ESV skriver:
Du gør dig skræmmende mange antagelser på bla mine vegne! Jeg læser fx ikke ekstra bladet og jo jeg har skam kendt flygtninge!
jeg har bla tidligere skrevet om at de burde blive i første sikre zone, hvis det som du skriver ikke er Tyrkiet så er Spanien, Italien, Østrig Schweiz osv. Der er ingen grund til dk med mindre der er en anden agenda!
Men det er typisk at få af vide at fordi man ikke hopper i med begge ben og åbne arme så er man mindre intelligent og læser sensations nyheder som eneste nyheds medie!
Nej, dit indlæg taler for sig selv. Hvis du havde sat dig ind i det, ville du vide, at:
- man i Spanien er ramt af store økonomiske problemer, hvorfor de ikke vil tage imod flygtninge. Det drejer sig derfor ikke om, at flygtninge ikke vil til Spanien, men at de ikke får lov at være der.
- man i Italien, pga. landets placering mod Middelhavet, har kæmpemæssige problemer med antallet af flygtninge. De har taget imod rigtigt mange. Så mange at de er placeret i store flygtningelejre med rigtigt dårlige forhold. Ligesom i Tyrkiet og Grækenland. Flere italienske øer er mildest talt bukket under for flygtningepresset, og de lever i ren elendighed.
- man i Østrig har indført kvoter. Dvs. man afviser de flygtninge, der kommer. Det samme i Østeuropa. Det skaber en masse ophobninger ved grænserne, hvor små børn tigger og lever på gaden, fordi de er fanget af, at de hverken kan komme frem eller tilbage. Ingen vil have dem. Dem der når DK, Tyskland og Sverige er derfor de "heldige", som rent faktisk får lov at søge asyl i et europæisk land.
Så de har ikke andre muligheder. Hvad ville du som mor gøre? Leve på gaden i Italien, fordi sådan nogen som dig ikke ønsker dem i DK?
Desuden tager DK altså ikke imod særligt mange flygtninge. Det er en myte. De faktiske tal viser, at vi ikke ligger i top i Europa - hverken i forhold til befolkningstal eller i forhold til købekraft.
I 2015 søgte ca 21.000 om asyl i DK. I 2014 ca 15.000.. I DK behandler vi ca. halvdelen af sagerne, resten sendes tilbage til andre lande fx pga. Dublin II forordningen eller hjem. Og det er langt fra alle, som får asyl - mindre end halvdelen. Og fx syrere får pga. de nye regler kun midlertidigt asyl i 5 år. De er simpelthen strandet i DK, fordi vores sagsbehandlingstid er absurd lang. Derfor virker det som om, at her er mange!
Efter grænsekontrollen i januar, er der i øvrigt mellem 5-10 om dagen, der søger asyl. Så nu har de ingen steder at være. Fordi ingen lande gider påtage sig et ansvar. Derfor ville en fælles løsning og fordeling være bedst.
Vil du stadigvæk påstå, at du har gennemskuet situationen? Fordi det kan jeg godt fortælle dig, at du ikke har. Få styr på dine fakta inden du er så negativt stemt over for dine medmennesker!