Realistisk husleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2016

Sedigfor

Venterpålillesøster skriver:

Offentlig forsørget? Gælder det så også SU eller er det kun kontanthjælpen? 

Det vedrøre ikke su 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2016

lineog4

Anonym skriver:

Hvad er realistisk at kunne give i husleje, når man er enlig på kontanthjælp, med et barn på 1,5?

Jeg har fundet et sted til 7600 + 1300 i aconto - drømme lejligheden, men er i tvivl, om det er realistisk med den husleje, når 225 timers reglen træder kræft. (Jeg er fysisk syg, og der er ikke udsigt til,  at jeg kan komme op på timerne) 

Så, enlige forsørgere på kontanthjælp, hvad har i råd til - kun i husleje og aconto?

Tænker det er meget urealistisk, da du med kontanthjælpsloftet max kan modtage 14000 om måneden og det vil så blive reduceret med 1000 kr dvs. 14000 før skat vel og mærke, så rundt regnet 10.000 i lommen og så et bolig tilskud på max 1000 (og det er også højt sat). Dvs. Du måske har max 11 -12000 i lommen og af det vil du så bruge 9000 kr til husleje og varme, der mangler du så at betale el, internet, forsikring, licens (hedder det ikke nu), mad, bleer, tøj og og og og det har du så omkring 2000 kr til om måneden. 

Kan sagtens forstå det kan være fedt med fx et lille rækkehus, i centrum, mange kvadratmeter. Men man må også være realistisk og få det gode ud af det som er muligt. Og en toværelset til en voksen og er barn kan faktisk være super hyggeligt og så har man også råd til en tur i zoo. 

Anmeld Citér

26. maj 2016

MorTil3+

Loa skriver:

Arhmen det er da også helt normalt at være kriminel........ 

Lige så normalt som det er at true med at blive kriminel hvis man ikke får det som man vil det....

Og er vel næppe systemets skyld at han har været kriminel eller har været i en trafikulykke (som har gjort han aldrig nogensinde kan arbejde mere?)

Tror nu det er meget normalt at størstedelen af de kriminelle er på kontanthjælp, du må da meget undskylde at jeg ødelægger dit glansbillede.

Anmeld Citér

26. maj 2016

Rauw

Loa skriver:

Arhmen det er da også helt normalt at være kriminel........ 

Lige så normalt som det er at true med at blive kriminel hvis man ikke får det som man vil det....

Og er vel næppe systemets skyld at han har været kriminel eller har været i en trafikulykke (som har gjort han aldrig nogensinde kan arbejde mere?)

Nu handler det nok ikke så meget om "at få det som man vil ha det" men mere om at hvis man i forvejen lever skrabet, billig bolig, ingen luksus som tv, kaffe, cigaretter og lørdagsslik, og der så pludselig skal skæres yderligere 3000+ Kroner af ens budget, hvis man nu virkelig ikke er istand til at arbejde, skal man så lade sine børn sulte? Eller skal man gøre det man ved er forkert, men som sikre familiens overlevelse? Det er så nemt at dømme folk på bunden af samfundet, men de er altså også mennesker og de bliver ikke raske af at deres børn går sultne i seng hver aften. Så får man muligheden for lige at kører en bil hjem fra Holland for 25000 så forstår jeg altså godt dem der siger ja tak. 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hvad er realistisk at kunne give i husleje, når man er enlig på kontanthjælp, med et barn på 1,5?

Jeg har fundet et sted til 7600 + 1300 i aconto - drømme lejligheden, men er i tvivl, om det er realistisk med den husleje, når 225 timers reglen træder kræft. (Jeg er fysisk syg, og der er ikke udsigt til,  at jeg kan komme op på timerne) 

Så, enlige forsørgere på kontanthjælp, hvad har i råd til - kun i husleje og aconto?

Ja, det er desværre urealistisk...

Det er det samme som min eks' lejlighed blev sat op til 1/1-16 og det blev for dyrt for ham når han også havde alle de andre udgifter (mad og husholdning, tv, internet osv.) - til trods for at han får 1300 af mig og har fuldtidsjob...

Anmeld Citér

26. maj 2016

Sprit25

Rauw skriver:

Nu handler det nok ikke så meget om "at få det som man vil ha det" men mere om at hvis man i forvejen lever skrabet, billig bolig, ingen luksus som tv, kaffe, cigaretter og lørdagsslik, og der så pludselig skal skæres yderligere 3000+ Kroner af ens budget, hvis man nu virkelig ikke er istand til at arbejde, skal man så lade sine børn sulte? Eller skal man gøre det man ved er forkert, men som sikre familiens overlevelse? Det er så nemt at dømme folk på bunden af samfundet, men de er altså også mennesker og de bliver ikke raske af at deres børn går sultne i seng hver aften. Så får man muligheden for lige at kører en bil hjem fra Holland for 25000 så forstår jeg altså godt dem der siger ja tak. 

Ej undskyld men cigaretter er ikke luksus. Det er en afhængighed som alligevel ville være god at droppe. 

Jeg må indrømme at truslen om at blive kriminel er barnlig og latterlig. Ansvar for eget liv de damer og herre. Og det er eddermame ikke ansvar at tage et valg om at blive kriminel. 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Rauw

Sprit25 skriver:

Ej undskyld men cigaretter er ikke luksus. Det er en afhængighed som alligevel ville være god at droppe. 

Jeg må indrømme at truslen om at blive kriminel er barnlig og latterlig. Ansvar for eget liv de damer og herre. Og det er eddermame ikke ansvar at tage et valg om at blive kriminel. 

Jeg ser mine cigaretter som en luksus, præcis som kaffe og slik og vin. Altså noget der kan spares væk hvis man skulle ryge på røven, det behøver du da ik være på tværs over. Ser også min make up og byture som luksus. Ting der forsøder livet men som ikke er livs-nødvendige. At blive kriminel er jo også en måde at ta ansvar på. Ikke en god en. Men folk tar de valg de gør af en grund. Presser du en mand derud hvor han ikke længere har noget at miste, så ender det galt, på den ene eller anden måde. At tro andet er naivt. 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Sprit25

Rauw skriver:

Jeg ser mine cigaretter som en luksus, præcis som kaffe og slik og vin. Altså noget der kan spares væk hvis man skulle ryge på røven, det behøver du da ik være på tværs over. Ser også min make up og byture som luksus. Ting der forsøder livet men som ikke er livs-nødvendige. At blive kriminel er jo også en måde at ta ansvar på. Ikke en god en. Men folk tar de valg de gør af en grund. Presser du en mand derud hvor han ikke længere har noget at miste, så ender det galt, på den ene eller anden måde. At tro andet er naivt. 

Men han har stadig alt at miste. Hvis han kommer ind hvad så med hans børn? 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Rauw

Sprit25 skriver:

Men han har stadig alt at miste. Hvis han kommer ind hvad så med hans børn? 

Vend den om. Hvis han ingen penge har til mad, hvad så med hans børn? 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Mamalou

nielsen80 skriver:

Synes ikke det lyder realistisk.

jeg synes faktisk, at 7xxx plus forbrug ville være højt sat for en enlig i fuldtids arbejde med en gennemsnitsløn. 

Fuldstændig enig. Jeg er enlig med en gennemsnitlig løn og jeg vil mene det er grænsen med 7+++ 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.