke racist,  men synes vi skal have nogle grænser for hvem og hvor mange der kommer til vores land,  dog savner jeg handling,  for der er godt nok kommet mange til landet og jeg frygter det ender katastrofalt for den danske økonomi og kultur 

Anmeld Citér

27. juni 2016

Aristocats

Soonmom skriver:

Jeg stemmer DF,  jeg er ikke racist,  men synes vi skal have nogle grænser for hvem og hvor mange der kommer til vores land,  dog savner jeg handling,  for der er godt nok kommet mange til landet og jeg frygter det ender katastrofalt for den danske økonomi og kultur 

Når du mener "hvem", hvad mener du så? Er det helt specifikke personer eller en bestemt folkegruppe for eksempel? Og hvilken kultur er du bange for, at vi mister? 

Anmeld Citér

27. juni 2016

Soonmom

Aristocats skriver:

Når du mener "hvem", hvad mener du så? Er det helt specifikke personer eller en bestemt folkegruppe for eksempel? Og hvilken kultur er du bange for, at vi mister? 

Det mest aktuelle er jo flygtninge fra Syrien. 

Det med kultur mener jeg at de har en helt anden kultur og norm og har rigtig svært ved at hitte ud af den danske måde at gøre tingene på,  hvad der er ok og hvad der ikke er.  Fx  at kvinder er lige med mænd heroppe

Anmeld Citér

27. juni 2016

Aristocats

Det mest aktuelle er jo flygtninge fra Syrien. 

Det med kultur mener jeg at de har en helt anden kultur og norm og har rigtig svært ved at hitte ud af den danske måde at gøre tingene på,  hvad der er ok og hvad der ikke er.  Fx  at kvinder er lige med mænd heroppe

Men synes du folk skal smide deres kultur langt væk, så snart de træder ind i Danmark? Og er alt anderledes kultur dårligt? Ville det egentligt ikke være bedre at lære at begå sig omkring kulturforskelle, fremfor at forvente at folk fuldstændig stripper sig fra den kultur de kommer fra? Jeg tror aldrig, man kan få folk til at slippe sin kultur fuldstændig og det er for mig ikke en dårlig ting eller noget jeg forventer. Selvfølgelig er der ting der hører til for eksempel Arabisk kultur som godt kan være problematisk i Danmark, men hvis man ser bort fra det, så er anderledes kultur jo ikke dårlig kultur. 

Selvfølgelig skal man holde sig indenfor lovens grænser og jeg er stor fortaler for lighed (blandt andet i mellem kvinder og mænd), men også lighed imellem forskellige kulturer og etniciteter. Hvor mange syriske flygtninge tror du virkelig, raserer det hele? At komme fra et andet land udelukker jo ikke basale menneskelige værdier eller maner. 

Anmeld Citér

27. juni 2016

Anonym

Monica89 skriver:

Nu for jeg sikkert en masse haters, men, jeg stemmer ikke. Og det gør jeg ikke af den grund at jeg tror at hvis vores stemmer havde en reel indflydelse havde de gjort det ulovligt at stemme 

Hvis du tror det, så er det nok også bare fint du helt lader være med at stemme. En temmelig uoplyst holdning at have. Sorry to say.

Anmeld Citér

27. juni 2016

Anonym

Jamen vil da gerne give mig besyv med ..

Sidst jeg stemte , stemte jeg på Johanne Schmidt-Nielsen fra enhedslisten, simpelthen fordi jeg efter at have prøvet at sætte mig ind i de forskellige partier ,begge de to gange jeg har kunne stemme (er 22 ) , er kommet frem til at enhedslisten er det parti hvor jeg er mest enig (dog ikke 100 procent i alt ).. 

Hvorfor det lige præcis blev Johanne,  er fordi jeg synes hendes holdninger og politiske væremåde,  stemte godt over ens med de holdninger jeg havde.

Anmeld Citér

27. juni 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg stemmer socialdemokratisk. Jeg er pædagog, så det er det parti der for mig virker mest oplagt at stemme på.

Kærsten er venstremand. 

Dog syntes jeg at sidste valg, var noget nær ugennemskuelig og var virkelig i tvivl, fordi jeg syntes de alle opførte sig frygteligt, pinligt og på ingen måder sagligt.

Og fatter seriøst stadig ik hvordan Lars lykke Rasmusen blev statsminister, når nu folk stemte noget helt andet. Det syntes jeg næsten er pinligt.

Udover det er politik faktisk ik noget vi diskutere ret meget her hjemme. Vh stine

Anmeld Citér

27. juni 2016

Hectar

Jeg stemmer liberalt og kæresten konservativt. Rent politisk står vi hinanden utrolig nær, men skattepolitikken holder os adskilt.

Anmeld Citér

27. juni 2016

Carina:-)

Stemmer la og det gør jeg pga de går meget op i at gøre det attraktivt at arbejde. 

Og har venner der stemmer f.eks el og det har ingen betydning.  Folk indeholde meget mere end politik så det er ikke en hindring for at omgås. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.