Realistisk husleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2016

MorTil3+

Rockertand skriver:

Nysgerrig (kender intet til systemet): Skærpede man kravene for at blive førtidspensionist eller blev vilkårene for førtidspensionister skærpet?

Min svigerfar har været førtidspensionist i mange år, og det er noget med laveste, mellemste og højeste pension - er det stadig sådan? Hvor meget/lidt får man egentligt?

Ja i 2013 skærpede de reglerne. Nu kan personer under 40 som udgangspunkt ikke komme på førtidspension.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2016

Hectar

Det lyder temmelig urealistisk.

Jeg er på SU og får udbetalt omkring 9000 kr om måneden, hvoraf 2600 kr går til huslejen og 500 kr til forbrug, hvilket jeg godt synes kan være stramt til tider. Jeg er selvfølgelig heldig at jeg sidder rigtigt billigt i forhold til hvad det er for en størrelse lejlighed jeg har. Kunne måske skrabe den op på maks 4200 kr om måneden, men så ville jeg have større problemer med at leve.

Du har kun et par tusinde mere udbetalt end mig, så en realistisk husleje er måske omkring 5000 kr.

Anmeld Citér

27. maj 2016

Troldemommi

Syntes jeg har hørt nogle såkaldte "eksperter" sige at 1/3 af ens indtægt skal gå til husleje og forbrug, hvis det er mere bliver det for stramt 

Anmeld Citér

27. maj 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Syntes godt nok det lyder dyrt. Ville aldrig kunne sidde selv så stramt i det. Da jeg ik mener min hverdag skal kunne løbe rundt på offentlige midler. 

Forstå mig ret,  der altid bolig områder hvor huslejen er ustyrlig pga alle de tilskud der kam trækkes. Dette er misvisende overfor den alm.  Arbejdede Borger,  i forhold m m 

Anmeld Citér

27. maj 2016

Bebsen

Rockertand skriver:

Nysgerrig (kender intet til systemet): Skærpede man kravene for at blive førtidspensionist eller blev vilkårene for førtidspensionister skærpet?

Min svigerfar har været førtidspensionist i mange år, og det er noget med laveste, mellemste og højeste pension - er det stadig sådan? Hvor meget/lidt får man egentligt?

Din svigerfar får den gamle FP, den nye kom i, øh 2003.

Reglerne for hvem der ku få FP blev skærpet lang tid efter den nye FP blev indført, i 2013. 

Jeg var så heldig og få FP i 2005, vist nok, og det er den nye FP og det var inden reglerne blev skærpet - hvor jeg i øvrigt aldrig ville være blevet tilkendt den.

Den højeste sats for den nye FP er ca 12500 udbetalt. 

Anmeld Citér

28. maj 2016

FruHolm <3

Bebsen skriver:

Boligstøtten kan blive nedsat, både hvis husleje er for dyr eller boligen er for stor, ikke? 

Nu er det boligsikring jeg får, men den laveste boligsikring jeg har fået var ved det dyreste og største hus vi har boet i. 

Jo man får kun op til en bestemt str ☺️

Anmeld Citér

28. maj 2016

FruHolm <3

Venterpålillesøster skriver:

Offentlig forsørget? Gælder det så også SU eller er det kun kontanthjælpen? 

Så vidt jeg ved er det kun dem på kontanthjælp uddannelseshjælp osv ☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.